Fitness Seller

resveratrol !! test booster van (rode wijn)

Bezoekers in dit topic

Ligt dit nou aan mij?

Je zegt "fout" en met de zin die erop volgt beaam je vervolgens hetgeen gezegd wordt om vervolgens weer tegen te spreken dat het niet zo is?
:roflol:

isdatzo beweerd dat alle stofjes onder mekaar een effect hebben, dit klopt, maar de gezondheidseffecten zijn echter niet geconstateerd met rode wijn maar met het supplement resveratrol
 
Hij heeft toch niet beweerd dat "alle stofjes onderling effect hebben? Hij geeft alleen aan dat daar (tot op heden) aan voorbij is gegaan en dat het mogelijk wel zo kan zijn dat een invloed heeft. M.a.w. zegt hij: je kunt niet uitsluiten dat er andere stofjes (of combinaties daarvan) een rol spelen (lees: je kunt niet concluderen dat het effect exclusief van resveratrol komt totdat een studie op mensen dit bevestigt). Bovendien kun je niet van gezondheidseffecten spreken voordat er een deugdelijke studie op mensen gedaan is.

Overigens, resveratrol is een zeer instabiel molecuul dat continu verandert in een andere isomeer. Ik ben mede daarom bovengemiddeld benieuwd naar resultaten van onderzoeken op mensen als die er tzt komen.
 
Hij geeft alleen aan dat daar (tot op heden) aan voorbij is gegaan en dat het mogelijk wel zo kan zijn dat een invloed heeft.
maar dan moet je mij wel eens uitleggen welke stofjes er ineens bij mensen nodig moeten zijn dat bij dieren niet het geval is?

als al die proeven nu gebaseerd zijn op rode wijn, en ze al die effecten alleen op resveratrol steken ok dan geef ik je gelijk, maar alle gevonden effecten hebben ze bekomen met alleen maar resveratrol

je kunt niet concluderen dat het effect exclusief van resveratrol komt totdat een studie op mensen dit bevestigt
er is IDD niemand die kan zeggen dat het op mensen hetzelfde effect heeft, wel dat resveratrol exclusief die effecten heeft op dieren, er is hier van andere stofjes totaal geen sprake
 
maar dan moet je mij wel eens uitleggen welke stofjes er ineens bij mensen nodig moeten zijn dat bij dieren niet het geval is?

er is IDD niemand die kan zeggen dat het op mensen hetzelfde effect heeft, wel dat resveratrol exclusief die effecten heeft op dieren, er is hier van andere stofjes totaal geen sprake

Als je claimt dat resveratrol het meest veelbelovende supplement is voor de toekomst en je baseert dit alleen op dierstudies, lijkt het me dat JIJ degene bent die aannemelijk moet maken dat de effecten in dieren hetzelfde zijn als in mensen.

Ik heb al een voorbeeld gegeven waarin de effecten in dieren totaal anders bleken uit te vallen als in mensen. Dit werd door jou afgewimpeld met de opmerking dat de beta caroteen bij mensen "anders" was dan die bij de dierstudies gebruikt zou zijn.
 
wil jij die studies op dieren dan eens posten? ik dacht zelf dat ze bij mensen een andere vorm van beta caroteen gebruike maar ik kan het mis hebben natuurlijk


Als je claimt dat resveratrol het meest veelbelovende supplement is voor de toekomst en je baseert dit alleen op dierstudies, lijkt het me dat JIJ degene bent die aannemelijk moet maken dat de effecten in dieren hetzelfde zijn als in mensen.
lees de topic nog maar eens door jongen:rolleyes:
 
We gaan denk ik onnodig verdwalen... Nu vraag je anderen om aan te tonen hoe andere onderzoeken uitgevoerd zijn om op die manier jouw geloof m.b.t. de werking van resveratrol op mensen wetenschappelijk te rechtvaardigen. Je wilt daarmee de bewijslast omdraaien.

Het is in dit topic duidelijk waarom het voor jou persoonlijk aannemelijk is dat resveratrol ook op jezelf zal werken, maar een deugdelijke wetenschappelijke onderbouwing voor de werking op mensen is er nu nog steeds niet. En zelfs al die er wel is, zul je moeten nagaan of er meerdere, van elkaar onafhankelijke studies gedaan zijn (een mooi voorbeeld is de stof policosanol waarvan tientallen studies op mensen bestaan die een duidelijk cholosterolverbeterend effect laten zien. De studies waren echter allemaal betaald door de fabrikant. Latere onafhankelijke onderzoeken konden dat effect niet bevestigen).

maar dan moet je mij wel eens uitleggen welke stofjes er ineens bij mensen nodig moeten zijn dat bij dieren niet het geval is?
Ook hier draai je de zaak weer om. Mijn punt was niet de "verantwoordelijkheid van bepaalde stofjes", mijn punt was het gebrek aan onderzoek daartoe, waardoor je niet wetenschappelijk kunt aantonen dat alléén resveratrol dat effect bij mensen sorteert. Het feit dat het bij dierproeven wel zo aangetoond is, zegt nog niets wetenschappelijks over de werking van resveratrol bij de mens.
 
Nu vraag je anderen om aan te tonen hoe andere onderzoeken uitgevoerd zijn om op die manier jouw geloof m.b.t. de werking van resveratrol op mensen wetenschappelijk te rechtvaardigen. Je wilt daarmee de bewijslast omdraaien.
WTF? ik heb altijd begrepen dat het doel achter een discussie was om onderandere mekaars argumenten tegen te spreken of te bewijzen dat ze fout zijn

ik was trouwens wel overtuigd dat er enorm veem onafhankelijke studies van resveratrol waren en niet allemaan van dezelfde fabrikant, maar ik zoek het nog wel eens op om zeker te zijn dan...
 
Is het nu uiteindelijk de moeite of niet? geen zin om al die studies te lezen :)

En als het werkt, bv levensverlenging, bedoelen ze dan dat je dit supplement de rest van je leven moet innemen? ;)
 
Is het nu uiteindelijk de moeite of niet? geen zin om al die studies te lezen :)

En als het werkt, bv levensverlenging, bedoelen ze dan dat je dit supplement de rest van je leven moet innemen? ;)

zal je doorverwijzen naar dit forum
[Link niet meer beschikbaar]

trek zelf je conclusie
 
Back
Naar boven