MuscleMeat

Reps snel of langzaam uitvoeren, wat vinden jullie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2005
Berichten
14.970
Waardering
30
Ik hoor verschillende verhalen over wat nou beter is.

Sommige zeggen een langzame en geconcentreerde uitvoering, langzaam heen en langzaam weer terug.

Andere zeggen dat een snelle explosive uitvoering beter is.

Ook heb ik gehoord dat je snel explosief moet uitvoeren maar weer langzaam terug moet.

Wat is nou beter ???

En varieert dit per spiergroep? Ik vind het persoonlijk namelijk fijner mijn kuiten snel te doen maar mijn bovenbenen bijvoorbeeld langzaam.
 
Ik doe explosief naar boven en gecontroleerd terug
 
Geen van beide is fout. het is maar net wat voor jou werkt. je kan het allebei een periode doen.
 
Ik doe alleen bij compound oefeningen explosief. Bij de rest gewoon gecontroleerd niet explosief maar ook niet heel langzaam.
 
gewoon afwisselen om de zoveel tijd.
 
Het is gewoon langzaam en snel. Ik bedoel als je iets lichter gewicht heb kan je snelle herhalingen doen en als je zwaarder gaat dan kan je ook niet zo snel meer
gaan. Althans dat is mijn ervaring.
 
En waarom niet langzaam? you're a moron.

Sorry 'mars'...

Had het topic niet helemaal goed doorgelezen... Dit is mn persoonlijke voorkeur, ik zeg niet dat het beter is. Langzaam doe ik niet omdat ik het voordeel er niet van inzie. Als je als je traagt 3x100 drukken kan en snel 5/6x100 snap ik niet waarom je het trager zou doen. Het totale gewicht wat je verplaatst wordt hierdoor hoger, en dat lijkt mij beter.

(snel is btw explosief naar boven en snel(maar wel gecontroleerd) naar beneden. )
 
btw. het belangrijkste is altijd en bij elke oefening
dat je heel goed concentreert op de spier die je aan het trainen bent
 
Het is gewoon langzaam en snel. Ik bedoel als je iets lichter gewicht heb kan je snelle herhalingen doen en als je zwaarder gaat dan kan je ook niet zo snel meer
gaan. Althans dat is mijn ervaring.


het lijkt dat je het dan niet snel doet maar gebruikt wel eplosive snelheid en kracht
 
Het is bodybuilding en geen powerlifting, dus het gaat in bodybuilding niet zo zeer om hoeveel gewicht je gebruikt.
Soms kunnen mensen veel bankdrukken maar hebben een crappy chest, gaan ze over op minder gewicht waarop waarschijnlijk de vezelstimulatie verbetert begint de chest ineens super te groeien.
 
het lijkt dat je het dan niet snel doet maar gebruikt wel eplosive snelheid en kracht

Ik bedoel ook niet snel als snel met 1kg dumbbell curl ofzo he :p Gewoon normaal en gecontroleerd maar als je dan zwaarder pakt dan ga je langzamer. Snap je?
 
Ik bedoel ook niet snel als snel met 1kg dumbbell curl ofzo he :p Gewoon normaal en gecontroleerd maar als je dan zwaarder pakt dan ga je langzamer. Snap je?

jah het gaat langzamer omhoog maar wel met explosive kracht anders krijg je het gewicht niet omhoog.

als je dan bijvoorbeeld een lichter gewicht neemt haat hij wel sneller met de zelfde kracht die je gebruikt;) :D
 
Back
Naar boven