MuscleMeat

requiem for a dream (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Loo

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2004
Berichten
15.710
Waardering
665
ik moet het ff kwijt;

wat een ****ed up zieke film is dat hey!

net gezien met m'n neef en nog een maat, de tering daar wordt je ff lekker down van!

maar wel een goeie film, en nog dicht bij de realiteit ook.

oke dat was het, als iemand anders nog zijn gevoelens wil uiten over deze film, gelieve in dit topic te doen.
 
Werd tijd dat je het gezien hebt. Goeie film, zalig theme ook.

Zie ook z'n andere film PI. Niet 'the fountain', dies zwak!
 
De eerste keer dat je de film ziet heb je er idd een raar gevoel bij, omdat het waarschijnlijk shockerend overkomt. Tweede keer kon ik het echt veel meer appreciëren. Erg goed drama dat naast een geweldige soundtrack ook zeer goed acteerwerk en interessante beeldeffecten laat zien. Ook een aanrader: de DVD die één en ander achter de schermen laat zien en een portret toont van de schrijver, de acteurs en regisseur. Als je de schrijver leert kennen begrijp je meteen waarom de film zo deprimerend werkt, hij speelt er trouwens zelf ook in mee als de oude norse man die Tyrone staat te jennen wanneer hij in de gevangenis aan het werk gezet wordt.
 
Vooral die soundtrack laat me nooit meer los...;)
 
zeker vage maar goeie film :)
 
Zekers een prachtig bizarre film, meerdere keren gezien.
Heb hem een paar jaar geleden gekeken met een paar blowtjes op, was helemaal bizar toen :).
 
Echt een k*tfilm, ik werd er verdrietig van en legde mijn joint weg.
 
inderdaad erg nare erg goede film, bleef wekenlang in mijn hoofd zitten,
 
ja, zeer goeie film
leuke effects (o.a. die pupilverwijding)
als je vroeger zelf aan de dope gezeten hebt is
het best wel confronterend, vind ik.
al gaat de film eigenlijk meer over verslaving in het algemeen.

we have a winner ;)
 
Jeetje...van die amerikanen kan ik zulk gelul wel begrijpen...dacht dat nederlanders een stuk nuchterder waren..
Vond het wel een beetje een typische "don't do drugs film"
Ik was een tijdje terug aan 't werk op de Zeedijk in A'dam,wat je daar tegenkomt om 6u45 s'ochtends is eigenlijk een stuk tragischer.
 
j connely is geil man
 
Jeetje...van die amerikanen kan ik zulk gelul wel begrijpen...dacht dat nederlanders een stuk nuchterder waren..
Vond het wel een beetje een typische "don't do drugs film"
Ik was een tijdje terug aan 't werk op de Zeedijk in A'dam,wat je daar tegenkomt om 6u45 s'ochtends is eigenlijk een stuk tragischer.
Er was iig geen intentie om een anti drugs film te maken, dat hebben de schrijver en regisseur dacht ik ook in een interview laten verstaan. De schrijver stond erom bekend altijd zeer negatieve/dramatische boeken te schrijven. Dit is dan gewoon knap verfilmd, zonder echt een verborgen agenda.
 
Jeetje...van die amerikanen kan ik zulk gelul wel begrijpen...dacht dat nederlanders een stuk nuchterder waren..
Vond het wel een beetje een typische "don't do drugs film"
Ik was een tijdje terug aan 't werk op de Zeedijk in A'dam,wat je daar tegenkomt om 6u45 s'ochtends is eigenlijk een stuk tragischer.

gelukkig schrijf jij geen filmrecensies!
 
gelukkig schrijf jij geen filmrecensies!

Eensch

Hele goede film en niet primair bedoeld als anti-drugs. De makers wilden aantonen hoe repetitief het leven voor de meesten van ons is. Repetitie komt ook in heel de film terug (shots / muziek). En niets is meer repetitief dan het leven van een junk.
 
Eensch

Hele goede film en niet primair bedoeld als anti-drugs. De makers wilden aantonen hoe repetitief het leven voor de meesten van ons is. Repetitie komt ook in heel de film terug (shots / muziek). En niets is meer repetitief dan het leven van een junk.

vergeet elke kleinburgelijke vlaming en nederlander niet.
 
Of arrogante Brusselaar.
 
Back
Naar boven