XXL Nutrition

Resistance Bands - Ervaringen/Tips? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lospeed

Cool Novice
Lid geworden
5 jan 2011
Berichten
52
Waardering
2
Hallo,

Eind deze maand vertrek ik voor 4 maand naar het buitenland, nu zit ik eraan te denken om me eventueel een (ruime) set resistance bands aan te schaffen om me toch wat bezig te kunnen houden. Deze zou ik dan achteraf ook kunnen gebruiken in mijn homegym.

Nu ben ik al op rubberbanditz gestuit, deze lijken prijs/kwaliteit wel degelijk, alleen is de verzending ietwat een probleem. Deze zullen waarschijnlijk niet op tijd geleverd worden aangezien ze van de VS moeten komen.
Dan zijn er nog de power bands die fitness-seller aanbiedt, maar deze kosten wel een pak meer. (wel ook wat meer waar voor mijn geld, maar anderzijds wegen ze ook meer wat dan weer nadelig is voor mijn bagage-kilo's)

Zijn er hier mensen met ervaringen met resistance bands? (Rubberbanditz, ironforce,...)
Zo ja, welke? En kan daar een deftige workout mee in elkaar gestoken worden, of zal het toch wat te beperkt blijven om de kracht wat te onderhouden? Ik kom tegen vrij lage prijzen ook resistance bands tegen die aan elke kant een ring hebben zitten om een greep op vast te maken maar deze kan ik dan niet zo uitgebreid gebruiken in mijn homegym dus als ik er koop zullen het er in een lus moeten zijn. :p

Iemand die me wat kan aanraden? Of andere alternatieven die wat mogelijkheden bieden qua krachttraining?
(Fitness is daar niet bepaald bij de deur en kost al gauw €40/maand, dan investeer ik (studentenbudget) liever in zoiets dat ik achteraf thuis nog kan gebruiken)
 
Hallo,

Eind deze maand vertrek ik voor 4 maand naar het buitenland, nu zit ik eraan te denken om me eventueel een (ruime) set resistance bands aan te schaffen om me toch wat bezig te kunnen houden. Deze zou ik dan achteraf ook kunnen gebruiken in mijn homegym.

Nu ben ik al op rubberbanditz gestuit, deze lijken prijs/kwaliteit wel degelijk, alleen is de verzending ietwat een probleem. Deze zullen waarschijnlijk niet op tijd geleverd worden aangezien ze van de VS moeten komen.
Dan zijn er nog de power bands die fitness-seller aanbiedt, maar deze kosten wel een pak meer. (wel ook wat meer waar voor mijn geld, maar anderzijds wegen ze ook meer wat dan weer nadelig is voor mijn bagage-kilo's)

Zijn er hier mensen met ervaringen met resistance bands? (Rubberbanditz, ironforce,...)
Zo ja, welke? En kan daar een deftige workout mee in elkaar gestoken worden, of zal het toch wat te beperkt blijven om de kracht wat te onderhouden? Ik kom tegen vrij lage prijzen ook resistance bands tegen die aan elke kant een ring hebben zitten om een greep op vast te maken maar deze kan ik dan niet zo uitgebreid gebruiken in mijn homegym dus als ik er koop zullen het er in een lus moeten zijn. :p

Iemand die me wat kan aanraden? Of andere alternatieven die wat mogelijkheden bieden qua krachttraining?
(Fitness is daar niet bepaald bij de deur en kost al gauw €40/maand, dan investeer ik (studentenbudget) liever in zoiets dat ik achteraf thuis nog kan gebruiken)

Gewoon aanschaffen, geld meer dan waard qua variatie in mogelijkheden.
Ik ben nog wel eens voor m'n werk in het buitenland en dan zit ik altijd in hotels met van die laffe fitnesszaaltjes (als ze die al hebben)
Daarom neem ik altijd een hele set banden van licht tot zeer zwaar mee+abwheel.
Met een beetje improviseren kun je er echt van alles mee doen op een hotelkamer, zelfs een soort van deadlifts en squats.

Daarnaast gebruik ik ze iedere training als aanvulling op de gewone barbell oefeningen.
Reverse band, against bands etc.

Uit VS laten komen is verraderlijk, financieel voordeel kan al gauw te niet worden gedaan door verzend en inklaringkosten e.d.
Probeer ze anders uit de UK te laten komen als dat voordeliger is, ik bestel ze gewoon bij fitness seller, zo duur zijn ze daar nou ook weer niet en ik gun ze hun handel.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Zoals het er nu naar uitziet zullen het die van ironforce worden, maar ik zal dan wel eens moeten kijken of ik nog voldoende kg over heb voor mijn bagage, aangezien ze toch gemakkelijk 3-4x meer wegen dan die andere. Daarom dat ik hier eens naar ervaringen/suggesties kom vragen. (Heb in totaal iets van een 30kg dat ik kan meedoen voor 4 maanden: met laptop, camera, scheerapparaat, enz... + dan nog een >3kg power bands dikt het wel snel aan natuurlijk)
 
Suspension training ga ik eens bekijken, dat zijn vrij compacte/lichte sets. Ik ga eens opzoeken wat daar zoal mee mogelijk is.
Die elastieken van bvb bodylastics lijken mij niet handig om achteraf nog te gebruiken in combinatie met mijn cage (DL, SQ, BP,...) aangezien die geen lus vormen zoals de powerbands.
 
In je cage moet je inderdaad Power Bands gebruiken en geen normale fitness elastieken. De Bodylastics set is echter handiger voor onderweg (deuranker, handvatten, enkellussen etc). Als je toch de Power Bands zou willen gebruiken kun je daar eventueel ook een handvat bij aanschaffen.
 
Ik ga voor de suspension training gaan, is eens iets "anders" om aan de trainingen toe te voegen. Wat variatie houdt het altijd interessant.
Bovendien een stuk lichter/compacter dan een hele set powerbands incl grepen. Die zullen later nog eens aangekocht worden.
Jullie mogen dus een bestelling verwachten. ;)
 
Dat is mooi! :D Laat je hier even weten hoe de suspension training bevalt?
 
Back
Naar boven