AndroidHealthClinic

Reps - Fullbody

Bezoekers in dit topic

reetrik

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 jul 2007
Berichten
20
Waardering
0
ik hanteer een fullbody schema maar raak er maar niet uit hoeveel herhalingen per set ik zou doen.
Is het aan te rade je vast te pinnen op bv 3 * 8 of 4 * 12 voor een aantal? Of kan je beter om de 2 weken een beetje schuiven in het aantal herhalinge?

Verder dien je met een fullbody steeds het hele lichaam te trainen maar in een paar topics lees ik dat je bv biceps en triceps maar een maal in de week moet aanpakken? Dan kun je toch niet spreken van een fullbody?

alvast bedankt ;)
 
ik zou je zeker niet vastpinnen op een vast aantal sets en herhalingen. Je spieren hebben namelijk variable prikkels nodig voor zich aan te passen.

een redenering die gebruikt wordt voor de bic en tric maar 1 keer aan te spreken is het grote aantal compoundoefeningen in een fullbody schema. Hierdoor worden ook tric en bic geprikkeld. Als je steeds alle spieren neemt zal je wel relatief lang bezig zijn. Dit helpt dus om trainingstijd te laten dalen. Maar als je ze er altijd bij wilt nemen zou ik dit zeker niet laten. Als je voldoende rust inbouwt tussen je sessie's zie ik geen probleem
 
misschien een rare vraag, maar hoe lang train je eigenlijk al?
begin je net, dan is het aan te raden om setjes van vier te doen, van 15,12,10,8 herhalingen (althans, dat zou ik je aanraden).

wil je echt massa kweken, en ben je al een tijdje bezig, dan zou ik naar 4x 8 herhalingen gaan. Goed zwaar pakken, en per setje iets verhogen (of verlagen, en hoog beginnen, kijk gewoon wat je lekkerder vind).

Biceps en triceps trainen de meeste anders dan dat jij nu doet. Sommige hebben een split schema, waardoor ze bijvoorbeeld: borst biceps trainen, en later (wel rust er tussen) rug triceps. Hierdoor pak je inprincipe de oefening gewoon 2x (je biceps dus) aangezien je hm met je rugoefeningen ook lichtelijk pakt, en ja gewoon als spiergroep bij je borst schema.

in jou geval kan en mag je gewoon 3x per week (of hoeveel keer je ook gaat) je biceps trainen, zolang het maar niet gelijk de dag er na weer is. je spieren hebben ook rust nodig ;)
Fullbody is het raadzaam om bijvoorbeeld op MA/WOE/VRIJ te trainen.

Succes verder!
 
wil je echt massa kweken, en ben je al een tijdje bezig, dan zou ik naar 4x 8 herhalingen gaan. Goed zwaar pakken, en per setje iets verhogen (of verlagen, en hoog beginnen, kijk gewoon wat je lekkerder vind).

Ik heb het idee als je gaat rampen dat je bij de eerste 3 setjes dan niet op je max zit ( bij het steeds verhogen) of heb ik het dan mis, je intensiteit is bijvoorbeeld bij een bp van 4x8x100 toch hoger als je dan gaat van 1x8x85, 1x8x90 etc

toch..?
 
Back
Naar boven