Fitness Seller

resveratrol !! test booster van (rode wijn) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik snap wat je wil zeggen, maar als resveratrol zoiets niet veroorzaakt bij dieren, en een CR dieet dit niet veroorzaakt bij mensen, is de kans dat resveratrol dit bij mensen veroorzaakt nihil, snap je wat ik bedoel, alles kan maar het ziet er iig niet zo uit


Ja, ik snap precies wat je bedoelt, je bedoelt dat omdat het middel bepaalde eigenschappen vertoont (bij dieren) die lijken op bepaalde eigenschappen van een CR dieet (bij mensen) beide middelen in overige eigenschappen identiek zullen zijn.
 
@ isdatzo
http://www.prnewswire.com/mnr/longevinex/33726/
ik bedoelde dat er bij mensen alleen de effecten van CR dieet op lange termijn bekend zijn


dat klopt, en dan heb je nog het aantal mensen dat het al geruime tijd anecdotisch nemen, die hebben ook geen last van serieuze side effects, de kans dat er serieze side effects uit voorkomen zijn echt verwaarloosbaar

en dan al die anecdotische shit zoals deze
I've posted about my nine year old American Bulldog Minni's success fighting cancer with Resveratrol in a few different threads on Imminst. I also posted about the success my friend had with Resveratrol shrinking a malignant tumor on her 11 year old Golden Retriever.
I wanted to start a thread about it so as not to be off topic on other threads and to let everyone know about our success story.
Minni's biopsy report and progress to date are posted on Resveratrol for Dogs and the pinned forum Resveratrol Flunks Vs. Real-World Cancer.

Her biopsy was taken on Jan 8th 2008. She was given 6 months at the most to live.
We are 5 months into it and she is showing no signs of cancer and is healthier than ever as I have happily reported on the other threads.

I also wanted to point out that her surgical scar, which was over 8" long and very ugly, keloid-like and bulging at the time of her surgery,
which was on Jan 8th, can hardly be found. The vet at Bobst was truly amazed at how incredibly well she healed.
That examination was on May 1. At that time, the vet also said that if the cancer was advancing, we would see some signs of
deterioration. There were none. In fact, on the contrary she looked better than ever.

I just took a look at the scar and I honestly couldn't find it. I had to really look close to see a slight hair of a line where the incision was
and if I didn't know there once was an incision there, I would never have found it. I can hardly believe it. Her scar was so gross and bulging, even the vet who performed the surgery apologized saying he had to remove so much more than he planned that he couldn't help the horrible scar. Her 4th and 5th mammary glands and adjacent lymph gland were removed.
Might the Resveratrol be responsible for this amazing healing or do dogs just heal like that?
I wish I'd taken before pictures. It's quite amazing.
gaat wel over honden maar je kan er iig niet omheen, resveratrol is het meestbelovende supplement dat er op dit momen verkrijgbaar, over al de rest kan je discussieren maar dit niet

lees deze pagina ook eens:
[Link niet meer beschikbaar]
Resveratrol Resveratrol Molecular Structure
Updated on 29th June 2008 by Dr Charles Tweed and Alistair Tweed.

Intro
Resveratrol is one of, if not, the most exciting of all the many anti-aging supplements available today. Resveratrol is currently undergoing intense scientific scrutiny and there is a flurry of data being published. Please see below for the main benefits of Resveratrol supplementation and the major studies supporting them.

Resveratrol for Longevity

* Life Extension and Anti-Aging [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11]
* Cancer Prevention [12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27]
* Cardiovascular [28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37]
* Hormones [38, 39, 40]
* Anti-Inflammatory/Arthritis [41, 42, 43, 44]
* Neurodegenerative Disorders [45, 46, 47, 48, 49]


Please see the Google Scholar links below for dynamic, constantly updating data of recent studies so that you can research Resveratrol's benefits for yourself.

