AndroidHealthClinic

resultaten

  • Topic starter mees
  • Startdatum
  • Reacties 6
  • Weergaven 751
  • Volgers 5

Bezoekers in dit topic

mees

Cool Novice
Lid geworden
5 jul 2019
Berichten
72
Waardering
19
Lengte
1m81
Massa
77kg
Vetpercentage
16%
Ik ben een kleine 3 weken geleden weer eens begonnen met trainen. Nu probeer ik mijn vet percentage omlaag te krijgen... Alleen zie ik dat ik in 2/3 weken tijd 0,3 kilo ben afgevallen. Ik ben nu ongeveer 1 maand bezig met het ongezonde eten te laten vallen en te vervangen voor gezond eten. ik ben niet dik en ook niet skinny maar ik verwachte dat het gewicht het zelfde zou blijven. Maar dat ik wat leaner zou worden. Is dit goed of slecht?
 
Domweg switchen van 'ongezond' naar 'gezond' wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk minder kcal's binnen krijgt.

Het is heel simpel ;

- aankomen = meer eten tov je onderhoud
- afvallen = minder eten tov je onderhoud
- gelijk = op onderhoud

Ga je onderhoud berekenen en je kcal tracken.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
thx zal ik doen!
 
en als je stats kloppen dan zou ik niet gaan cutten ..
Denk eerder dat het een gebrek aan spiermassa is
 
Ik ben een kleine 3 weken geleden weer eens begonnen met trainen. Nu probeer ik mijn vet percentage omlaag te krijgen... Alleen zie ik dat ik in 2/3 weken tijd 0,3 kilo ben afgevallen. Ik ben nu ongeveer 1 maand bezig met het ongezonde eten te laten vallen en te vervangen voor gezond eten. ik ben niet dik en ook niet skinny maar ik verwachte dat het gewicht het zelfde zou blijven. Maar dat ik wat leaner zou worden. Is dit goed of slecht?

Je bent ten eerste nog te kort bezig om duidelijk verschilt te kunnen zien en die 0.3kg die je bent afgevallen kan ook vocht zijn.
Ongezond eten vervangen met gezond eten is altijd goed voor je gezondheid, maar hoeft niet perse effect te hebben op het vetpercentage of gewicht.
Wat belangrijker is voor afvallen is de caloriebalans en dus zorgen dat je langdurig in een energietekort zit, houd je dit een tijd lang vol dan zul je zeker meer resultaat zien.
 
Wat is je vetpercentage en hoe heb je dit bepaald?
 
Mijn vet percentage heb ik nog niet bepaald maar ik heb wel een mini buikje ^^. Ik heb net een app gedowload waarbij ik mijn voeding bij hou.( was wel handig want ik had geen idee wat ik met mijn voeding moest doen behalve gezond eten) Ik heb voor nu voldoende informatie en ik zal verder trainen en resultaten zullen komen. Heel erg bedankt voor de reacties!
 
Back
Naar boven