AndroidHealthClinic

Ret

Bezoekers in dit topic

Shadum

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
704
Waardering
0
Tijd voor een cursusje RET (Rationeel Emotieve Therapie)
 
Rare Eerste Thread :D

Groet Smalluser :thumb:
 
PFFF ! verkeerde knop gedrukt ! ging over ouders die hun kinderen niet begrepen.
 
Dat dacht ik al, of het had ook nog in die rook- of drinkthread gepast ;)
 
Ranzige Eelt Teen...
 
Maar nou weet ik nog niet waar dit over gaat:shrug:
 
RET is een therapie soort die probeert op rationele gronden iemands belevenis van een terugkomend voorval te veranderen. Bij voorbeeld, het feit dat je ouders kritiek hebben op je eet gedrag (ivm je sport) kun je negatief, als kritiek, opvatten, maar het zou productiever zijn als je het kon voelen als oprechte bezorgheid van hun kant.
 
Ik geloof hier niet in, ik ben meer geneigd om Alice Miller te geloven. Die gaat ervan uit, dat alle nare dingen die je als kind worden aangedaan, opgeslagen worden als onbewuste herinneringen in je lichaam, en je daarom altijd vanzelf naar die herinneringen gaat voelen en handelen. Dat kun je met dingen als RET wel even onderdrukken, maar het neemt de oorzaak niet weg. De manier om het te laten verdwijnen, is je bewust worden van die herinneringen en ze (alsnog) verwerken. Heeft mij de afgelopen jaren veel geholpen, maar niet zover dat ik OPRECHT zou kunnen geloven in de goede bedoelingen van mijn ouders als ze mijn sport afkraken. Ik zie er nl. de angst van (m.n.) mijn moeder in, dan kan ze het bewust nog zo goed bedoelen, maar de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.
 
Damnz,

Ouders die je sport afkraken, dat jullie daar zo ver over na gaan denken zeg.

Je sport toch voor jezelf
 
lol, zou ik ook denken Mase.... :D
 
Back
Naar boven