Fitness Seller

Rep range

Bezoekers in dit topic

geen rep range, zie het op de moment zelf wel wat ik doe en werkt nog steeds perfect.
Compounds tegenwoordig, iets minder reps 6-12, maar dat varieert. Terug een beetje in komen na quarantaine. Deed thuis BW squats dus tempo lag hoger en reps dus ook. Daarom dus nu even wat minder reps en houding terug eerst perfectioneren.

Je lichaam gaat niet opeens anders reageren omdat je 14 reps hebt gedaan en geen 15. of 9 i.p.v. 10.
Allemaal leuk als indicatie, maar daar blijft het zowat bij.
 
Persoonlijk houd ik grote compounds ook lager in reps (5 tot maximaal 10). Met name omdat techniek op compounds lijdt onder hoge rep ranges.
En omdat minder reps -> meer gewicht goed is voor mijn ego. :roflol:
 
Leeuwarden1998 er is geen standaard voor, ieder lichaam is anders je zult met de jaren zelf gaan aanvoelen wat het beste is voor je eigen lichaam. Trainen is nu voor mijzelf goed luisteren naar je body, vroeger ja.. vroeger 20 jaar terug oid hoppa beastmode en gaan hoe zwaarder hoe beter was het toen voor mij! Nu gaat het meer om de juiste/ goede pomp.. het is ook een kwestie van zoeken naar het juiste.
 
Persoonlijk houd ik grote compounds ook lager in reps (5 tot maximaal 10). Met name omdat techniek op compounds lijdt onder hoge rep ranges.
En omdat minder reps -> meer gewicht goed is voor mijn ego. :roflol:

Volgens mij lijdt techniek op compounds nog meer bij lage repranges...
 
3-5 reps op compounds, heerlijk. 2,3 á 4 sets is voldoende afhankelijk hoe ik mij voel. Wel goede warming up en toe werken naar die 80-90% van je 1rm. Na een periode zo zwaar trainen ben ik op mijn best, alles vol, sterk en ook op een 20 rep max haal ik dan pr's.

Voor de meeste personen is dit niet van toepassing, maar dit laat zien dat iedereen kan verschillen. De ander pompt graag met supersets terwijl ik na een 3x3 prima getraind heb met goede resultaten. Je voelt vanzelf of iets fijn is en effect heeft of helemaal niet.

Met meer reps maak ik mijn lichaam alleen maar vermoeid en mis ik de zware gewichten die voor mij het verschil maken in vooral kracht en daar mee ook groei. Een tijdje 3x10 geeft mij geen voldoening of verbetering in resultaten.
 
Back
Naar boven