AndroidHealthClinic

Resultaat bloedwaardes

Bezoekers in dit topic

daxoc

Novice
Lid geworden
17 aug 2022
Berichten
14
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
10%
Hey!

Na 3 maanden uit van mijn kuur heb ik eens bloed laten trekken. Nu was ik benieuwd of iemand kan uitleggen of de rode balkes echt extreem zijn of normaal. Heb hier weinig verstand van en mijn dokter is op vakantie..
Eventueel wat ik kan doen om de rode cijfers terug normaal te krijgen.

1274C371-9753-4CC3-B99D-0F9FBEEA1EDD.png
4D2B746C-9789-4755-92DB-1604088F5B0C.png
 
Wat is het verschil met eerder bloedonderzoek ?
 
Nieren zien er niet goed uit. Is je bloeddruk ook te hoog?
 
Nieren zien er niet goed uit. Is je bloeddruk ook te hoog?
Alleen ureum is hoog. Dat komt vaker voor als je een overmaat eiwitten eet.
Kreatinine en eGfr zien er verder prima uit.
Ben benieuwd waarom je aangeeft dat de waardes voor de nieren er niet hoef uitzien.
Puur interesse :)

@ts
CK is vaak te hoog bij sporten. Geeft de mate van spierafbraak aan. Bij krachttraining is het een proces van spierbeschadiging om vervolgens met herstel (rust/voeding) je spieren te laten groeien.

Train 1 a 2 weken niet en daarna met bloedprikken zal deze waarde een stuk lager zijn.
 
Alleen ureum is hoog. Dat komt vaker voor als je een overmaat eiwitten eet.
Kreatinine en eGfr zien er verder prima uit.
Ben benieuwd waarom je aangeeft dat de waardes voor de nieren er niet hoef uitzien.
Puur interesse :)

@ts
CK is vaak te hoog bij sporten. Geeft de mate van spierafbraak aan. Bij krachttraining is het een proces van spierbeschadiging om vervolgens met herstel (rust/voeding) je spieren te laten groeien.

Train 1 a 2 weken niet en daarna met bloedprikken zal deze waarde een stuk lager zijn.
Ook kalium is verhoogd, kan duiden op hyperkaliëmie. En dat is meestal te linken aan een verminderde nierwerking. Zeker icm ureum waarde die verhoogd is. Vandaar ook mijn vraag mbt bloeddruk.
 
Thanks voor de reacties, net van dokter.
De waardes liggen idd hoger door het veel sporten tot falen. Kalium is hoog door bloodstelling van hogere temperaturen bij het bloed.
 
Back
Naar boven