AndroidHealthClinic

Restarting the cut process (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Columbus

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 jan 2007
Berichten
24
Waardering
0
Hallo allemaal,

Een kleine 2 jaar terug ben ik hier begonnen met posten en vooral enorm veel lezen. Destijds ben ik begonnen met een gewicht een kleine 110 kilo. Na veel zwemmen, sporten, zwoegen, balen, vallen en opstaan heb ik mijn gewicht terug kunnen brengen naar, op zijn laagst, 89 kilo. Echter, na een jaar hard werken schoot de klat erin, o.a. door blessures. Ook werd ik moe van het 24-uur per dag bezig zijn met sporten, gezond eten, schema's etc...

Tot een week of 3 terug. Hoe het komt? Geen flauw idee, maar had er ineens weer zin in om het overgwicht aan te pakken. Tot mijn verbazing woog ik 92,5 kilo met een vetpercentage van 21%. Moet er bij zeggen dat ik in de tussentijd dat ik niet fanatiek bezig ben geweest altijd redelijk op mijn eten heb gelet. (Dus nog altijd 18 kilo minder dan waar ik ooit vandaan kwam, ben ik toch een beetje trots op).

Hoe nu verder?

Mijn voedingsschema ziet er alsvolgt uit:

7.00/7:15 - Brinta met 200 ml magere melk.

10.00 - 2 volkoren boterhammen, Becel dieet, met 30+ kaas en paar plakjes komkommer.

12.00/12.30 - 2 volkoren boterhammen met, Becel dieet, magere vleeswaren zoals kipfilet, rookvlees. Appel.

15:00 - 2 volkoren boterhammen met, Becel dieet, magere vleeswaren zoals kipfilet, rookvlees. Kiwi.

18:00 - Aardappelen / Zilvervliesrijst, Groente of maaltijdsalade, Kipfilet of vis.

21:00 - 250 ml. Kwark

Verder drink ik een liter of 2 water verdeeld over de hele dag. 's-Ochtens een paar bakkies koffie, 's-middags thee.

Eigenlijk wil ik het fruit verdelen maar wat moet ik dan om 15.00 eten?

Sporten:
Ik heb inmiddels de tijd en ruimte om 2x per week naar de sportschool te gaan. Vooralsnog maak ik gebruik van apparaten, doe dan rug, benen, buik en armen. Ik sluit mijn sportschoolbezoek af met 25 min. fietsen met een vetverbrandingsprogramma. Mijn hartslag is dan rond de 140.

Ook wil ik, wanneer mijn rug het weer toelaat, 1x per week gaan zwemmen.

Doel:
Ben ik met mijn stats, een beetje op de goede weg. Ben 30 jaar, 1.80 mtr, 92 kilo met vetpercentage 21%. Wil graag naar de 80 / 85 kilo en vetpercentage 15/16%.
 
Laatst bewerkt:
je zou kunnen proberen 2 boterhammen van 12.00 uur naar 15.00 uur te kunnen schuiven
je eet om 12 uur een vrij grote maaltijd en om 15.00 een kleine
ik vind dat je je maaltijden beter in gelijke hoeveelheden over de dag kan verdelen
het fruit laat je zitten dit zijn nl veel suikers
als je bang bent voor een vitaminetekort kun je een potje multivitamine aanschaffen

om 21.00 uur kan je ook magere kwark (450gr)van de c1000 proberen
bevat veel eiwitten en weinig kh en vetten

koffie en (groene)thee zonder suiker zijn ok
als je er suiker en melk indoet kun je dit beter laten en gwoon heel de dag groene thee drinken of eventueel een fatburner met cafeine gebruiken als je dit nodig hebt om de dag door te komen

je cardio kan je beter veranderen in hitt of 45(of meer ) min op de hartslag die je al gebruikte
25 min is net te kort om echt goed vet te verbranden
als je de tijd niet hebt zul je toch voor hitt moeten kiezen

veel succes
 
Je maaltijd van 12.00 uur verdelen in 2 maaltijden waarvan 1 om 15.00. Een appel of kiwi eet je als tussendoortje maar reken je niet als maaltijd.
Verder ben je op zich wel goed bezig, jammer van die apparaten in de sportschool. Die kun je beter vervangen door losse gewichten.
 
Bedankt voor de reacties tot dusver!

Ik inmiddels de 4 boterhammen die ik tijdens de lunch vervangen door 2 boterhammen. De andere 2 eet ik dan om 15.00. Het fruit verdeel ik ook hiertussen. Dus om 12.00 een appel erbij en om 15.00 de kiwi. Misschien dat, wanneer ik het boterhammen zat ben, om 12.00 uur iets met rijst en kip opwarm.

Waarom is het jammer van de appraten? Wil, als ik wat meer into de sportschool ben, met losse gewichten aan de slag gaan. Wat is het verschil in een apparaat en een los gewicht? De beweging is immers toch hetzelfde?

Ik zal mijn cardio langer gaan doen. Begin dan nu met 30 minuten en dan uitbouwen naar 45 min. Of kan ik beter gewoon gewoon 45 min erin knallen?
 
Als je een beetje conditie hebt kun je prima direct 45 minuten gaan. Anders is rustig opbouwen toch beter.

Het voordeel van oefeningen met losse gewichten is dat je zelf het gewicht moet stabiliseren en dat je geen hefboomwerking van het apparaat hebt waardoor het gewicht dat jij tilt eigenlijk lager is dan wat het apparaat aangeeft.
Verder hoef je bij vrije gewichten bijna nooit te wachten tot je aan de beurt bent. Voor mensen met haast is dat ideaal.
 
Oke! Bedankt voor de info.

Zoals ik al zei. Wil wanneer ik me wat meer heb ingelezen in het hele sportschool-wereldje ook de losse gewichten gaan gebruiken!

Wat eten jullie, wanneer je een schema hanteert, als je trek cq. honger krijgt. Een extra boterham, of whatever????
 
Als je een goed voedingsschemahebt en om de 2/2,5 uur iets eet dan krijg je geen honger.. trust me.
 
Als je een goed voedingsschemahebt en om de 2/2,5 uur iets eet dan krijg je geen honger.. trust me.

Oke dan...

Maar je denkt wel dat ik voldoende eet met mijn stats...

Iets anders, hoe lang moet je je cut aanhouden. Is dat tot aan je streefgewicht of is dat alleen voor een bepaalde periode??
 
Is moeilijk te zeggen aangezien je geen kcal en voedingswaarden in je schema hebt staan.. Zou niet gericht naar een bepaald gewicht toe gaan cutten maar richting een gewenst vet%.
 
Back
Naar boven