# Google Scholar Aging
# Cancer
# Cardiovascular
# Hormones
# Anti-inflammatory and Arthritis
# Neurodegenerative

The science

Aging and Life-Extension
In the short history of Resveratrol, what has attracted the most attention are the “BIG TWO”. There have been two major studies that have really caught people's imagination: the "Italian fish study" [1] and “David Sinclair’s mouse study” [2]. The fish study compared a group of control fish against three cohorts that were fed increasing doses of Resveratrol. They then measured the median and maximum life-span. They also measured cognitive performance, spontaneous locomotor activity and then assessed the neurofibrillary degeneration of the dead fishes brain. The results showed a 56% and 59% increase in median and maximum life span, respectively. The Resveratrol treated goups also had less neuronal degeneration (a hallmark of the aging brain) and had more spontaneous movements. The decrease in cognitive performance, as measured by avoiding punishments, was also improved. Normally, the ten week old fish did considerably worse than 5 week old fish, but this deterioration was completely absent in the Resveratrol treated fish. All these findings were assessed using internationally recognised testing methods and excellent statistical analysis. The second major study was performed by David Sinclair et al and published in Nature in 2006. What this group did was feed mice a standard diet, a high calorie diet or a high calorie diet plus Resveratrol. They then followed each cohort and measured numerous outcomes. The primary findings were that the mice on a high calorie diet developed pathologies that reduce life-span but these affects were largely prevented by the addition of Resveratrol. The Resveratrol treated mice were as overweight as, and had as high cholesterol and lipid levels as the high calorie group but did not seem to develop all the complications associated with these problems. There was no diabetes, fatty liver, decrease in mobility and it appeared that they would have a normal life expectancy. Looking more closely at the enzymatic pathways showed that changes occurred that are known to promote longevity and greater health. There is considerable debate as to how Resveratrol achieves this. At least some of the positive effects demonstrated are due to the activation of certain genes called sirtuins that seem to reproduce the effects seen in caloric restriction. Other pathways are probably involved as well, such as the induction of heat-shock proteins, and there is considerable activity directed towards finding out what these are. David Sinclair has set up his own biotech company, Sirtris Pharmaceuticals, developing analogues of Resveratrol aimed at the treatment and prevention of diabetes. These are the two studies that set out to measure increased lifespan. All the other studies quoted below have measured intermediates: lab based (in vitro effects), [4, 5, 8, 9, 10, 11] improvements in laboratory animals, [3] or effects in humans [6, 7] that are expected to result in decreased or ameliorated disease states.

Cancer prevention
Resveratrol is currently one of the most promising agents for preventing cancer. Cancer is a multi-step failure in normal cell control and requires damage to at least 8 of the body’s normal control mechanisms. Resveratrol has been studied in most cancer cell lines and appears to prevent at least several of these steps in every cancer it has been tested against (in a laboratory setting). This holds enormous promise for decreasing the risks of prostate, [12, 17] skin cancers, [13, 24] breast cancer [16, 26] and colon cancer [14, 25, 27] among others. [15, 18, 19, 20, 21, 22, 23]

Cardiovascular disease
Resveratrol may well be the active agent that explains the French Paradox. It modifies almost all steps in the initiation of cardiovascular disease. Platelets become less sticky, blood vessels relax, and the damage to tissues in the event of a heart attack or stroke is profoundly ameliorated. Genius! [28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37]

Homones
Resveratrol exerts some of it's above effects through oestrogen receptors. [39, 40] For you blokes, though, you may be very interested to learn there is evidence suggesting that Resveratrol consumption may cause larger erections, raise testosterone levels and create "super sperm". Well, at least it does if you are a rabbit. [38] As to whether it exerts similar effects in humans, well, we will leave that thought with you and, ummm, let you to conduct your own experiments... [And no, we don't wish to use your results for reference material. Thank you.]

