MuscleMeat

[Hoax] Retard Routines...hoe erg is het met jou?

Bezoekers in dit topic

- Altijd zelfde kleur en zelfde merk schijven op de bar.
- Gewicht moet ook altijd uit dezelfde soort schijven opgebouwd zijn (Dus 100kg moet stang + 4x20 zijn. Stang+2x20+4x10 is niet goed).
- Altijd zelfde clips sowieso.

Bankdrukken: Eerst mijn lichaam exact centreren op de bank. Precies de gewenste breedte pakken. Mezelf half omhoog trekken, schouderbladen samentrekken en stabiele positie innemen. Dit lukt altijd vrij soepel omdat ik het altijd al zo doe, maar het is wel een ritueel wat precies zo moet.

Squat: Juiste breedte pakken op de stang. Dan duw en trek ik een beetje aan de stang en breng mijn lichaam op spanning. Dan zachtjes 'kom op je kunt het'. Onder de stang kruipen en stang op de juiste plek leggen. Drie maal diep in en uitademen. Dan inademen en bar unracken. In drie stapjes naar achteren. Voeten goedzetten (soms 2-3x beetje wijzigen tot het perfect voelt).

Deadlift: Magnesium op handen. Voeten juiste plek neerzetten. Twee keer in de handen klappen (magnesium wolkje maken), Omlaag zakken en één keer op de bovenbenen klappen. Stang vastpakken. Borst naar voren. zijwaarts even in de spiegel kijken of de rug echt goed staat. Naar voren kijken en liften.

Tijdens rust tussen sets kijken hoe andere mensen trainen. Als de uitvoering slecht is wordt ik onrustig en opgefokt. Kan me niet meer concentreren op mijn training. Als de uitvoering goed is, wordt ik heel rustig en kalm. Gemotiveerd en gefocussed.
 
Volgens mij heb ik geen retard routines.

Of dan zie je ze bijvoorbeeld een gekke combinatie van skull crushers en pullovers doen, waarbij ze aan het eind zeggen “vorige keer dat ik dit deed had ik maanden last van mijn schouder”. Ja niet doen dan retard :roflol:

Bedoel je lying tricep extensions, aka de beste tricep oefening ooit?

 
  • Like
Waarderingen: Pren
Volgens mij heb ik geen retard routines.



Bedoel je lying tricep extensions, aka de beste tricep oefening ooit?



Nee wat de persoon in kwestie deed, zijn geen filmpjes van. Hij deed een complete pullover met gestrekte arm en boog vervolgens zijn armen naar voren zodat de stang de bovenkant van zijn schedel raakte. Zeer apart

Trouwens waarom traint Rippetoe in zo’n skeere gym :emo:. Allemaal rottende bankjes en gewichten die in een museum thuis horen. Zal wel bij zijn “no-nonsense” imago passen.
 
Trouwens waarom traint Rippetoe in zo’n skeere gym :emo:. Allemaal rottende bankjes en gewichten die in een museum thuis horen. Zal wel bij zijn “no-nonsense” imago passen.

Dat is zijn eigen gym :') Die powerracks zijn trouwens custommade. Sterker materiaal kun je wss niet krijgen :)
 
- Altijd zelfde kleur en zelfde merk schijven op de bar.
- Gewicht moet ook altijd uit dezelfde soort schijven opgebouwd zijn (Dus 100kg moet stang + 4x20 zijn. Stang+2x20+4x10 is niet goed).
- Altijd zelfde clips sowieso.

Bankdrukken: Eerst mijn lichaam exact centreren op de bank. Precies de gewenste breedte pakken. Mezelf half omhoog trekken, schouderbladen samentrekken en stabiele positie innemen. Dit lukt altijd vrij soepel omdat ik het altijd al zo doe, maar het is wel een ritueel wat precies zo moet.

Squat: Juiste breedte pakken op de stang. Dan duw en trek ik een beetje aan de stang en breng mijn lichaam op spanning. Dan zachtjes 'kom op je kunt het'. Onder de stang kruipen en stang op de juiste plek leggen. Drie maal diep in en uitademen. Dan inademen en bar unracken. In drie stapjes naar achteren. Voeten goedzetten (soms 2-3x beetje wijzigen tot het perfect voelt).

