AndroidHealthClinic

Resultaat boeken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Shahin

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2010
Berichten
139
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
102kg
Vetpercentage
27%
Hallo had een vraag

heb mezelf een tijdje laten gaan zat in een dipje en was beetje depressief en helemaal niet in de mood om te trainen... 3 maanden later ben je opeens 20 kilo later... shitt
oke nu wil ik dus weer terug gaan na het patroon waar ik toen was (rond de 80 kilo met meer spiermassa) maar nou heb ik dus een dillema van ga ik hardcore krachttrainen met een cut dieet of moet ik nou meer focus leggen op cardio en beetje kracht erbij.

Ik heb nog geen dieet voor mezelf opgesteld heb berekend dat ik rond de 2100 mag eten, ben van plan er ong 1900 te maken laag in de carbs te zitten het liefst na me avond workout en in de ochtend en hoog in de eiwitten en goeie vetten, mijn plan was dan ook om vervolgens ochtenden voor ik na werk ga om 5 uur wakker te worden en 30 - 60 min te joggen gwn rustige tempo to snelle tempo beetje opbouwen en gwn op lege maag zweten en vetverbranden vervolgens na huis ochtendroutine ontbijten en dan na werk en dan in de avond rond 5 uur half 6 me workout van kracht en cardio.

Me doel is dan hierin om binnen 6 maanden rond de 80 kilo te komen met 15% vp af van die buikje en terug na me oude vorm en zelfs beter.
Wat raden jullie aan is dit goed zo of ga ik nu te hard en te overdreven doen?

bedankt alvast voor het lezen.
 
Ik zou niet iedere dag 30-60 minuten joggen, als je wil gaan joggen bouw het dan rustig op en neem tussendoor een dag rust anders loop je grote kans op blessures. Hoe heb je je energiebehoefte berekend want 2100 is wel heel erg laag , dit is waarschijnlijk zonder het activiteitsniveau erbij berekend.
 
via de sticky bij conditie enzo ja klopt was 2100 zonder enige vorm van beweging of wat dan ook.
En klopt ben vanochtend wezen joggen en was na 15 min al kapot ga dus opbouwen met 3x in de week ochtend 30 min joggen en 4x in de week avond krachttraining en dan na 1 maand dat ik het beide kan combineren.
 
84kg * .19 = 15.96kg
80kg * .15 = 12kg

Dat is 4kg aan puur vet wat je moet verliezen. Als je uitgaat dat je een half kilo per week kan verliezen ben je met 2 maanden klaar. Met een beetje geluk zet je ook nog wat spier aan.

Met krachttraining en calorie restrictie (wel voldoende eiwit) moet dit prima te doen zijn zonder cardio.
 
eehmm jaa alleen ben ik geen 84 kilo meer maar 102 zoals ik al zei heb mezelf flink laten gaan.. snap niet hoe je bij die 84 komt :$ ahaha ik weet zwz dat het niet makkelijk en snel gaat maar wil gwn snel resultaat te zien krijgen zodat ik nog gemotiveerder ben dan voorheen

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:33 ----------

oow zie het al hahaa van me stats natuurlijk die niet meer correct zijn
 
Als je niet veel zou doen elke dag (bank zitten/studeren) heb je met jouw stats een dagelijks verbruik van 2374 Kcal. Als je drie keer per week een half uur - uur (aan een stuk door) gaat sporten zit je al op 2720. 1900kcal per dag is te weinig in my humble opinion. Voor een korte termijn is dat wel te doen, maar voor 6 maanden.

Ik snap dat je baalt en terug wilt naar hoe het was maar als je te snel uit te startblokken gaat zou je de eindstreep wel eens niet kunnen halen.
 
Ik ben een ict'er dus zit al vanaf 8 uur tot half 5 op me dikke reet af en toe na wc of na de koffieautomaat om me water fles te vullen dus me enige beweging die ik krijg is toch vanuit het sporten.
Ik was om heel eerlijk te zijn nooit erg goed om voor mezelf een goed uit gebalanceerd dieet samen te stellen en blijkbaar ook niet in het berekenen van me kcalorieen ahaha nam het idd erg laag (te laag dus zo te zien) in de hoop dat ik snel resultaat boek. Maar zal dan toch iets hoger gaan rond de 2500 denk ik dan. Wat raad je dan als verhouding aan qua e/k/v?
 
Het belangrijkste voor je is om minder kcals te eten dan je verbruikt, dan ga je afvallen. Hoe groter het tekort is wat je binnenkrijg ten opzichte van je verbruik hoe sneller je afvalt. Alleen als je op drie rozijnen per dag gaat zitten ga je het jezelf heel zwaar maken.

