MuscleMeat

Resultaat bloedonderzoek

Bezoekers in dit topic

MaxFit

Dutch Bodybuilder
Waardering
99
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Hoi allemaal,

Ik heb een aantal weken geleden een bloedtest laten afnemen. Ik ben benieuwd welke conclusies jullie hier uit kunnen halen? Zelf maak ik mij zorgen om mijn estradiol en SHBG waarden. Dokter geeft aan dat dit normale waarden zijn maar ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Hoor het graag.

Bijlagen

• IMG_7020.jpeg
    IMG_7020.jpeg
    62,5 KB · Weergaven: 26
Op zich een heel mooi resultaat, heb je ooit gekuurd?

Oestradiol is licht verhoogd, maar dat is niets om je zorgen over te maken. Oestrogeen is goed voor je.
Omgerekend zit je op 46ng/dL, en de ideale range is 20-40.

Als je meer balans wil, even kijken in je levensstijl: voeding, supplementen (vitamine D, zink, magnesium, ..).

• Like
Waarderingen: MaxFit
  • Topic Starter Topic Starter
Op zich een heel mooi resultaat, heb je ooit gekuurd?

Oestradiol is licht verhoogd, maar dat is niets om je zorgen over te maken. Oestrogeen is goed voor je.
Omgerekend zit je op 46ng/dL, en de ideale range is 20-40.

Als je meer balans wil, even kijken in je levensstijl: voeding, supplementen (vitamine D, zink, magnesium, ..).
Thanks voor je reactie. Ik heb nooit gekuurd.

Wel heb ik om oestrogeen omlaag te halen aromataseremmers geslikt. Dit hielp goed en had effect op test, vrije test, SHBG en Oestrogeen. Ik ben ermee gestopt op advies van de dokter. Ik suppleer overigens al meerdere jaren lang vitamine D, zink, magnesium, creatine en zo nu en dan ook ashwaganda, ook tijdens het afnemen van deze bloedtest. Heb wel altijd het idee gehad dat ik een tekort aan test heb: weinig baardgroei, vetopslag op de benen en onder tepels, relatief weinig spiermassa etc.

Terug
Naar boven