Deadlift: Magnesium op handen. Voeten juiste plek neerzetten. Twee keer in de handen klappen (magnesium wolkje maken), Omlaag zakken en één keer op de bovenbenen klappen. Stang vastpakken. Borst naar voren. zijwaarts even in de spiegel kijken of de rug echt goed staat. Naar voren kijken en liften.

Tijdens rust tussen sets kijken hoe andere mensen trainen. Als de uitvoering slecht is wordt ik onrustig en opgefokt. Kan me niet meer concentreren op mijn training. Als de uitvoering goed is, wordt ik heel rustig en kalm. Gemotiveerd en gefocussed.

Verder vind je het wel leuk?
 
- Altijd zelfde kleur en zelfde merk schijven op de bar.
- Gewicht moet ook altijd uit dezelfde soort schijven opgebouwd zijn (Dus 100kg moet stang + 4x20 zijn. Stang+2x20+4x10 is niet goed).
- Altijd zelfde clips sowieso.

Bankdrukken: Eerst mijn lichaam exact centreren op de bank. Precies de gewenste breedte pakken. Mezelf half omhoog trekken, schouderbladen samentrekken en stabiele positie innemen. Dit lukt altijd vrij soepel omdat ik het altijd al zo doe, maar het is wel een ritueel wat precies zo moet.

Squat: Juiste breedte pakken op de stang. Dan duw en trek ik een beetje aan de stang en breng mijn lichaam op spanning. Dan zachtjes 'kom op je kunt het'. Onder de stang kruipen en stang op de juiste plek leggen. Drie maal diep in en uitademen. Dan inademen en bar unracken. In drie stapjes naar achteren. Voeten goedzetten (soms 2-3x beetje wijzigen tot het perfect voelt).

Deadlift: Magnesium op handen. Voeten juiste plek neerzetten. Twee keer in de handen klappen (magnesium wolkje maken), Omlaag zakken en één keer op de bovenbenen klappen. Stang vastpakken. Borst naar voren. zijwaarts even in de spiegel kijken of de rug echt goed staat. Naar voren kijken en liften.

Tijdens rust tussen sets kijken hoe andere mensen trainen. Als de uitvoering slecht is wordt ik onrustig en opgefokt. Kan me niet meer concentreren op mijn training. Als de uitvoering goed is, wordt ik heel rustig en kalm. Gemotiveerd en gefocussed.

Have fun :D
 
Hahaha, ik ga helemaal stuk hier!! Ben gelukkig dus niet de enige retardo ;)

....Ze moeten trouwens ook van hetzelfde merk zijn anders ga ik heel de sportschool door op zoek naar zn maatje!

Schijven, inderdaad, zelfde merk/soort is belangrijk, heb al veel maatjes weer bij elkaar gebracht....h*fters zijn het, die schijven van elkaar scheiden (of hun zooi niet opruimen):yell:.
En m'n favoriete 'stang' ivm grip, check! Clips heb ik dan alweer minder last van :)


Hahaha, ik ga helemaal stuk hier!! Ben gelukkig dus niet de enige retardo ;)
Buiten dat ik spontaan uitslag in mijn nek krijg als mensen met bv 4 plates van 10 kg benchen ipv 2 van 20, of de gewichten niet netjes gerangschikt aan de barbell, geen gekke dingen volgens mij.

:roflol:


Ze moeten trouwens ook van hetzelfde merk zijn anders ga ik heel de spor
Clips idem :)

Links en rechts moet voor mij gewoon hetzelfde zijn. Bv bij dumbbels die bij ons hebben een rubber beschermrandje waarvan er sommige af zijn:
L/R 1 randje => prima
L/R geen randje => prima
L 1 randje/R geen randje :thumbd::thumbd:

:D :D

:mad: en bedankt...nu heb ik er een tik bij :mad: (noujah, bewust gemaakt eigenlijk) :rolleyes:
 
Zelfde stang voor deads en squats. Altijd!
Ook geld dit voor de schijven, bij deads altijd beginnen met de rode 25kg schijven(dan passen de 20kg er makkelijker op)

En ook mn setup voor squat en deads. Squats eerst onder de stang en dan mn rug compleet strekken en hol trekken en dan pas de stang op mn rear delts plaatsen.
En bij deads (sumo) eerst rechter voet, dan linker voet, armen gestrekt vooruit. met gestrekte armen zakken naar de stang (squat beweging) tot het goed voelt en dan komen mn handen perfect bij de stang.

