XXL Nutrition

Resistance bands online kopen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

skelguardian

Novice
Lid geworden
26 apr 2012
Berichten
28
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Kleine intro:

Heb nu dus al zo'n dikke 2 jaar een homegym. Nu is al een tijdje 1 van mijn problemen dat men chest nogal achterop begint te geraken. Begonnen met barbell benchpress; Had altijd veel moeite met het daadwerkelijk in men borst te voelen.

Daarna overgeschakeld op dumbbell press - niet veel beter.
Na veel opzoeken, uiteindelijk toch de perfect houding geworden en terug naar barbell bench gegaan. Ik voel het al veel beter dan vroeger. (Flyes & dips doe ik altijd nadien)

Nu zou ik toch men chest optimaal willen trainen. En na een leuk artikel te lezen, heb ik wat geleerd over die resistance bands?

link: https://www.t-nation.com/training/inside-the-muscles-best-chest-and-triceps-exercises

waar die jc bands in de top 3 voor upper pec werd bepaald, nu dat net men zwakste punt is. Het vermeld ook dat de triceps hier minder wordt getraind, wat ook vaak het probleem bij me is. (Triceps zijn net iets te zwak aangezien deze het eerste vermoeid wordt tijdens de bench)


Nu kom ik eindelijk bij m'n vraag:

- Heeft iemand ervaring met deze JC (of resistance?) bands? Valt het aan te raden?
- Wat is de gemiddelde gebruiksduur als je deze toch stevig dient te gebruiken? Ik neem aan dat het rekken na een tijdje niet meer optimaal gaat zijn?
- Waar zou je het online het beste kunnen bestellen? Beste kwaliteit?

Thanks in advance jongens!
 
Rogue fitness verkoopt ze ook, zijn dezelfde kwaliteit als de iron woody bands.
 
Gebruik zelf zowel ATX bands als de powerbands van helisports (geen idee welk merk dat is) en merk daar geen verval is. Niet uitvoerig getest en gebruik het met name voor mobiliseren
 
ik heb al sinds 4 jaar een set rb (merkloos) en ik vind het een zeer prettig trainingsmiddel.
 
Bij ons zijn ook verschillende soorten weerstandsbanden verkrijgbaar, wellicht vind je iets dat geschikt is voor jou :)

Fitnesselastieken
Power Bands

Die bodylastic extreme set is besteld ;). Klinkt goed!

Klein vraagje; Je kan dus bijvoorbeeld die zwaarste band combineren met de luchtste zodra die zwaarste band niet zwaar genoeg meer is?
 
Die bodylastic extreme set is besteld ;). Klinkt goed!

Klein vraagje; Je kan dus bijvoorbeeld die zwaarste band combineren met de luchtste zodra die zwaarste band niet zwaar genoeg meer is?
Super :thumb:

Alle banden zijn even lang, dus je kunt ook meerdere banden tegelijk aan de grepen vastmaken.
 
Back
Naar boven