XXL Nutrition

Reuma&hypermobiliteit

Bezoekers in dit topic

xniikkyx

Novice
Lid geworden
6 jan 2021
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
59kg
Goedemorgen,

Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen maar hier komt een langer verhaal.

5 jaar terug was ik fitness instructeur en gaf ik lessen.
Toen raakte ik in verwachting van ons 2e kind en gaf ik les tot ik ongeveer 24 weken was.

Daarna veranderde heel me leven, niet omdat ik voor de 2e x moeder was geworden. Maar omdat ik aan mijn zwangerschap artritis psoriatica heb over gehouden. Het sporten ging niet meer ben van baan gewisseld omdat ik in mijn visie iets over moet brengen bij mensen wat ik zelf niet kon waarmaken.
Nu 5 jaar verder, gaat het met de artritis best goed ik ben namelijk over gegaan naar een vega-vegan lifestyle en voel me stuk beter en heb medicijnen voor zo nodig.

Maar door mijn werk heb ik mijn schouder overbelast. En ben ik er achter gekomen dat ik ook nog eens hypermobiliteit heb (wat overigens heel veel puzzelstukjes deed vullen)(in mijn schouder zijn mijn spieren en pezen verzwakt waardoor er nog meer ruimte plaats vind in mijn gewricht deze moet ik trainen zodat ze weer sterk worden). Ja ik moet nu echt weer voor mezelf kiezen en proberen een weg te vinden in het fitness om te voorkomen dat ik weer een blessure ga krijgen door mijn hypermobiliteit. Maar ik moet ook denken aan mijn reuma.

Sorry lang verhaal maar ik wil eerst mij zo goed mogelijk voorbereiden zodat ik een sterk plan heb.

(ohja ik loop bij de fysio voor mijn schouder ;))

misschien is hier iemand die voor mij tips heeft of ervaringen 🙏🏽

groetjes xniikky (28) 🌱
 
Back
Naar boven