MuscleMeat

Restaurant (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tomvk

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2007
Berichten
17
Waardering
0
Ik moet voor het werk vaak smiddags gaan eten, niet altijd grootse dingen, maar komt er op neer dat ik dan naturlijk iets moet nemen van de kaart. De eiwitten zijn dan meestal niet echt het probleem (steak, kip, ...) maar de koolhydraten (en vooral de complexe) echter wel. Meestal is het gewoon met aardappel, witte pasta of rijst, wit brood, ...

Iemand tips wat je dan best kan doen of wat te eten? ???
Is het beter om dan eenvoudige koolhydraten te eten of gewoon geen, maar ja als je gewicht wenst bij te komen is dat natuurlijk een pak caloriekes die verdwijnen op de middag...
 
zorg dat je groenten eet bij je aardappelen en rijst dan is het verder echt geen probleem
 
Je suggereert dat er iets mis is met aardappels, pasta als koolhydraat bron. Ik zie het probleem er niet van..?
 
Je suggereert dat er iets mis is met aardappels, pasta als koolhydraat bron. Ik zie het probleem er niet van..?

Naar mijn weten is het toch aan te raden om steeds (zoveel mogelijk) volkoren te nemen (behalve dan na de training) gezien de insulinepiek die witte rijst / pasta veroorzaakt?
 
Naar mijn weten is het toch aan te raden om steeds (zoveel mogelijk) volkoren te nemen (behalve dan na de training) gezien de insulinepiek die witte rijst / pasta veroorzaakt?

Aardappels , rijst en pasta is van het beste voer dat er is man .
 
Volkorenpasta is idd nog beter dan gewone pasta.
Maar dat houdt niet in dat gewone pasta (en rijst en aardappelen) geen goede Kh-bron zijn.

Gewoon zien dat je niet te veel sauzen eet.
 
Naar mijn weten is het toch aan te raden om steeds (zoveel mogelijk) volkoren te nemen (behalve dan na de training) gezien de insulinepiek die witte rijst / pasta veroorzaakt?

sommige cutten zelfs met witte rijst, ik zie het probleem niet!!
 
Gewoon je havermout afgeven in de keuken en laten opwarmen.:thumbup:
 
Het word pas een probleem als je het elke dag eet.....
Maar elke dag pasta is ook nie lekker :p
 
Het word pas een probleem als je het elke dag eet.....
Maar elke dag pasta is ook nie lekker :p

Waarom zou het een probleem worden als je elke dag gewone pasta of witte rijst of aardappelen eet?
 
is nix mis met niet volkoren producten...
 
Naar mijn weten is het toch aan te raden om steeds (zoveel mogelijk) volkoren te nemen (behalve dan na de training) gezien de insulinepiek die witte rijst / pasta veroorzaakt?

bullshit.. niet als je er eiwit, vet en vezels (groente) bij eet (en dan nog, niks mis met een kleine insuline verhoging, ga je echt niet vet van worden of dood of zo.
 
sommige cutten zelfs met witte rijst, ik zie het probleem niet!!

witte rijst is tog complex? je zegt het alsof witte rijst je dik maakt:s
 
Voor de GI maakt het niet eens zoveel uit, inderdaad zeker niet als je er groente en vlees bij eet.

Het is volgens mij meer aanbevolen om zilvervliesrijst en volkorenpasta te eten omdat daar eenvoudigweg meer voedingsstoffen in zitten, en dat is wel belangrijk als je onder je behoefte eet (cut). Aardappelen zijn sowieso prima, veel vitamines en mineralen.
 
Back
Naar boven