AndroidHealthClinic

[Hoax] Retard Routines...hoe erg is het met jou? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

-Toen ik nog in de gym trainde voor een pr of zwaar setje even naar de kraan lopen voor een klein slokje. Even rondlopen was altijd wel fijn. Kan niet blijven zitten voor een volgend setje.
-Train al ruim 10 jaar altijd met polsbandages, moet ze voor belangrijke setjes altijd opnieuw los maken en strak trekken.
-Ben inmiddels ook lui geworden, doe nooit meer een repje extra als ik mijn doel tijdens een setje heb bereikt.
-Tegen beter weten in altijd de wheyshakes na de training en niet voor. Voelt beter, placebo werkt ook.
 
Ik weet niet of dit echt een retard routine is maar ik voel me iedere keer wel full-retard als het gebeurt:

Onze benchpress bank is redelijk gestationeerd. Dat ding verplaatsen of herpositioneren kost echt 2/3 man die er tegelijk aan moeten lopen trekken om dat ding te verplaatsen. Eens in de zoveel tijd kom ik binnen en is dat bankje net iets anders neergezet, net in een andere hoek t.o.v. waar die eerst stond. Somehow, als je dan gaat bankdrukken, lig je ten opzichte van het plafond in een schuine lijn met het pand. Ik kan het niet goed uiteggen, maar doordat je optisch schuin ligt als je naar het plafond kijkt, ga je instant schommelen/wiebelen met die bankdruk stang als je aan je benchpress begint. Je coordinatie met wat horizontaal is, is helemaal weg, doordat dat bankje iets anders is neergezet. Iedere keer heb ik 't er met mede-sporters over en vrijwel iedereen zegt 't zelfde, dus ik hoop dat ik hier enigszins begrijpbaar over kom :p

't is alsof je ten opzichte van 't plafond schuin op die bankdrukbank ligt, en je hersens/coordinatievermogen wil dat dan compenseren door bv met rechts harder te drukken dan met links, terwijl je in de praktijk helemaal niet schuin ligt waardoor je dus juist helemaal waus aan 't drukken bent en alle kanten op gaat. En dat dan doordat 't bankje 15 graden in 'n andere hoek is gezet.
 
Het terughangen van schijven om en om met mijn linker en rechterhand doen. :D
 
Ju
Ik weet niet of dit echt een retard routine is maar ik voel me iedere keer wel full-retard als het gebeurt:

Onze benchpress bank is redelijk gestationeerd. Dat ding verplaatsen of herpositioneren kost echt 2/3 man die er tegelijk aan moeten lopen trekken om dat ding te verplaatsen. Eens in de zoveel tijd kom ik binnen en is dat bankje net iets anders neergezet, net in een andere hoek t.o.v. waar die eerst stond. Somehow, als je dan gaat bankdrukken, lig je ten opzichte van het plafond in een schuine lijn met het pand. Ik kan het niet goed uiteggen, maar doordat je optisch schuin ligt als je naar het plafond kijkt, ga je instant schommelen/wiebelen met die bankdruk stang als je aan je benchpress begint. Je coordinatie met wat horizontaal is, is helemaal weg, doordat dat bankje iets anders is neergezet. Iedere keer heb ik 't er met mede-sporters over en vrijwel iedereen zegt 't zelfde, dus ik hoop dat ik hier enigszins begrijpbaar over kom :p

't is alsof je ten opzichte van 't plafond schuin op die bankdrukbank ligt, en je hersens/coordinatievermogen wil dat dan compenseren door bv met rechts harder te drukken dan met links, terwijl je in de praktijk helemaal niet schuin ligt waardoor je dus juist helemaal waus aan 't drukken bent en alle kanten op gaat. En dat dan doordat 't bankje 15 graden in 'n andere hoek is gezet.

Jup, heel herkenbaar! Ik ga er niet echt van schommelen, maar vervelend is het wel!
 
Ik weet niet of dit echt een retard routine is maar ik voel me iedere keer wel full-retard als het gebeurt:

Onze benchpress bank is redelijk gestationeerd. Dat ding verplaatsen of herpositioneren kost echt 2/3 man die er tegelijk aan moeten lopen trekken....................................Enz..

Heeeeeeeel herkenbaar :D
 
Ik weet niet of dit echt een retard routine is maar ik voel me iedere keer wel full-retard als het gebeurt:

Onze benchpress bank is redelijk gestationeerd. Dat ding verplaatsen of herpositioneren kost echt 2/3 man die er tegelijk aan moeten lopen trekken om dat ding te verplaatsen. Eens in de zoveel tijd kom ik binnen en is dat bankje net iets anders neergezet, net in een andere hoek t.o.v. waar die eerst stond. Somehow, als je dan gaat bankdrukken, lig je ten opzichte van het plafond in een schuine lijn met het pand. Ik kan het niet goed uiteggen, maar doordat je optisch schuin ligt als je naar het plafond kijkt, ga je instant schommelen/wiebelen met die bankdruk stang als je aan je benchpress begint. Je coordinatie met wat horizontaal is, is helemaal weg, doordat dat bankje iets anders is neergezet. Iedere keer heb ik 't er met mede-sporters over en vrijwel iedereen zegt 't zelfde, dus ik hoop dat ik hier enigszins begrijpbaar over kom :p

't is alsof je ten opzichte van 't plafond schuin op die bankdrukbank ligt, en je hersens/coordinatievermogen wil dat dan compenseren door bv met rechts harder te drukken dan met links, terwijl je in de praktijk helemaal niet schuin ligt waardoor je dus juist helemaal waus aan 't drukken bent en alle kanten op gaat. En dat dan doordat 't bankje 15 graden in 'n andere hoek is gezet.

