Fitness Seller

Reset to Factory Default, but back on track! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BB_

💪
Elite Member
Challenge x2
Foto Contest
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
26.107
Waardering
44.708
Lengte
1m89
Massa
117kg
Vetpercentage
12%
Na lang wikken en wegen heb ik besloten een trainingslog aan te maken.

Ik zal mijzelf allereerst even voorstellen: ik ben Bert (nickname hier: Cool Novice), 29 jaar, 1.89 m en sinds een aantal maanden hier actief op het forum. Een aantal van jullie zal mij wellicht kennen van de "Big-T Memorial Contest", waar ik dit jaar (2017) aan heb deelgenomen (zie hier mijn contestlog).

Ik doe nu reeds een aantal jaar krachttraining, met de focus op bodybuilding. In het verleden lag mijn focus echter meer op langeafstand hardlopen, waardoor mijn spiermassa en krachtstats niet geweldig waren. Daarvoor, en dan spreek ik over 8 à 10 jaar geleden, deed ik ook al aan krachttraining en woog ik ruim 90 kg met een laag vetpercentage. Dit was echter niet zo serieus, aangezien ik voornamelijk borst/armen/schouders trainde (4x per week split), maar ik ging er wel altijd maximaal voor. Compounds deed ik niet / te weinig (enkel benchpress): squats/deadlifts etc. zeiden mij niets, dus serieus was het niet te noemen. Toen ben ik gestart met hardlopen en ook lid geworden van een atletiekvereniging. De eerste jaren heb ik nog steeds krachttraining gedaan, maar daarna kreeg het lopen toch meer de overhand. Op een gegeven moment ging ik meer lopen om meer te kunnen eten en als ik een keer een eetbui had gehad, voelde ik mij schuldig en moest dit er weer aflopen. Hierin ben ik toen een beetje doorgeslagen, wat erin resulteerde dat ik veel was afgevallen en spiermassa had verloren. Ik heb dus last van trekjes (gehad) die mogelijk met een eetstoornis of 'bewegingsverslaving' te maken hebben, waar ik hierover niet verder zal uitweiden (uiteraard staat het iedereen vrij in mijn log of via een PB hier vragen over te stellen en/of ervaringen te delen). Later