XXL Nutrition

Replica Pistool (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nasty^PhysIc

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
2.498
Waardering
0
Weet iemand wat van straf er op staat, als je gepakt wordt met een Replica Pistool 9mm? Ga over 2 weken weer ééntje halen in Duitsland..
 
Waarom een replica?
 
dat was mijn vraag niet :D

Omdat ik geen wapenvergunning heb, en geen zin heb om naar de schietbaan tegaan!!
 
Heb je ruzie in die disco ofzo :D
 
Brutez zei:
Heb je ruzie in die disco ofzo :D

Oh come on.... ik vraag iets misschien weten jullie het atwoord wel!! aan deze replays heb ik ****ed up niks! :cool:
 
word gewoon in beslag genomen dacht ik
 
Een dikke vette boete. Dit geldt ook voor BB guns.
 
hoeveel ongv. en wat zijn BB guns?
 
Ik geloof dat het zelfs op kan lopen tot zeker 1000 euro, als het niet meer is.

BB guns zijn een soort van replica's van echte geweren, maar daarmee kun je van die plastic bolletjes schieten. Ze werken op lucht of via een palsysteempje. Zo'n ding heb ik zelf ook, uit italië gehaald een keer. Je kunt er verrekte dikke blauwe plekken mee schieten.
 
benchMarc zei:
Ik geloof dat het zelfs op kan lopen tot zeker 1000 euro, als het niet meer is.

BB guns zijn een soort van replica's van echte geweren, maar daarmee kun je van die plastic bolletjes schieten. Ze werken op lucht of via een palsysteempje. Zo'n ding heb ik zelf ook, uit italië gehaald een keer. Je kunt er verrekte dikke blauwe plekken mee schieten.


lol, ik heb het over replica's! Die zijn gewoon echt, alleen zit er een andere loop in. Hij wordt ook in de wapen fabriek gemaakt. Hij weegt even zwaar, laad automatisch door, en het huls schiet er uit. Je kan er 9mm lossevloders mee schieten, als je er een andere loop in stopt kan je echte patronen schieten.
 
boetes van 1000 euro zijn geen uitzonderingen.
 
nasty^PhysIc zei:
lol, ik heb het over replica's! Die zijn gewoon echt, alleen zit er een andere loop in. Hij wordt ook in de wapen fabriek gemaakt. Hij weegt even zwaar, laad automatisch door, en het huls schiet er uit. Je kan er 9mm lossevloders mee schieten, als je er een andere loop in stopt kan je echte patronen schieten.
Lol, ik dacht dat je het over replica's had die niet konden schieten. Dat is vaak waar een replica goed voor is, voor de sier. Maar in dit geval denk ik dat je helemaal zwaar de lul bent als ze je pakken :D
 
benchMarc zei:
Lol, ik dacht dat je het over replica's had die niet konden schieten. Dat is vaak waar een replica goed voor is, voor de sier. Maar in dit geval denk ik dat je helemaal zwaar de lul bent als ze je pakken :D

Heb al eerder 2 van die dingen opgehaald uit duitsland. Had toen een Colt.9mm en een Clock.

Paar dozen patronen mee etc, ik heb die dingen toen verkocht omdat ik de heledag aan het denken was : Ohoo, wat nou als ik wordt gepakt'' Ik heb ze toen gauw door verkocht maar zou er nu graag wel weer een paar willen hebben. Ze kosten Ongv €150 ( handpistolen) Je heb ook wel Uzi's Revolvers, Ak-47 etc.. maar die een stukje duurder, je kan ze zo ophalen in duitsland bij een wapenwinkel! :D
 
Een maat van me was laatst ook aangehouden maar hij heeft alleen een boete gehad. Weet niet precies meer hoeveel maar was wel een aardig bedrag! Zijn pistool kwam niet uit Duitsland btw.

Is het trouwens nog steeds zo dat je zonder legitimatie pistolen kunt kopen in germany?
 
Waarom zijn airsoftwapens in Nederland niet toegestaan?
De Wet wapens en munitie (WWM) deelt wapens in vier categorieën (I t/m IV ) in. In beginsel vallen air-softwapens onder categorie IV, genoemd in artikel 2 WWM. Het bezit van deze wapens is toegestaan. Het dragen van een categorie IV wapen is (zonder vergunning) verboden (zie artikel 27 van de WWM).

Als air-softwapens op bestaande wapens lijken, vallen ze echter onder artikel 2, categorie I, onder 7, WWM. Hierin wordt bepaald dat bepaalde voorwerpen een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of voor be-of afdreiging geschikt zijn. Deze voorwerpen worden nader benoemd in artikel 3 van de Regeling wapens en munitie (RWM). In één (sub van de benoemde voorwerpen in dit artikel wordt verwezen naar de lijsten a en b, Bijlage I RWM. De op de lijsten a en b vermelde wapens zijn verboden.

De airsoftwapens, die op bestaande wapens lijken zijn dan ook in Nederland ten strengste verboden en daarvoor wordt in principe geen vergunning verstrekt. De politie is uitsluitend bevoegd een verlof voor vuurwapens van de categorie III te verlenen (onder voorwaarden uiteraard). Zoals gezegd vallen air-softwapens niet onder die categorie (het zijn ook geen vuurwapens) en het bezit van die wapens is strafbaar.

Het ministerie van Justitie heeft overigens niets tegen de air-soft-sport en haar beoefenaars, alleen tegen het gebruik van "look a like"-wapens. Ook al zijn air-softwapens niet helemaal ongevaarlijk.

