AndroidHealthClinic

reprange deadlift massa (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bullcrap

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
2 feb 2012
Berichten
339
Waardering
9
Lengte
1m94
Massa
75kg
hey,

heb een vraagje over de reprange van deadlift voor massa. Aangezien bij 5×5 krachtschema je deadlift maar 1×5 doet (correct me if i'm wrong) vroeg ik me af of je voor massa ook minder moet doen?
Ik doe nu (bijna) alle oefeningen 3 sets met reprange 10,8,8 met meer gewicht per set. Is dit te veel voor een deadlift?

voor zover belangrijk, rugdag ziet er als volgt uit:
deadlift
lower-back machine
pull-ups (kan ik geen reet van dus meestal lukt het me 2/3 keer en dan doe ik nog een paar keer enkel negatief)
seated row
BOR
iets voor lats
 
3 x 5 is ook prima en dan eenzelfde gewicht nemen voor de 3 sets en proberen wekelijks te verhogen. Er is geen haast bij. 1 x 5 zou ook kunnen maar dat is in mijn ogen te weinig als je maar 1 x per week deadlift.

Tip: Probeer bij pullup's aan een totaal aantal reps te komen, stel een doel voor jezelf en probeer iedere week meer totaal reps te doen, ongeacht hoeveel sets je erover doet.
 
Zou zelf ook 3x5 doen.. 1x 5 is vrij weinig zelfs als je opbouwt.
 
oke cheers mannen zal 3 × 5 proberen, hopelijk kan ik dan ook iets zwaarder gewicht pakken
 
3 x 5 is ook prima en dan eenzelfde gewicht nemen voor de 3 sets en proberen wekelijks te verhogen. Er is geen haast bij. 1 x 5 zou ook kunnen maar dat is in mijn ogen te weinig als je maar 1 x per week deadlift.

Tip: Probeer bij pullup's aan een totaal aantal reps te komen, stel een doel voor jezelf en probeer iedere week meer totaal reps te doen, ongeacht hoeveel sets je erover doet.
doe zelf 5x5
5x (xkg)
5x(xkg+5
5x(xkg+10
5x(xkg+15
5x(xkg+20
en dan wekelijks met paar kilo verhogen is dit ook goed denk je of beter een gewicht aanhouden
 
Zou deadlift in dezelfde reprange als je andere oefeningen doen...
 
doe zelf 5x5
5x (xkg)
5x(xkg+5
5x(xkg+10
5x(xkg+15
5x(xkg+20
en dan wekelijks met paar kilo verhogen is dit ook goed denk je of beter een gewicht aanhouden

Met die stappen vast ook goed te doen, totdat het te zwaar zal worden dat zul je vanzelf merken als je minder wilt doen.
 
Back
Naar boven