Als je 3 keer gaat sporten en je gaat 2500kcal per dag zitten gaat het weer te lang duren. Het beste en wat prima vol te houden is is om een halve kilo per week af te vallen. Dat komt neer op een kcal tekort van 500 per dag.

e/k/v verhoudingen vind ik nergens opslaan. Je moet kijken naar hoeveel per lichaamsgewicht.

Voor eiwitten moet je minimaal 2.2-3 gram per vet vrije massa hebben.
Vetten zeggen ze ongeveer 1 - 1,25 gram per vet vrije massa
De rest moet je aanvullen met koolhydraten.
 
hypothetical question he, je zei nou als voorbeeld met 3 rozijnen op een dag maak ik het mezelf zwaar.. maar dan vraag ik me af stel je voor ik zou ff all nuts gaan en een periode van 1 maand ofzo honger zou lijden( zit gwn effe info te vergaren so please dont burn me down) dus zo heeeel minimaal mogelijk eten veel water drinken met sups en echt alleen eten wnnr ik honger heb en miss zelfs minder en dan heel licht erbij trainen.. Val je dan ook af want heb vaak ook elders gehoord van nee of je gaat spieren verliezen of heeft geen effect dit dit dat ik zit nou gwn te vragen want aangezien ik hele dag achter bureau zit vind ik niet eens erg om niks te eten gwn thee of water dan zou ik toch sneller af kunnen vallen??? of is dat niet goed effectief en gezond??
 
Je moet zware krachttraining blijven doen en in dat geval 3.0-3.3 gr/kg eiwit binnen krijgen dan kan zal het wel loslopen. Maar krachttraining is essentieel en als geen energie heb gaat dat heel lastig worden.

Gezond is het sowieso niet. Behalve macros zit er ook een hoop ander spul in eten. Daarom zijn sups altijd een toevoeging.

Eerst normaal eten aanvullen met proteine shakes. Dan pas naar als die andere rotzooi gaan kijken die behalve creatine je niet heel veel zullen gaan helpen over het algemeen.
 
ik ga denk ik maar beginnen met gezonder eten en goed eten en dan langzaam zakken in me kcal en gwn meer en meer trainen. nee met supps bedoel ik dan alleen whey en multi vitamine visolie enzo neem die andere troep niet vroeger wel en had nooit enige effect bij mij zonde van het geld

Bedankt voor je tips en hulp en je kennis :D
 
ook cla gebruiken
 
wat is cla?
 
Conjugated Linoleic Acid. Een vet supplement waarvan beweert wordt dat het 'omzetten' van vet naar spier zou bevorderen. Het schijnt vooral te werken voor mensen met overgewicht. Ik heb het ook een tijd gebruik en ik zag wel resultaat, maar of dat door de CLA kwam of gewoon omdat ik netjes aan mijn trainingsschema en voedingsschema hield weet ik niet. Ik gok eerder het laatstgenoemde dan het eerdergenoemde aangezien ik nu zonder de CLA de zelfde progressie maak.
 
Conjugated Linoleic Acid. Een vet supplement waarvan beweert wordt dat het 'omzetten' van vet naar spier zou bevorderen. Het schijnt vooral te werken voor mensen met overgewicht. Ik heb het ook een tijd gebruik en ik zag wel resultaat, maar of dat door de CLA kwam of gewoon omdat ik netjes aan mijn trainingsschema en voedingsschema hield weet ik niet. Ik gok eerder het laatstgenoemde dan het eerdergenoemde aangezien ik nu zonder de CLA de zelfde progressie maak.

Aah duidelijk, zal er effe over inlezen en na kijken miss dat ik het ook haal aangezien ik ook wel veel overgewicht heb voor de beetje extra push :)
 
je moet het btw wel heel bond hebben gemaakt om in 3 maanden 20 kilo er bij te krijgen tbh.
ik ben zelf 2 jaar geleden in 3 maanden tijd 29 kilo afgevallen zonder echt een crashdieet te doen maar gewoon rete veel cardio en krachttraining.
doe aub geen crashdieet je eindigt vaak slechter dan dat je begon.
iig succes er mee!
 
Respect dat je in 3 maanden tijd 20kg bent aangekomen, daar had je zeker wel een dagtaak aan? Waarmee heb je zoal geprobeerd je verdriet weg te eten?
 
ik weet het en voor ik door had dat het totaaal mis ging en ik er een stop moest zetten was ik al te zwaar en te gedemoiveerd maar heb er nu weer zin in weet dat het nu alsnog moeilijk en zwaar word maar ga ervoor, veel junk en veel troep niks koken en alles wat in me buurt was at ik, heeeel verkeerd i know ahaha
 
Back
Naar boven