Fitness Seller

Nieuws Rentree Lance Armstong bevestigd

Bezoekers in dit topic

Exige

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2005
Berichten
1.763
Waardering
0
Armstrong wil voor achtste keer Tour winnen
Uitgegeven: 9 september 2008 23:15
Laatst gewijzigd: 10 september 2008 00:12

AUSTIN - Lance Armstrong, zevenvoudig winnaar van de Ronde van Frankrijk, keert volgend jaar inderdaad terug in het professionele wielerpeloton. Hij bevestigde dat dinsdag op zijn eigen website.
ANP

Zijn rentree is mede bedoeld om wereldwijd aandacht te vragen voor de strijd tegen kanker.

Tour

Vlak daarvoor had Mark Higgins, de manager en woordvoerder van de 36-jarige Amerikaan, laten weten dat de Tour van 2009 het doel is. "Maar daarvoor is nog veel werk aan de winkel."

Armstrongs advocaat Bill Stapleton voegde er strijdlustig aan toe: "We gaan niet proberen tweede te worden." Op de site van Vanity Fair, het magazine dat een groot interview met hem brengt, zei Armstrong: "Ik ga proberen voor de achtste keer de Tour de France te winnen."

Ploeg

Voor welke ploeg Armstrong, die in 2005 stopte, gaat rijden werd nog niet bekend maar hij is in elk welkom bij Astana, de formatie van zijn oude ploegleider Johan Bruyneel.

De Belg zei in Spanje, waar hij is voor de Vuelta, van niets te weten over een eventuele hereniging en schaarde het nieuws in eerste instantie bij de geruchten. "Het is een feit dat Lance nog altijd goed getraind is en dat hij onlangs tweede werd in een zware mountainbikewedstrijd van 160 kilometer."

Volgens Bruyneel zal het voor de Texaan lastig zijn om terug te komen op zijn oude niveau. "Hij heeft immers drie jaar niet gefietst. Als hij serieus is, verwacht ik hem niet in het shirt van CSC of Rabobank. Ik heb Lance nog niet gesproken, ik hoop dat op korte termijn te doen."

Doping

In het verleden is Armstrong, die teelbalkanker overwon, met grote regelmaat in verband gebracht met doping. Betrapt is hij nooit. Slechts in een oud plasje uit 1999 dat was bewaard, zouden sporen zijn gevonden van epogebruik.

In augustus meldde Armstrong zich, voorafgaand aan de mountainbikerace in de Rocky's, zich bij het Amerikaans antidopingbureau om te worden opgenomen in de groep sporters die ook onaangekondigd worden gecontroleerd.

Daarmee voldeed hij aan de eisen om vanaf 1 februari 2009 weer internationaal startgerechtigd te zijn. Het blad VeloNews schreef bovendien dat de tourvedette, die in oktober 37 wordt, van plan is zijn bloedwaarden op internet bekend te maken "om te zorgen voor een totale transparantie en om te tonen dat hij een schone atleet is."

"Als hij terug wil komen, heeft hij daartoe het volste recht", reageerde UCI-voorzitter Pat McQuaid op het besluit van Armstrong. De Ier sprak het vermoeden uit dat het Amerikaanse fenomeen nog altijd lijdt onder de nooit bewezen dopingverdachtmakingen. De introductie van een biologisch paspoort kan hem helpen "te bewijzen dat hij de atleet is die hij altijd beweerd heeft te zijn."

Breukink

Erik Breukink juicht een rentree van Armstrong toe. "Het is een fenomeen en voor het wielrennen zou het helemaal niet slecht zijn", zei de 44-jarige ploegleider van Rabobank. "Het zou een knappe prestatie zijn als hij dat oude, hoge niveau weer haalt."

Breukink vermoedt dat Armstrong conditioneel nog altijd top is, getuige ook de mountainbikewedstrijd onlangs. "Hij liep de marathon van New York binnen drie uur. Dat doe je echt niet zomaar, die zit niet stil."

Naar de drijfveren van Armstrong, die sportief niets meer te winnen heeft, is het ook voor Breukink slechts gissen. Mogelijk wil de Amerikaan laten zien dat hij ook met de nieuwe antidopingregels in het wielrennen kan presteren.

"Of dat nu een goede motivatie is, dat geloof ik niet. Ik denk eerder dat hij merkt dat hij het fysiek nog altijd aankan. Ik heb altijd bewondering gehad voor de knokker die hij is, het is natuurlijk wel een fenomeen."

Bron: nu.nl

Knap als hij het voor de achtste maal weet te doen.
 
Word weer een leuke tour volgend jaar dus :D
 
Die Lance toch, hij weet van geen ophouden!
 
Armstrong terug in de tour: lights out, game over. :cool:
 
Hij werd pas geleden idd nog 2e in een mountainbike wedstrijd in de Rockies. :eek:

Heeft nog steeds een bereconditie dus! De uitspraken van Preudhomme vind ik echter niet kunnen. Zeker niet voor een tour directeur. Schandalig.
 
Wat heeft die man nog te bewijzen?
 
attentionwhore...

wat mij betreft weer een reden om niet te kijken :)
 
Doping boy heeft weer iets nieuws uitgevonden om z'n epo te camoufleren.
 
Doping boy heeft weer iets nieuws uitgevonden om z'n epo te camoufleren.

hm blijft toch een sterke prestatie op z'n 37 (geloof ik), en denk je dat de rest geen doping gebruikt:rolleyes:
 
hm blijft toch een sterke prestatie op z'n 37 (geloof ik), en denk je dat de rest geen doping gebruikt:rolleyes:

mensen die zelf niet de mogelijkheden om iets te bereiken trashen graag mensen die dat wel kunnen, geen aandacht aan gunnen ;)
 
Back
Naar boven