Lache. Maar kom eens bij mij bankdrukken, dan waan je je in de bankdrukhemel in jouw sportschool. Trainde ik tot voor kort in mijn eigen schuurtje onder erbarmelijke omstandigheden, nu ik verhuisd ben mag ik in de (eveneens open) schuur van de huisbaas trainen, waar het ook erg warm/koud/nat is. Dat voelt eigenlijk wel vertrouwd. Maar nu moet ik eerst allemaal spullen aan de kant zetten, waaronder mijn eigen fietsen en motor, en dan alle gewichten van mijn zolder naar dat schuurtje dragen. De verlichting (ik bankdruk liefst laat in de avond) schijnt vol in mijn ogen als ik ga liggen, maar zit helemaal links t.o.v. het bankje. Bij grote inspanning geeft dat licht op de golfplaten van het dak een soort stroboscopisch effect, ik vreesde de eerste keer serieus een epileptische aanval te krijgen. In het vervolg doe ik bij mijn zwaarste sets dus maar mijn ogen dicht om niet epileptisch of erger (psychotisch?) te worden. Ook mag ik (van mezelf) niet meer brullen of harde geluiden maken met de gewichten - waar ik vroeger zo'n lol in had -, omdat ik ontdekt heb dat buren er vlak naast wonen.
 
Het ging om retard routines...niet retard homegyms? ;)
 
Yep, schijven móeten hetzelfde zijn.
Yep, bankdrukbank móet gelijk staan met de spanten van het pand.
Nope, verschillende sluitingen gebruiken is een No-go. Ben net zo lang op zoek totdat ik een matching paar heb.
Yep, drie keer optrekken aan de stang voor het bankdrukken.
Yep, tig keer je voeten verzetten voor een set squatten voordat je goed staat.
Yep, meerdere keren je grip veranderen voordat je aan een set deadliften begint.
Yep, een losse bank móet in lijn staan met de muur, mag dus niet gedraaid staan. Of ten opzichte van de spiegel.
Er zullen vast nog wel een paar dingetjes zijn.. :D
 
Yep, schijven móeten hetzelfde zijn.
Yep, bankdrukbank móet gelijk staan met de spanten van het pand.
Nope, verschillende sluitingen gebruiken is een No-go. Ben net zo lang op zoek totdat ik een matching paar heb.
Yep, drie keer optrekken aan de stang voor het bankdrukken.
Yep, tig keer je voeten verzetten voor een set squatten voordat je goed staat.
Yep, meerdere keren je grip veranderen voordat je aan een set deadliften begint.
Yep, een losse bank móet in lijn staan met de muur, mag dus niet gedraaid staan. Of ten opzichte van de spiegel.
Er zullen vast nog wel een paar dingetjes zijn.. :D
kom jij nog aan reps toe ?
 
Ja hoor, het is niet allemaal in 1 keer.. :)
 
Ik train in mn boxer soms
 
Als je bedoeld aan beide kanten een bv rode schijf van 25kg, ja.

Maar ik bedoeld dat ik soms al in de stress schiet als de 1 licht- en de ander donker rood is :D

Ze moeten trouwens ook van hetzelfde merk zijn anders ga ik heel de sportschool door op zoek naar zn maatje!

Logisch kan wel nog meer variatie in gewicht in zitten dan heb mn schijven niet gewogen maar kan toch aanzienlijk verschillen per schijf
 
Mijn hele leven is een retard routine.

Moet kauwgum hebben tijdens trainen, vergeet het weleens mee te nemen maar dan sws eerst naar de supermarkt pakje halen.
 
ik loop vaak rondjes , schop tegen dingen aan , blast metal als een malle, snuif reukzout en krab me zak voordat ik bench :P
 
Ik vind het altijd érg belangrijk dat wanneer ik aan een zware set begin, ik altijd eerst mijn drinkbeker omver schop.
Dit terwijl ik al klaarlig met een heerlijk zware dumbell of barbell in mijn handen.

Nét even met het randje van mijn schoen de fles omver tikken tijdens het abrupt bewegen zodra ik de barbell uit het rek pak, heerlijk!
Het is dan ook de bedoeling dat de fles open is, om zo na mijn set, de gigantische plas te aanschouwen.

Ik doe dit eigenlijk nog vaker dan ik zou willen. En oh, wat ga ik hier toch hard op. :coffee:
 
Nu serieus:

Wachten met mijn setje zodra mijn techno nummertje voorbij het suffe rustige stukje is.
 
Ben niet in staat om een echte AMRAP te doen - ik stop altijd op de reps doe ik van te voren in gedachten heb of op een even aantal.
 
Nu serieus:

Wachten met mijn setje zodra mijn techno nummertje voorbij het suffe rustige stukje is.

Ik wacht wel eens totdat de muziek uit de luidsprekers rustig wordt om dan een setje te doen.
 
Na elke set deadlifts/rows/squat de gewichten naar binnen drukken ook al staan ze nog goed.
Keihard deze.

En net voor het benchen zeker 3 keer checken of de bar mooi in het midden ligt en paar keer opnieuw m'n handen positioneren.
 
Back
Naar boven