Waarom is de wetgeving over air-softwapens in Nederland strenger dan in andere Europese Unie (EU) landen?
Het is gebleken dat er in Nederland met wapens, die lijken op echte wapens, vaak misbruik wordt gepleegd. De Nederlandse wetgeving is, om deze reden, hierin strenger dan de andere EU-landen.Hier heeft de wetgever, met instemming van o.a. de Staten- Generaal, er bewust voor gekozen en de internationale verdragen op dit punt laten dit ook toe.

Men hoopt dat de wetgeving hierover in de toekomst toch zal worden gewijzigd.

Ben ik strafbaar als ik in het buitenland een namaakpistool koop en deze meeneem naar Nederland?
Ja, u bent strafbaar. Nepvuurwapens worden door Nederlanders vaak gekocht in Zuid-Europese landen zoals Spanje en Turkije. Ze zijn daar gewoon in de winkel te koop, omdat de plaatselijke wapenwetten minder streng zijn dan in ons land. Veel mensen beseffen niet hoe ernstig de gevolgen kunnen zijn als nepwapens in verkeerde handen vallen. Daarom wordt er door de Koninklijke Marechaussee en de douane op vliegvelden streng gecontroleerd op deze wapens. Wie zo'n 'nepper' in zijn of haar bezit heeft, krijgt direct een proces-verbaal. De boete bedraagt maximaal € 270,-. Iedereen met een nepwapen is strafbaar; ook jongeren worden strafrechtelijk vervolgd.

Is het toegestaan om een gelijkend wapen (categorie I) te bezitten, door bijvoorbeeld onderdelen van dit wapen van een kleurtje te voorzien?
Nee, de kleur heeft geen onderscheidend vermogen. Met ingang van 1 december 2001 is de Regeling wapens en munitie (RWM) op dit punt gewijzigd. In het nieuwe artikel 3 RWM is het criterium 'kleur' niet meer opgenomen. Dit heeft tot gevolg dat de kleur van een voorwerp in het geheel niet meer bepalend is voor het beantwoorden van de vraag of er sprake is van een sprekende gelijkenis met vuurwapens of voor ontploffing bestemde voorwerpen. Bepalend hiervoor zijn enkel de vorm en de afmeting van het voorwerp. Kortom: een knalrood neppistool dat qua vorm sprekend lijkt op een echt pistool is verboden!

Is er voor een nagemaakt vuurwapen (replica) een verlof nodig?
De Wet wapens en munitie (WWM) deelt wapens in vier categorieën (I t/m IV) in.

Replica's van vuurwapens vallen onder categorie I of III van de WWM. Deze mag men in Nederland niet zonder een ontheffing c.q. een verlof voorhanden hebben.

Een replica in de zin van een oud wapen dat opnieuw is geproduceerd, bijvoorbeeld een oud model western revolver, en gewoon functioneert wordt gecategoriseerd in dezelfde categorie als het originele antieke wapen en dat is meestal categorie III. Op een replica is echter nooit een vrijstelling van toepassing die voor het originele oude (antieke) wapen wel van toepassing kan zijn.

Een replica in de zin van een "nagemaakt", bijvoorbeeld speelgoed of decoratief wapen, dat niet echt functioneert dient - als het voor be- of afdreiging geschikt is - te worden aangemerkt als een wapen van categorie I.

Wat zijn nepwapens?
Nepwapens is een andere benaming voor airsoftwapens. Nepwapens zijn voorwerpen die sprekend op echte vuurwapens lijken. Dat kunnen bijvoorbeeld speelgoedwapens zijn. Maar ook aanstekers in de vorm van pistolen of handgranaten. Of 'wapens' die onderdeel uitmaken van een spelcomputer. In Nederland zijn alle namaakvuurwapens verboden. Ook als ze groter of kleiner dan het echte wapen zijn of als ze een andere kleur hebben.

Wat is legalisering en wat word er aan gedaan?
Legalisering is het proces waarbij de Airsoft gemeenschap in Nederland probeert om Airsoft ook in Nederland mogelijk te maken. Het gaat hier om correspondentie met Justitie en promotie acties. Airsoft.nl is een lijst aan het opzetten met geïnteresseerden in Airsoft waarmee het algemeen nut kan worden aangetoond.


MAW if they catch u .... ur ****ed ..... up the ass :p
 
boogie zei:
boetes van 1000 euro zijn geen uitzonderingen.
van mij mogen de boete's hierop nog veel hoger worden, wat moet je ermee? :mad: en by the way als je zo bang bent gepakt te worden zou het dan niet verstandiger zijn er hier, (en niet alleen hier)helemaal nix over te melden ???
 
superrednas zei:
van mij mogen de boete's hierop nog veel hoger worden, wat moet je ermee? :mad: en by the way als je zo bang bent gepakt te worden zou het dan niet verstandiger zijn er hier, (en niet alleen hier)helemaal nix over te melden ???

i agree, guns suck
zinloos!
 
superrednas zei:
van mij mogen de boete's hierop nog veel hoger worden, wat moet je ermee? :mad: en by the way als je zo bang bent gepakt te worden zou het dan niet verstandiger zijn er hier, (en niet alleen hier)helemaal nix over te melden ???

Wie zegt dat ik daar bang voor ben ?? :mad:
 
schiet dan wat in het rond als je de doune passeert ... altijd wel leuk
 
Back
Naar boven