Het sluipt erin, wel grappig om over na te denken.
 
Als ik al het bovenstaande zo lees heb ik eigenlijk weinig last van training-autisme.

Enige wat ik zo kan bedenken is dat soms 'een setje van 10' tijdens de set 12 MOET worden.
 
10,12 en 15 reps zijn zeer anabool.
11,13 en 14 reps breken spieren af!!
 
+1?
A User B , Dat wordt alleen trainen tijdens de daluren?? ???:splat:

:roflol:

Ik train inderdaad voornamelijk tijdens daluren. Sinds ik PTSS heb, kan ik vrij slecht tegen heel drukke omgevingen. Voel me dan niet op mijn gemak. Verder geniet ik heel erg van het trainen en zorgt het ervoor dat ik me in algemene zin ook iets beter voel. En soms heb ik geen zin of voel ik me niet top, maar dan ga ik alsnog, omdat ik weet dat het goed voor me is.
 
Ik beëindig noooooit een setje op 13... Ben ik dan toch bijgelovig en/of neurotisch? :roflol:

Ik moet zeggen dat sinds ik alle vormen van geloof heb afgezworen ik enorme gains maak met setjes van 13. Zal dus wel bijgeloof zijn!
 
Ik train inderdaad voornamelijk tijdens daluren. Sinds ik PTSS heb, kan ik vrij slecht tegen heel drukke omgevingen. Voel me dan niet op mijn gemak. Verder geniet ik heel erg van het trainen en zorgt het ervoor dat ik me in algemene zin ook iets beter voel. En soms heb ik geen zin of voel ik me niet top, maar dan ga ik alsnog, omdat ik weet dat het goed voor me is.

Ah ja, dat is een ander verhaal inderdaad!!
Lekker in downtime.uren trainen dan!
 
Als je het mengt met DMSO kan je zelfs pindakaas met stukjes gebruiken!!!
 
- Altijd zelfde kleur en zelfde merk schijven op de bar.
- Gewicht moet ook altijd uit dezelfde soort schijven opgebouwd zijn (Dus 100kg moet stang + 4x20 zijn. Stang+2x20+4x10 is niet goed).
- Altijd zelfde clips sowieso.

Bankdrukken: Eerst mijn lichaam exact centreren op de bank. Precies de gewenste breedte pakken. Mezelf half omhoog trekken, schouderbladen samentrekken en stabiele positie innemen. Dit lukt altijd vrij soepel omdat ik het altijd al zo doe, maar het is wel een ritueel wat precies zo moet.

Squat: Juiste breedte pakken op de stang. Dan duw en trek ik een beetje aan de stang en breng mijn lichaam op spanning. Dan zachtjes 'kom op je kunt het'. Onder de stang kruipen en stang op de juiste plek leggen. Drie maal diep in en uitademen. Dan inademen en bar unracken. In drie stapjes naar achteren. Voeten goedzetten (soms 2-3x beetje wijzigen tot het perfect voelt).

Deadlift: Magnesium op handen. Voeten juiste plek neerzetten. Twee keer in de handen klappen (magnesium wolkje maken), Omlaag zakken en één keer op de bovenbenen klappen. Stang vastpakken. Borst naar voren. zijwaarts even in de spiegel kijken of de rug echt goed staat. Naar voren kijken en liften.

Tijdens rust tussen sets kijken hoe andere mensen trainen. Als de uitvoering slecht is wordt ik onrustig en opgefokt. Kan me niet meer concentreren op mijn training. Als de uitvoering goed is, wordt ik heel rustig en kalm. Gemotiveerd en gefocussed.
Jij zou een boek moeten schrijven. ik zou hem sws lezen :D
 
Back
Naar boven