Inflammation and arthritis
Laboratory tests confirm that Resveratrol inhibits pro-inflammatory enzymes such as COX-1 and COX-2 [41, 42] and also decreases the inflammation in experimentally induced arthritis in lab animals. [43, 44] Human studies are lacking but given that the current drug options either have significant side effects such as stomach ulcers or heart problems, Resveratrol and its analogues are being actively pursued in further studies.

Neurodegenerative disorders
Much attention is directed to Alpha Lipoic Acid and Acetyl L-carnitine (with good reason) but Resveratrol is also under the microscope. However, Resveratrol looks to be a useful supplement for neurodegenerative conditions as well [45] – particularly Alzheimer’s disease. [46, 47, 48, 49] The plaques that are characteristic of this terrible affliction are prevented and at least in the lab, partially removed by Resveratrol, which is a very exciting finding. We can only hope these findings will be bourne out in human studies.

Safety
No adverse side effects have been noted for Resveratrol. In vitro studies suggest that high doses of Resveratrol may inhibit platelet aggregation. Individuals taking anti-coagulant medication are advised to exercise caution when supplementing [13, 14]. As usual, we do not recommend Resveratrol to women who are either intending to be pregnant, are pregnant or breast-feeding.

aging-management.com Buyer's Guide and Recommendation
When looking for a brand of Resveratrol to buy, we recommend you always check you are getting trans-Resveratrol rather than cis-Resveratrol or a mixture. The overwhelming body of scientific evidence relates to trans-Resveratrol, so without choosing the trans form, there is little evidence to suggest that you will be getting a biologically active product.
Also consider that trans-Resveratrol is not a stable molecule [15] so make sure that it is packaged in a way that is airtight, pH and light resistant. Without the correct packaging, although there may have been the advertised amount of Resveratrol in the product when it was made, you have no real assurance about how much of that will be available to you by the time you get to take the last of it.
Regarding storage, if you are buying in bulk, say three or more month's supply at one time, the best way to store Resveratrol is in the freezer. Assuming that you have done your homework and purchased trans-Resveratrol in air tight and pH resistant packaging, by putting it in the freezer, your trans-Resveratrol is exposed to the absolute minimum of light, heat, oxygen and fluctuations in pH.
At aging-management.com, we feel that here is little point in buying poorly packaged goods that fail to deliver the advertised dose of biologically active ingredients that you paid for. This is why we recommend AOR 's Acta-Resveratrol as it delivers trans-Resveratrol in oxygen, pH, and light-resistant packaging.
 
Beste Medievil,

Waar moet ik nog beginnen.
Ik heb een paar keer geprobeerd mijn standpunt over te brengen en ik heb getwijfeld of ik nu nog wel moest antwoorden.

Mijn argumentatie komt neer op het gebruiken van je nuchtere gezond verstand en jij antwoord met een Lourdes verhaal en de copy&paste van een pagina lange advertentie van een site die het spul verkoopt.
Komop, wees wat kritischer en minder naief, je lijkt me verder slim genoeg.
 
het gaat hier wel over de referenties op die pagina, die site verkoopt idd wel producten maar het is een mooie samenvatting van een aantal referenties, het is daar waar het om draait! over longevinex dat is verder wel een reputabel bedrijf, moet je maar research nadien

je moet me trouwens eens uitleggen waarom ik naief ben:

er zijn dierproeven, uit die dierproeven blijkt dat resveratrol zijn effect heeft door eht activeren van SIRT1, vna activatie van SIRT1 zijn is er het bewijs van een hele bevolkinsgroep! en dan heb je ook nog al die mensen die het anecdotisch nemen zonder serieuze side effects, nu moet jij me eens vertellen waar jij de conclusie vandaan haalt dat het onveilig is?

je hele standpunt is dat er geen trials zijn bij mensen op de lange termijn, maar er is zoveel medicatie dat niet op de lange termijn getest is, neem nu antidepressiva
 
Laatst bewerkt:
Jammer, het begint nu toch een beetje weg te zakken.

