AndroidHealthClinic

repetition maximum (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

En dat is dus precies hoe je niet zoiets moet aanpakken. Ga starting strength of stronglifts volgen en houd je aan het schema en de progressie die voorgeschreven staat terwijl je een goed voedingsschema aanhoudt en 0.3-0.5 kilo per week aankomt. Op je huidige manier snap ik dat je moeilijk vooruit gaat. Je moet echt beter gaan inlezen want je mist echt basiskennis voor goede vooruitgang.
 
Misschien is het verstandig dat je eerst eens een fatsoenlijk programma uitzoekt in plaats van wat random aan te klooien met gewichten, reps en sets.

TS bedenk voor jezelf wat je doel is. Ga je voor het powerliften, dan kan je naar de gewichten kijken. Ga je voor het bodybuilden, laat dan het ego lifting voor wat het is en focus op progressie in massa
Bij alle vormen van krachttraining is het verstandig om je ego erbuiten te laten, of je nou bodybuild, powerlift, strongman training doet of olympisch lift. Niet naar de gewichten kijken daarentegen is ook een mooi recept om niet vooruit te komen, of je nou bodybuild of niet.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Met niet naar de gewichten kijken bedoel ik, lekker interesant wat een andere lift, wat jij lift en waar jij progressie op maakt is belangrijk. Anders heb je zo een blesure te pakken.

Dit betekend echter niet dat je niet het maximale uit iedere training moet halen, anders heb je inderdaad geen vooruitgang
 
  • Like
Waarderingen: cnh
ik heb niet echt een gestructureerd schema, maar eerder dat ik doelen zet
en in het einde van deze zomer wil ik 70 kg kunnen benchen
ik doe aan 5x5 maar soms ook aan 3x10

Wat is er zo speciaal aan de bench?
 
Je vrienden zijn vast van die gasten die de stang laten zakken tot 10cm boven hun borst.
 
maar ja morgen ga ik weer bench pressen en zie ik wel hoe zwaar ik kan gaan, gelukkig heb ik iemand gevonden die me kan spotten :wl:
 
maar ja morgen ga ik weer bench pressen en zie ik wel hoe zwaar ik kan gaan, gelukkig heb ik iemand gevonden die me kan spotten :wl:

Zodat je het alvast weet spotten betekent niet dat hij de stang aanraakt zodat je meer gewicht kan benchen, maar dat hij er achter staat als je faalt. Wat imo ook niet noodzakelijk is onder 100+ kilo. Je kan makkelijk roll of shame onder dat gewicht
 
effe update
ik heb 60 kg gebenchpresst met 6 herhalingen :D
ging toch beter dan ik had verwacht
 
Maar belangrijker. Doe je nu een fatsoenlijk beginnersschema?
 
Maar belangrijker. Doe je nu een fatsoenlijk beginnersschema?
ja ik train met een andere jongen
mijn schema gaat als volgt:
bench press
overhead press
inclined dumbbell press
chest dips
inclined flyes
lateral side raises
tricep pushdown
tricep extension

en daarvoor warm ik me op op de loopband en daar doe ik ook mn cooling down
 
ja ik train met een andere jongen
mijn schema gaat als volgt:
bench press
overhead press
inclined dumbbell press
chest dips
inclined flyes
lateral side raises
tricep pushdown
tricep extension

en daarvoor warm ik me op op de loopband en daar doe ik ook mn cooling down
Het hele forum hier geeft jou het advies om ss of stronglifts te gaan doen. Duidelijk opzoekbaar ook in het forum zelf. En spuug je ons allemaal in het gezicht door dit te gaan doen? :(
 
Het hele forum hier geeft jou het advies om ss of stronglifts te gaan doen. Duidelijk opzoekbaar ook in het forum zelf. En spuug je ons allemaal in het gezicht door dit te gaan doen? :(
haha
die jonge waarmee ik trainde zei echt dat dat het beste was en dat je hiermee borst goed traint
hij zelf is best wel gespierd
hoezo is er iets dat niet goed is van die schema
 
ja ik train met een andere jongen
mijn schema gaat als volgt:
bench press
overhead press
inclined dumbbell press
chest dips
inclined flyes
lateral side raises
tricep pushdown
tricep extension

en daarvoor warm ik me op op de loopband en daar doe ik ook mn cooling down

Dus je traint geen rug en benen?
 
Back
Naar boven