MuscleMeat

Reps of meer gewicht

Users who are viewing this thread

NicksoN90

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
8 mrt 2010
Lengte
1m87
Massa
104kg
Vetpercentage
20%
Heey mensen. Even een vraagje als jullie squatten. Doen jullie dan meer reps of juist zwaarder gewicht... ik zelf pak altijd veel reps. Hier een voorbeeld wat ik gister deed.

20x30
20x40
20x50
15x60
10x70
8x75
6x85

Rust pauzes zijn misschien 30 seconden ff gewicht toevoegen en slokje water.

Tepelbram

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
4 jul 2012
Lengte
1m81
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Wat is je doel?

bob k

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
23 mrt 2009
Lengte
1m81
Massa
102kg
Vetpercentage
10%
Meer gewicht, waarom zou je trouwens zo veel opwarmen? Alleen dat laatste setje dat daar staan doet er toe hoor.

Gewoon opwarmen en dan 1 tot 3 zware setjes waarin je alles geeft.

Bijvoorbeeld:

10x20
10x40
10x60
8x90
6x90
5x90

OP
NicksoN90

NicksoN90

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
8 mrt 2010
Lengte
1m87
Massa
104kg
Vetpercentage
20%
Wat is je doel?

Gewoon droogtrainen. En dan massa

---------- Post toegevoegd Sat 22 Dec 2012 om 10:50 ----------

Meer gewicht, waarom zou je trouwens zo veel opwarmen? Alleen dat laatste setje dat daar staan doet er toe hoor.

Gewoon opwarmen en dan 1 tot 3 zware setjes waarin je alles geeft.

Bijvoorbeeld:

10x20
10x40
10x60
8x90
6x90
5x90

Heb dat wel gedaan maar als ik dat doe heb ik niet echt spierpijn...

Jwdoetookmee

Monstrous Giant
Elite Member
Contest Winner x2
Lid geworden
27 apr 2012
Lengte
1m80
Massa
100kg
Vetpercentage
6%
Gewoon droogtrainen. En dan massa

---------- Post toegevoegd Sat 22 Dec 2012 om 10:50 ----------

Droogtrainen doe je niet door het maken van veel reps.

bob k

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
23 mrt 2009
Lengte
1m81
Massa
102kg
Vetpercentage
10%

Dus is het niet effectief voor spiergroei denk je? Ik heb de afgelopen 3 maanden nauwelijks spierpijn gehad en ben wel van 86kg@11% naar 91kg@12% gegaan. Met een 5x5 schema ;)

OP
NicksoN90

NicksoN90

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
8 mrt 2010
Lengte
1m87
Massa
104kg
Vetpercentage
20%
Dus is het niet effectief voor spiergroei denk je? Ik heb de afgelopen 3 maanden nauwelijks spierpijn gehad en ben wel van 86kg@11% naar 91kg@12% gegaan. Met een 5x5 schema ;)

Zo dat is zeker niet mis:D 5x5 doe je dan 5x het zelfde gewicht of 1 extra om op te warmen?

bob k

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
23 mrt 2009
Lengte
1m81
Massa
102kg
Vetpercentage
10%
Zo dat is zeker niet mis:D 5x5 doe je dan 5x het zelfde gewicht of 1 extra om op te warmen?

Ik ben begonnen met Stronglifts en later ben ik Madcow gaan doen. Google maar, en zie mijn log. Super programma's.

LapidumSanctus

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 sep 2012
Lengte
1m81
Massa
110kg
Vetpercentage
20%

4-5 kilo spier in 3 maanden:eek:. Das bijzonder veel, zeker als je al langer traint.

TS: jij doet meer sets voor squats dan ik voor benen doe in een hele week(ok, beetje overdreven). 5*5 zou best heel goed kunnen werken. Zelf ben ik niet zo een fan van een dergelijk regime, omdat ik zonder variatie mijn enthousiasme verlies. Ik weet niet wat je doelen zijn, gewoon sterker worden met squats of puur grotere benen(quads) willen?

Chiquito

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
8 mei 2012
Lengte
1m93
Massa
104kg
Vetpercentage
12%
Over het algemeen gewoon zo zwaar mogelijk om net aan 8 herhalingen te maken 3 setjes, met 1 setje laag gewicht opwarmen van te voren.

Je kan wel eens een training doen met minder gewicht en dan rond de 15 herhalingen zitten.
Meer herhalingen zou ik niet doen.

Aangezien je doel eerst is droog trainen en dan massa.
Dat ga je met trainen niet fixen, dat heeft gewoon puur met je voeding te maken.

Droog trainen dmv meer herhalingen is gewoon een fabeltje.

Wil je droog trainen moet je rond onderhoud eten, wil je massa zul je boven onderhoud moeten eten.

Massa en droog worden is eigenlijk zonder anabolen niet te bereiken.
Want als je massa wil kom je eigenlijk ook altijd in vet aan, en als je droog wilt worden zul je altijd wat massa inleveren.

Laatst bewerkt:

bob k

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
23 mrt 2009
Lengte
1m81
Massa
102kg
Vetpercentage
10%
4-5 kilo spier in 3 maanden:eek:. Das bijzonder veel, zeker als je al langer traint.

TS: jij doet meer sets voor squats dan ik voor benen doe in een hele week(ok, beetje overdreven). 5*5 zou best heel goed kunnen werken. Zelf ben ik niet zo een fan van een dergelijk regime, omdat ik zonder variatie mijn enthousiasme verlies. Ik weet niet wat je doelen zijn, gewoon sterker worden met squats of puur grotere benen(quads) willen?