het gaat hier wel over de referenties op die pagina, die site verkoopt idd wel producten maar het is een mooie samenvatting van een aantal referenties, het is daar waar het om draait! over longevinex dat is verder wel een reputabel bedrijf, moet je maar research nadien

De referenties naar die studies ken ik inmiddels wel, de reputatie van het bedrijf doet niet ter zake.

er zijn dierproeven, uit die dierproeven blijkt dat resveratrol zijn effect heeft door eht activeren van SIRT1, vna activatie van SIRT1 zijn is er het bewijs van een hele bevolkinsgroep! en dan heb je ook nog al die mensen die het anecdotisch nemen zonder serieuze side effects, nu moet jij me eens vertellen waar jij de conclusie vandaan haalt dat het onveilig is?

Nogmaals:
Het gaat niet om de manier waarop het middel doet wat onderzocht is maar wat het mogelijk ook doet wat nog niet bekend en onderzocht is (lange termijn).
Het is inmiddels een herhaling van zetten, jij leest dat een koe vier poten heeft, ziet een hond en denkt, He een koe!
Laat ik het anders proberen en het omdraaien:
Uit onderzoek blijkt dat Resveratrol kan zorgen voor een stijging van testosteron. Dit doet het op dezelfde manier als Nolvadex kan zorgen voor een stijging van testosteron. van Nolvadex is bekend dat het bij langdurig gebruik door vrouwen baarmoederhalskanker kan veroorzaken.
volgens jouw denkwijze kan resveratrol nu ook kanker veroorzaken want het werkt ook als een SERM net als Nolvadex!
Bottom line: het gaat om het hele plaatje, niet om een deel ervan, al is dat nog zo mooi.

Voor wat betreft je laatste zin in deze quote, je leest mijn posts klaarblijkelijk op dezelfde manier als je die studies leest.

e hele standpunt is dat er geen trials zijn bij mensen op de lange termijn, maar er is zoveel medicatie dat niet op de lange termijn getest is, neem nu antidepressiva

Nou en? Is het daarom per definitie veilig?
Ik geloof het verder wel, lees mijn eerste post in deze thread nog maar eens.
 
Uit onderzoek blijkt dat Resveratrol kan zorgen voor een stijging van testosteron. Dit doet het op dezelfde manier als Nolvadex kan zorgen voor een stijging van testosteron. van Nolvadex is bekend dat het bij langdurig gebruik door vrouwen baarmoederhalskanker kan veroorzaken.
volgens jouw denkwijze kan resveratrol nu ook kanker veroorzaken want het werkt ook als een SERM net als Nolvadex!
Dit doet het op dezelfde manier als Nolvadex kan zorgen voor een stijging van testosteron
Resveratrol heeft zijn effect door het activeren van het SIRT1 gen, nolvadex werkt op een compleet andere manier of heb ik het fout hier, als nolvadex ook het SIRT1 gen activeerd heb je wel een punt ja maar daar wil ik wel een referentie voor
 
Resveratrol heeft zijn effect door het activeren van het SIRT1 gen, nolvadex werkt op een compleet andere manier of heb ik het fout hier, als nolvadex ook het SIRT1 gen activeerd heb je wel een punt ja maar daar wil ik wel een referentie voor

:duh:, ik ga thuis mijn hond melken :klink:
 
...nu snap ik ineens ook waarom sommige mensen coïtus hebben met dieren :D
 
:duh:, ik ga thuis mijn hond melken :klink:
:roflol: ik was de smartarse maar aant uithange jong :roflol:

je moet toch tenminste een HINT hebben voor je zo'n conclusies kan trekken dat het kanker of iets dergerlijks veroorzaakt, anders kan je over alles gaan vertellen dat je er vanalles aan overhoud zonder dat daar enig bewijs voor is, tja waar zitten we dan...
juist omdat SIRT1 een positief effect heeft op een heel resem aan ziektes is het nog minder waarschijnlijk dat dat voorkomt

ik zeg het opnieuw, resveratrol is het MEESTBELOVENDE supplement dat te verkrijgen is nu, ik zeg ook niet het beste supplement omdat er niets is vastgesteld bij mensen
 
Meestbelovend? Belofte maakt schuld. "Meestbelovende" vind ik meer iets voor de "Meestgelovende". Denk daarbij aan veelbelovende etiketten op voedingsuplementen.

