Fitness Seller

Resultaten enquete onder consumenten van voedingssupplementen

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Resultaten enquete onder consumenten van voedingssupplementen.

Voedingssupplementen vormen belangrijk onderdeel in programma van de krachtatleet en kwaliteit is belangrijker dan prijs.

[foto]http://www.dutchbodybuilding.com/enquetes/supplementen2007/store.jpg[/foto]Uit een één jaar durende enquete van 2007, uitgevoerd door dutchbodybuilding.com is gebleken dat voedingssupplementen een belangrijk onderdeel zijn van het programma van de krachtatleet en fitnesser. De 1000 deelnemers hechtten meer belang aan de kwaliteit van voedingssupplementen dan aan de voordelige prijs. Toch blijft dat laatste een belangrijk argument bij de keuze van de webwinkel. Een meerderheid spendeert tussen de 10 en 100 euro per maand aan supplementen ter aanvulling van de voeding of voor betere prestaties.

Gemak en voordelige prijzen

Eiwitten, creatine, vitaminen en mineralen vormen de belangrijkste producten in het verlanglijstje van de sporters, maar ook het belang van omega 3 vetten is het afgelopen jaar niet onopgemerkt voorbij gegaan. Op de vraag wat er allemaal een rol speelt bij de keuze van een webwinkel blijkt uit de antwoorden vooral het belang van een vlotte en snelle levering en goede dienst na verkoop. Dit zijn, als het fout gaat, ook meteen de twee grootste ergernissen bij het omgaan met een internetwinkel. Verder verwacht men een overzichtelijk, duidelijk en redelijk uitgebreid assortiment aan voordelige prijs. Merken en verpakking zijn van minder groot belang.

Op de vraag hoe het liefst betaalt wordt, wint de overschrijving van eenmalige machtiging. Ideal werd helaas niet opgenomen in de opties, maar zou volgens geruchten sterk aan populariteit winnen. Het minst populair is de betaling onder rembours.

Kritiek

Tot slot hebben veel consumenten kritiek op de hogere prijzen van veel producten in Nederlandse en Belgische shops in vergelijking met shops in de Verenigde Staten, waar veel voordeliger gewinkeld kan worden. De verzend- en douanekosten maken het echter niet altijd even interessant om te profiteren van de lage dollar bij bestellingen in het buitenland. Een ander veelgehoord punt van kritiek is het te vaak voorkomen van ‘verkoperspraatjes’ over producten, die door de overdreven positieve omschrijving bij veel consumenten als niet relevant en zelfs storend wordt gezien.

Hieronder in detail de resultaten van de enquete:

Vraag 1.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 2.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 3.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 4.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 5.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 6.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 7.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 8.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 9.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 10.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 11.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 12.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 13.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 14.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 15.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

  • Levering verloopt niet zoals verwacht (te traag of problemen)
  • Slechte dienst na verkoop: geen hulp bij vragen, onvriendelijkheid
  • Product voldoet niet aan de verwachtingen
  • Een gewenst product is niet in het assortiment opgenomen
  • Andere (zie tekstveld hieronder)

Vraag 16.

Andere ergernissen?

[Link niet meer beschikbaar]

Vraag 17.

Wat vind jij het belangrijkste pluspunt aan de internetwinkels waar je op dit moment regelmatig bestelt?

[Link niet meer beschikbaar]

Vraag 18.

Aan welke inhoud geef jij de voorkeur? (vraag 18-22)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 19.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Vraag 20.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Vraag 21.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Vraag 22.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 23.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vraag 24.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Het is geschreven als press release omdat dit misschien handig is als iemand dit willen posten op andere sites. Dan wel graag linken naar dit topic :)
 
mooi overzicht, leuk om even te overlopen :thumb:
 
Wel handig voor de sponsors van de site ook, XXL Nutrition enzo.
 
nice....leuk ff in te zien.
 
Ja, zeer interessant. Thanks.
 
Leuk overzicht T! :thumbs:

Wel een beetje last van ceiling effecten bij een aantal (nogal retorische) vragen (8, 9, 10, 12, 13 en 14). Daar had je misschien beter mensen kunnen laten kiezen tussen 2 uiterste, bv:


Wat vind je belangrijker een voordelige prijs of een goede kwaliteit (even aantal keuze mogelijkheden om mensen een voorkeur te laten uitspreken):

0-----0-----0-----0-----0-----0-----0-----0
Voordeleige prijs---------------Goede kwaliteit

Maar verder leuk om te lezen!
 
Jammer dat niet alles statistisch is weergegeven.

Verder petje af! :)
 
Geinig, aantal zaken niet mee eens (van de antwoorden van deelnemers dan) maar grotendeels klopt het. Met name dat prijs er niet toe doet, je wilt gewoon het beste.
 
Monster antwoorden bij andere ergernissen

Vraag 68. 66 .49

geen ergernis.... :roflol::roflol:
 
Goed in mekaar gebokst T! :thumb:
 
Thanks, hier heeft toch wat tijd in gekropen. Maar met deze results kunnen shops wellicht ook wat doen. Reacties zijn soms lachen ja :D

@ Ryu hoe bedoel je, alles is juist wel statistisch.
 
Niet alle vragen. Heb je trouwens SPSS gebruikt voor je resultaten?
 
Niet alle vragen. Heb je trouwens SPSS gebruikt voor je resultaten?
Twee vragen waren met allemaal verschillende antwoorden, als jij zin hebt om 1000 verschillende antwoorden in stats op te delen be my guest :D SPSS ken ik niet, dit is met custom scriptjes gedaan.
 
I know , maar dat bedoelde ik dus. :D

Het is ook een beetje pietje precies meuk hoor. Top werk gedaan. :thumbs:
 
Back
Naar boven