MuscleMeat

Reps snel of langzaam uitvoeren, wat vinden jullie?

Bezoekers in dit topic

Zelf doe ik vooral bij isolatie oefeningen de beweging langzaam, meer spanning op de spier (waardoor het gewicht dat ik gebruik iets minder wordt).

Soms wissel ik het af met iets vlugger en iets meer gewicht.
Iig vrijwel altijd langzaam terug.
:)
 
Gecontroleerd laten zakken en explosief uitduwen. Hoe zwaarder het gewicht, hoe minder snel je kan uitduwen.
Dat is hoe ik train en dat werkt voor mij.
 
Dit verschilt toch ook per spiergroep ... als je kijkt naar je upper traps, die reageren op explosiviteit met veel gewicht,
door die explosiviteit word het automatisch een snelle beweging.
 
biceps reageren volgens mij ook beter op snelle bewegingen. maar afwisselen lijkt me tog het beste.
 
Welke spiervezels hebben het grootste groeipotentieel?

Fasttwitch.

Waar zijn deze goed in?

Explosieve bewegingen maken.

Dat wil nog niet zeggen dat de bewegingssnelheid ook daadwerkelijk hoog moet zijn. Bij een hoge load is de snelheid laag, maar je probeert de snelheid zo hoog mogelijk te krijgen/houden.
 
biceps pak ik meestal positief explosief en negatief langzaam, squat ook wel
 
Welke spiervezels hebben het grootste groeipotentieel?

Fasttwitch.

Waar zijn deze goed in?

Explosieve bewegingen maken.

Dat wil nog niet zeggen dat de bewegingssnelheid ook daadwerkelijk hoog moet zijn. Bij een hoge load is de snelheid laag, maar je probeert de snelheid zo hoog mogelijk te krijgen/houden.

precies de witte spiervezels.
 
snel op de positieve beweging langzaam/ vertragend om de negatieve beweging. En draai het eens om...

Wat volgens mij ook wel een behoorlijke leuke manier is is om maar ik weet niet hoe het heet;

is allemaal kleine '' partials'' en weer terug en een steeds grote rom nemen op je positieve beweging en dan weer explosief terug op je negatieve beweging en visa versa...

Offtopic . Mars heeft een nieuwe advantar. Mjaa... t is er iets beters op geworden :D
 
Is er ook ergens een overzicht te vinden waar snelle en langzame spieren op staan?

tnx luppie btw.:thumbs:
 
Ik zit nu zelf ook een beetje te zoeken.
Fast twitch muscle fibers - These are the muscle fibers that are responsible for short, explosive and powerful movements. Fast twitch fibers are the ones that grow!

Slow twitch muscle fibers - These are the muscle fibers that are responsible for endurance. They do not really respond to resistance training with any type of growth or hypertrophy.
Van deze site.
 
ik wissel ze vaak af, afhankelijk van het soort oefeningen die ik doe!
;)
 
Is er ook ergens een overzicht te vinden waar snelle en langzame spieren op staan?

tnx luppie btw.:thumbs:

Eigenlijk ben ik niet weg van dit soort lijstjes omdat ik vind dat van persoon tot persoon de verschillen groot kunnen zijn, verders kan ik ook niet vinden echt vinden hoe ze er aan gekomen zijn, maar.......

Anatomy


Persoonlijk denk ik dat je beter uit kunt gaan van de 80% methode. Bepaal je echte 1RM, neem hier 80% van en probeer zoveel mogenlijk goed uitgevoerde reps te halen op eigen kracht.

Het aantal reps is bepalend voor de vezelverdeling van de gebruikte spieren. Hoe minder reps des te meer FG vezels, hoe meer reps des te meer SO vezels

Hou er wel rekening mee dat aangezien de gebruikte spiergroepen (en het gebruik opzich van deze groepen) van oefening tot oefening scheelt en je dus per oefening moet bepalen wat de vezelverdeling is

[Link niet meer beschikbaar]
Several years ago, after chatting with Arthur and reading some of his thinking on the topic, I began charting other lifters' reps at 80 percent max. I found that guys who were so-called "fast" gainers were only able to do 4-6 reps at 80 percent, while lifters who seemingly never made great gains were able to rep out at around 15-20 reps with 80 percent of their max. Apparently, so-called "fast gainers" have rather poor anaerobic strength endurance. This is explainable in part by the fact that they're probably mostly white muscle fiber, which has fast twitch/low oxidative capabilities. Conversely, slow gainers are probably mostly red muscle fiber (slow twitch/high oxidative) and therefore may possess greater ability for rapid during-set recovery.

The problem is, however, that each muscle group's tolerance to exercise probably differs. Each exercise you do for each body part can - and often does - possess an entirely individual rep ability at 80 percent max. To discern your specific tolerance level for each body part, follow these simple instructions:

1. Determine your approximate one rep maximum (1RM) for each exercise.

2. Load 80 percent on the bar (machine) & rep out with it for one all-out effort to see how many reps you can do.

3. Apply this information to the table below to determine each body part's exercise tolerance.

4. Take into account ALL of the factors listed above that can affect your exercise tolerance.

5. Critically evaluate whether your predicted exercise tolerance levels stand up to what you know from experience to be true. Remember, “low tolerance” means that you probably make easy gains for that body part, and “high tolerance” means that you’re probably a hard gainer for that body part.

Here is an example of what I've found in regards to exercise tolerances for fast gainers, average gainers and slow gainers. Perhaps you'll find these figures and estimations to be pretty close estimates. But perhaps you won't. One thing is clear, you must look! Your continued progress toward your maximum potential may well depend on it!


Reps Standard Tolerance Ability
Performed Deviation Level To
With 80% Max From Mean Make Gains
_________________________________________________________________________

4 or less -3 Very Very Low Fast Gainer (20-25%
of total population)
4-6 -2 Very Low

6-10 -1 Low

10-13 Mean Average Average Gainer (50-60%
of total population)
13-17 +1 High

17-21 +2 Very High

21-more +3 Very Very High Slow Gainer (20-25%
of total population)
________________________________________________________________________
 
@3XL je zegt hier
Bepaal je echte 1RM
, en vergeef me de misschien domme vraag, maar hoe bedoel je dat? Staat niet voor niets in bold neem ik aan?
 
Gecontroleerd explosief is the one and only way
 
@3XL je zegt hier , en vergeef me de misschien domme vraag, maar hoe bedoel je dat? Staat niet voor niets in bold neem ik aan?

Nou gewoon je ECHTE 1rm.. niet 90 gebruiken terwijl je toevallig 1x90 als topsetje hebt maar 1x95 ook wel kan doen.
 
afwisselen dude gewn afwisselen das beste
 
Je moet altijd zo explosief mogelijk gaan en uiteraard in de eccentrische fase niet gewoon laten vallen of vliegen

De snelheid van je reps zal dan meer afhangen van de hoeveelheid gewicht (voor jou) dan van de explositiviteit of niet-explositiviteit die je er zelf probeert in te brengen
 
Back
Naar boven