Tegelijkertijd: bewijs ergens voor hebben is ook niet altijd zaligmakend. Het gebrek eraan evenmin. Ik zit er toevallig redelijk dicht op en hoor gewoon hoe makkelijk onderzoeken gemanipuleerd worden omdat de uitkomst ze niet zint. Het feit dat er geen bewijs voor is wil niet zeggen dat het niet werkt (en andersom). Je kunt alleen niet zeggen dat er bewijs voor is dat het bij mensen werkt (omdat daar bijvoorbeeld geen onderzoek naar gedaan is). Het zou mooi zijn als dat wel gebeurde. ($$$$)

Resveratrol behoort tot de groep salvestrolen die oorspronkelijk in fruit en groentes voorkomen, maar niet (of weinig) in het huidige "gewone" fruit. Biologisch geteelde fruit en groenten bevatten die stoffen weer wel. http://www.orthoeurope.com/nl/ortho/dossier/salvestrolen (onderaan kan je 3 interessante documenten downloaden en met name de laatste is een mooie aanvulling hierop)
 
meestbelovend in de zin van positieve effecten op dierstudies en niet de "veelbelovende etiketten" waar je zelf over begint, ik kijk hier puur naar de studies, tuurlijk kan de conclusie verandert worden maar dan heb je nog de verschillende studies van andere bronnen en de anecdotische effecten, die dingen moet je allemaal samen tellen
+ het feit dat resveratrol werkt door SIRT1 te activeren, en daar zijn al langer op lange termijn veel positieve effecten over bekend, resveratrol is dus veelbelovend omdat de kans er dik inzit dat het alle voordelen van een CR dieet nabootst

skeptisch zijn is goed maar je moet nu ook niet gaan overdrijven
 
Laatst bewerkt:
meestbelovend in de zin van positieve effecten op dierstudies
Dat is nog steeds jouw GELOOF dat het bij jou (de mens) dezelfde uitwerking zal hebben als dat het bij andere diersoorten had. Zoals gezegd, dat KAN best zo zijn, het is alleen (nog?) niet bewezen.



Anecdotische effecten: Ik ken een hele rits mensen die hele hoop drugs overleefd hebben en zich er uitstekend bij voelden... Anecdotisch bewijs is een drogreden. Ik had het overigens over het manipuleren van het onderzoek, niet van de conclusie(s).

Ik wil aan de positieve effecten van salvestrolen ook helemaal geen afbreuk doen, sterker nog: ik wil ze juist benadrukken. In de link die ik had bijgevoegd worden ook veel positieve effecten genoemd van salvestrolen. Er moet echter nog meer onderzoek naar gedaan worden (lees: het is verdomd jammer dat de wetenschappers tot nu toe zo blind hiervoor zijn geweest).

Verder valt die "meestbelovendheid" van resveratrol t.o.v. het geheel aan salvestrolen wel mee: [Link niet meer beschikbaar]
 
Dat is nog steeds jouw GELOOF dat het bij jou (de mens) dezelfde uitwerking zal hebben als dat het bij andere diersoorten had. Zoals gezegd, dat KAN best zo zijn, het is alleen (nog?) niet bewezen.
waarom ik dat geloof is omdat resveratrol zijn effect heeft door SIRT1 te activeren, bij mensen heeft de activatie van dat gen hetzelfde effect als resveratrol op dieren (kijk naar die bevolkinsgroep dat een CR dieet volgt)