Mijn benen zijn dan ookk echt sick gegroeid haha. Variatie kan je er nog in houden met assistance, en de uitdaging is juist dezelfde oefeningen elke training of week weer net iets zwaarder uitvoeren. Jezelf pushen.

JorisL

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
25 sep 2010
Lengte
1m87
Massa
94kg

stronglifter

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
20 mrt 2012
Lengte
1m95
Massa
112kg
Vetpercentage
14%

dat 4-5kg is niet alles spiermassa meeste vet,water,vocht.:rolleyes:

bob k

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
23 mrt 2009
Lengte
1m81
Massa
102kg
Vetpercentage
10%
Foto's zien er goed uit! Als je er het maximale uit wil halen zou ik beginnen met rippetoe of stronglifts (wat jou het meeste aanspreekt) en daarna pas madcow.

---------- Post toegevoegd Sun 23 Dec 2012 om 11:34 ----------

dat 4-5kg is niet alles spiermassa meeste vet,water,vocht.:rolleyes:

Vetvrije massa/ spiermassa bestaat toch ook uit vocht? En ja, ook vet maar dat had ik vermeld.

LapidumSanctus

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 sep 2012
Lengte
1m81
Massa
110kg
Vetpercentage
20%
Mijn benen zijn dan ookk echt sick gegroeid haha. Variatie kan je er nog in houden met assistance, en de uitdaging is juist dezelfde oefeningen elke training of week weer net iets zwaarder uitvoeren. Jezelf pushen.

Met P.H.A.T. kies je een paar compoundoefeningen voor de benen en wissel je die elke 3 weken af, vind ik wel fijn, er is altijd 1 van de 3 waar je vooruitgang op boekt:p. Mijn krachtgains zijn niet consequent genoeg om met maar een oefening week na week progressie proberen te boeken.

---------- Post toegevoegd Sun 23 Dec 2012 om 19:24 ----------

Hmm ja ik denk dat ik misschien per januari dan maar die gekke koe ga doen haha maarja me benen zijn niet slecht vind ik zelf. Voor een foto kijk laatste pagina in me soort van update topic.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/nick-zijn-topic-80kg-321036/index2.html

Ik brak bijna mijn nek bij het bekijken van die zijwaartse foto, hehe:D. Die benen zijn goed, ze hebben wel een aparte vorm, ik wist niet eens dat dat mogelijk was, hoge spieraanhechtingen voor quadriceps.

Gekke koe:roflol::roflol:, al die hippe engelse trainingstermen klinken zo triest in het Nederlands.

Timmmeeehhh

Cool Novice
Lid geworden
27 jul 2012
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Doe het zelf lekker beetje afwisselen... Afgelope tijd vaak 4x10-15 reps gedaan en ook soms 2x20 setjes met 10 rep gewicht (bar niet racken maar op adem komen met bar op je schouders en dan af en toe weer reps pushen, erg dodelijk, maar wel chill :P)
Vandaag voor eerst in paar weken weer low rep gedaan en m'n low rep gewicht was ook dik verbetert, ook worden benen opzich lekker breder, dus wat mij betreft werkt dit wel.

bob k

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
23 mrt 2009
Lengte
1m81
Massa
102kg
Vetpercentage
10%
Met P.H.A.T. kies je een paar compoundoefeningen voor de benen en wissel je die elke 3 weken af, vind ik wel fijn, er is altijd 1 van de 3 waar je vooruitgang op boekt:p. Mijn krachtgains zijn niet consequent genoeg om met maar een oefening week na week progressie proberen te boeken.

En wat voor vorm van progressieve belasting zit daar in dan? Mijn ervaring is dat 'elke keer meer proberen' niet zo goed werkt als verplicht wekelijks verhogen.

LapidumSanctus

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 sep 2012
Lengte
1m81
Massa
110kg
Vetpercentage
20%
En wat voor vorm van progressieve belasting zit daar in dan? Mijn ervaring is dat 'elke keer meer proberen' niet zo goed werkt als verplicht wekelijks verhogen.

Ik probeer ook elke week te verhogen met een vast aantal kilo's, maar als mijn programma dat zou verplichten, onafhankelijk van hoe ik me voel stal ik onmiddelijk. Ik boek namelijk geen lineaire progressie meer met lifts die ik al lang doe. Dus een programma als rippetoe's zou bij mij geen baat meer hebben.

Goed voor jou als het jou wel lukt, ik zou willen dat ik dat ook kon, maar ik stal heel makkelijk.

bob k

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
23 mrt 2009
Lengte
1m81
Massa
102kg
Vetpercentage
10%
Ik probeer ook elke week te verhogen met een vast aantal kilo's, maar als mijn programma dat zou verplichten, onafhankelijk van hoe ik me voel stal ik onmiddelijk. Ik boek namelijk geen lineaire progressie meer met lifts die ik al lang doe. Dus een programma als rippetoe's zou bij mij geen baat meer hebben.

Goed voor jou als het jou wel lukt, ik zou willen dat ik dat ook kon, maar ik stal heel makkelijk.

Wat lift je dan? Heb je je al eens in een dergelijk programma gegooid? Heb je wel eens echt into powerlifting gekeken? Ik weet bijna zeker dat iemand met een squat onder de 170 nog prima gains haalt uit een programma als Stronglifts gevolgd door Madcow

Naar boven