MuscleMeat

Reserve organen in de achtertuin (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yin Yang

HELLBOY FROM HEAVEN
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
23 sep 2008
Berichten
5.612
Waardering
551
AMSTERDAM - Een Japanse wetenschapper is er in geslaagd om een alvleesklier van een chimpansee te laten groeien in een schaap. Met de techniek kunnen in de toekomst mogelijk reserve-organen voor mensen worden gekweekt.

m1cz4r6aexck.jpg

Onderzoeker Yutaka Hanazono van Jichi Medical University kweekte de alvleesklier uit stamcellen van een chimpansee.
Het orgaan liet hij vervolgens met succes groeien in de onderbuik van een schaap. Dat meldt de Britse krant The Times.
,
Suikerziekte


De extra alvleesklier van het schaap kan in theorie worden gebruikt om een aap met suikerziekte weer beter te maken doormiddel van een orgaantransplantatie.
Maar Hanazono beschouwt het schaap met het apenorgaan vooral als een experiment. Hij wil met zijn techniek uiteindelijk organen uit stamcellen van mensen kweken en vervolgens laten groeien in schapen.

Orgaanbank


De dieren kunnen volgens de wetenschapper in de toekomst een soort wandelende orgaanbanken worden met bijvoorbeeld menselijke levers, longen, alvleesklieren en harten.
“We hebben laten zien dat het creëren van een orgaan in een levend dier efficiënter gaat, dan het laten groeien van een orgaan in een laboratorium”, aldus Hanazono

Oogsten


“ Dit is een grote doorbraak", vindt hij. "Tot nu toe hebben wetenschappers vooral geprobeerd om schapen menselijk bloed te laten produceren. Maar we komen nu steeds dichter bij het punt waarop we menselijke organen kunnen oogsten uit schapen.”
 
handig!dan wil ik wel een nieuwe lever!start ik alvast een kuur met 10 weken lang 200mg oxy per dag +80mg dboll per dag ernaast!
 
handig!dan wil ik wel een nieuwe lever!start ik alvast een kuur met 10 weken lang 200mg oxy per dag +80mg dboll per dag ernaast!
Haha hoe bedoel je misbruik:eek:
 
Leave the animals alone. Er zijn al genoeg mensen dat je niet moet proberen om mensenlevens extra te redden. Het zijn de zwakkeren die sterven.
 
Leave the animals alone. Er zijn al genoeg mensen dat je niet moet proberen om mensenlevens extra te redden. Het zijn de zwakeren die sterven.
Zou je ook zo reageren als je een kind had die op deze manier gered kon worden?
 
Zieke shit..
 
Leave the animals alone. Er zijn al genoeg mensen dat je niet moet proberen om mensenlevens extra te redden. Het zijn de zwakeren die sterven.

:roflol: :o


ik ga alvast een paar schapen aanschaffen :):thumbup:
 
Back
Naar boven