als jij nu niet inziet dat de kans enorm groot is dat dat bij mensen ook zo zal zijn dan weet ik het ook niet meer hoor? maar dat zal ik dan weer zijn wss
tuurlijk is het nog niet bewezen, maar jij leest het woord "VEELBELOVEND" ook als "100% bewezen" je probeert hier te argumenteren dat het nog niet bij mensen is bewezen, dat zeg ik zelf nu ook al vant begin
 
als jij nu niet inziet dat de kans enorm groot is dat dat bij mensen ook zo zal zijn dan weet ik het ook niet meer hoor? maar dat zal ik dan weer zijn wss
Stel dat ik die kans net zo hoog als jij inschat, dan kan ik nog steeds geen goede afweging maken van de mogelijke voordelen EN mogelijke nadelen. Jij zal waarschijnlijk roepen dat je de kans op negatieve effecten laag inschat (waar je misschien best ooit gelijk in kunt krijgen), maar dan ben je 2 kansberekeningen aan elkaar aan het opwegen: Het leven is geen spel, je hebt geen drie levens.

tuurlijk is het nog niet bewezen, maar jij leest het woord "VEELBELOVEND" ook als "100% bewezen" je probeert hier te argumenteren dat het nog niet bij mensen is bewezen, dat zeg ik zelf nu ook al vant begin
Heb ik je dan verkeerd begrepen?:
er zijn dierproeven, uit die dierproeven blijkt dat resveratrol zijn effect heeft door eht activeren van SIRT1, vna activatie van SIRT1 zijn is er het bewijs van een hele bevolkinsgroep!
 
waarom ik dat geloof is omdat resveratrol zijn effect heeft door SIRT1 te activeren, bij mensen heeft de activatie van dat gen hetzelfde effect als resveratrol op dieren (kijk naar die bevolkinsgroep dat een CR dieet volgt)

Het is nauwelijks boeiend wat een stof in-vitro doet. Hoe veelbelovend het ook lijkt.

Je draait om te beginnen de theorie al om: Het zou hoogstwaarschijnlijk zijn dat er positieve effecten in mensen zijn door activering van SIRT1.

Bewijslast ligt echter anders: Je kijkt eerst wat een stof (resveratrol) doet en daarna ga je pas kijken welk mechanisme hiervoor verantwoordelijk zou kunnen zijn.

Dezelfde fout is in het verleden eerder gemaakt. Rokers die veel worteltjes aten hadden in studies met een matig-betrouwbare opzeten een verlaagde kans op longkanker. "Gemakshalve" werd hiervoor de stof beta caroteen voor verantwoordelijk gehouden. Beta caroteen bleek in dierproeven en in-vitro studies kankercellen wonderbaarlijk af te slachten via meerdere mechanismen!

Daarop volgden 3 randomized studies in grote groepen mensen naar het effect van beta caroteen supplementatie. In de 2 studies met rokende mensen bleek het sterftecijfer in de supplementatiegroepen hoger te liggen!
In de andere studie werd geen effect van beta caroteen gevonden.
 
Stel dat ik die kans net zo hoog als jij inschat, dan kan ik nog steeds geen goede afweging maken van de mogelijke voordelen EN mogelijke nadelen. Jij zal waarschijnlijk roepen dat je de kans op negatieve effecten laag inschat (waar je misschien best ooit gelijk in kunt krijgen), maar dan ben je 2 kansberekeningen aan elkaar aan het opwegen: Het leven is geen spel, je hebt geen drie levens.


Heb ik je dan verkeerd begrepen?:

hmm moet je zelf maar eens research naar doen naar die bevolkingsgroep, ik ken hun naam niet meer, maar daar is wel het idee van een CR dieet afkomstig, ik heb het niet over resveratrol maar het CR dieet

Bewijslast ligt echter anders: Je kijkt eerst wat een stof (resveratrol) doet en daarna ga je pas kijken welk mechanisme hiervoor verantwoordelijk zou kunnen zijn.
zo is het onderzoek achter resveratrol toch gebeurd? men kwam tot de ontdekking dat het het leven en de gezondheid verbeterd, pas nadien kwam men tot de conclusie dat het het zelfde effect heeft als een CR dieet, ik zie hier toch geen fouten?

