MuscleMeat

Religie & Spiritualiteit

Bezoekers in dit topic

Maar de realiteit zelf (nl de absolute stilte, datgene wat waarnemen, de waarnemer (die terug verdwijnt als het lichaam waar we tijdelijk inzitten sterft) + het universum mogelijk maakt) kun je niet waarnemen. Het is bewust, noch onbewust en niet waarneembaar als object. (Nisargadatta Maharaj, als ik hem juist begrijp tenminste maar ik geloof van wel). Zonder de absolute stilte kan er volgens hem geen universum zijn, het is de in-grond van alles, de absolute stilte = god, en aangezien we zelf ook die absolute stilte in essentie zijn, is iedereen dus de schepper van het universum. En bedenk me dit juist: een kat volgt bijv een vlieg en geniet daarvan. De mens is daar imo evengoed toe instaat (heb dit zelf ondervonden). Als de zon bv achter de wolken verdwijnt en de lichtinval wordt anders in de kamer, dat prikkelt de geest en is al voldoende om een vorm van genot te veroorzaken. Mensen die niet in de natuurlijke toestand zitten zijn gewoon zodanig afgestompt dat ze die kleine zaken wss zelfs niet eens meer opmerken en er dus ook niet van kunnen genieten.
Wat de geest prikkelt is afhankelijk van persoonlijke voorkeuren. http://www.youtube.com/watch?v=hhjOnYbKJJw ---------- Toegevoegd om 23:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:42 ----------
Wat wilt u precies met dat stuk beweren? Overigens is je vorige link ''franklinterhorst'' een site met bijbelse prophecies, wat het erg discutabel maakt imo.
Zoek Palestina waar de Semieten wonen op deze kaart
Khazaria.jpg

Palestijns grondgebied bevind zich onder deze kaart
 
Wat de geest prikkelt is afhankelijk van persoonlijke voorkeuren. http://www.youtube.com/watch?v=hhjOnYbKJJw ---------- Toegevoegd om 23:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:42 ---------- Zoek Palestina waar de Semieten wonen op deze kaart
Khazaria.jpg

Palestijns grondgebied bevind zich onder deze kaart

Ik bedoel dat stuk over de taliban, ik weet dat khazaren toentertijd de Joodse identiteit overnamen.

Corleone bedoelt met God denk ik niet de ouderwetse hiërarchische ''koning van alles'' God.
Maar God als de ultieme realiteit, wat jijzelf bent.
 
Laatst bewerkt:
Stop eens met mijn superieure topic te verpesten. :treuren:
 
Corleone bedoelt met God denk ik niet de ouderwetse hiërarchische ''koning van alles'' God.
Maar God als de ultieme realiteit, wat jijzelf bent.

Idd precies.

9cb61435d3ae21ea6d1e49d9387d2922.jpg
 
Dit was me toch een raar cluppie. Laatst wat van gezien op Discovery.

 
Het aantal doden in Jonestown was aanzienlijk hoger. (maar niet allemaal vrijwillig)
 
Natuurlijk

2gv3s7t.gif
 
Als ik me het concept god voorstel dan zie ik het voor me als een hele grote chocoladereep met triljoenen afbreekbare stukjes die allemaal een afzonderlijke ziel zijn maar toch allemaal tot dezelfde chocoladereep behoren. Het kleine stukje "ik ben" is van hetzelfde materiaal als het "ik ben" van de grote reep, bewustzijn, bewust Zijn. In het Hindoeïsme heet geloof ik dit kleine "ik ben", atman. Ergens denk ik dat "god" niet alle geheimen heeft verstopt in 1 ware religie. Ik denk dat we alle geloven en levensvisies die er bestaan en ooit bestaan hebben (plus Atheïsme) in een grote kookpot moeten stoppen zodat we daarvan een aftreksel kunnen maken, een aftreksel wat mogelijk iets dichter bij "de sleutelen der gnosis" staat dan de bestanddelen afzonderlijk. De wetenschap moet dan toegepast worden om het bijgeloof in dingen die niet kunnen weg te distilleren, zoals het geloof dat geesten objecten in de fysieke wereld kunnen beïnvloeden. Ik beschouw alle vormen van georganiseerde religie als vergif, omdat het het denken vastzet in een constructie. Ook die oosterse religies hebben dogma's en rigide gedachtensystemen, die mij niet aanstaan overigens (men weet van mijn haat jegens Boeddhisme) maar waarvan ik wel elementen heb overgenomen in mijn eigen spiritualiteit. Van de oosterse religies heb ik concepten overgenomen van de meer orthodoxe stromingen binnen het hindoeïsme. Vind gewoon je eigen pad binnen de spiritualiteit, vermijd bijgeloof in dingen die volgens de wetenschap niet kunnen en vermijd het vastzitten in gedachtenconstructies van georganiseerde religies. Vermijd vooral ook het schermen met religieuze teksten. Geen labeltje op je plakken dus. Spiritual FREEEEDOOOOM.
 
 
Laatst bewerkt:
Wie kent hem nog?


:lol:
 
Back
Naar boven