Dezelfde fout is in het verleden eerder gemaakt. Rokers die veel worteltjes aten hadden in studies met een matig-betrouwbare opzeten een verlaagde kans op longkanker. "Gemakshalve" werd hiervoor de stof beta caroteen voor verantwoordelijk gehouden. Beta caroteen bleek in dierproeven en in-vitro studies kankercellen wonderbaarlijk af te slachten via meerdere mechanismen!

Daarop volgden 3 randomized studies in grote groepen mensen naar het effect van beta caroteen supplementatie. In de 2 studies met rokende mensen bleek het sterftecijfer in de supplementatiegroepen hoger te liggen!
In de andere studie werd geen effect van beta caroteen gevonden.
tja er zijn nog niet eens dierproeven dat zoiets wel zou werken tegen longkanker veroorzaakt door te roken met diezelfde vorm van beta caroteen, je geeft nu wel een slecht voorbeeld:rolleyes:
 
zo is het onderzoek achter resveratrol toch gebeurd? men kwam tot de ontdekking dat het het leven en de gezondheid verbeterd, pas nadien kwam men tot de conclusie dat het het zelfde effect heeft als een CR dieet, ik zie hier toch geen fouten?

Je zegt zelf dat er geen onderzoek in gedaan naar onderzoek in mensen. Dit kan iedereen zelfstandig controleren met een search in Pubmed. En wéér kom je met de stelling dat er bewezen is dat resveratrol "het leven en de gezondheid verbetert".

tja er zijn nog niet eens dierproeven dat zoiets wel zou werken tegen longkanker veroorzaakt door te roken met diezelfde vorm van beta caroteen, je geeft nu wel een slecht voorbeeld:rolleyes:

Diezelfde vorm van beta-caroteen? Leg uit....

Volgens mij is mijn voorbeeld behoorlijk goed:

1)Rode wijn/wortelen zouden goed zijn voor de gezondheid.
2)Resveratrol/beta caroteen (een stofje wat willekeurig uit dit totale voedingsmiddel is gekozen) wordt getest in dieren en in-vitro. Daar heeft het (net als duizenden andere stoffen!) een positieve werking op de gezondheid.
3)De conclusie wordt getrokken dat resveratrol/beta caroteen verantwoordelijk is voor de gezondheidsaspecten van rode wijn/wortelen. Daarbij wordt volkomen voorbij gegaan aan de duizenden andere stoffen in wortelen/rode wijn en de ontelbare mogelijke interacties tussen deze stoffen onderling. Elk van deze interacties kan een mogelijk effect hebben op de gezondheid + op de werking van resveratrol/beta caroteen.
 
3)De conclusie wordt getrokken dat resveratrol/beta caroteen verantwoordelijk is voor de gezondheidsaspecten van rode wijn/wortelen. Daarbij wordt volkomen voorbij gegaan aan de duizenden andere stoffen in wortelen/rode wijn en de ontelbare mogelijke interacties tussen deze stoffen onderling. Elk van deze interacties kan een mogelijk effect hebben op de gezondheid + op de werking van resveratrol/beta caroteen.
fout, al die gezondheidsaspecten zijn puur met resveratrol geconstateerd en totaal niet met rode wijn, er kan is dus totaal geen sprake zijn dat er een hoop stofjes over het oog worden gezien
 
fout, al die gezondheidsaspecten zijn puur met resveratrol geconstateerd en totaal niet met rode wijn, er kan is dus totaal geen sprake zijn dat er een hoop stofjes over het oog worden gezien

Ligt dit nou aan mij?

Je zegt "fout" en met de zin die erop volgt beaam je vervolgens hetgeen gezegd wordt om vervolgens weer tegen te spreken dat het niet zo is?
 
Back
Naar boven