MuscleMeat

Reuma-log; op weg terug naar krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vraagt slager aan de gabber: heb je nog gehakt? Hey wat een rotverhaal zeg! Chronische ziektes zijn klote! Wat je ook zou kunnen proberen is naast je vitamines en visolie enzo helemaal op orde te hebben Alpha GPC en inositol gebruiken. Ik heb chronische (zenuw)pijn. Het is minder als ik zorg dat ik een optimale hoeveelheid vitaminen en bepaalde nootropische vitaminen en plantextracten als mucuna pruriens, ashwaganda en rodiola rosea gebruik. Als het mag van je dokter kun je ook dwars door de pijn heen bewegen.. ALS dat kan... Succes. Ik ben benieuwd wat training voor je kan doen.
Een erg goede pijnstiller is ook kratom. Wel verslavend, kijk uit. Maar ik functioneer daadoor veel beter en t is beter voor je dan dingen als morfine enzo. Groet.
Thanks!
Train al een tijdje hoor, sinds 2004 ;) Door de pijn heen trainen lukt me momenteel niet. Begint mn lichaam teveel van te trillen, en merk dat ik de dag erop juist nog meer last heb. Inositol heb ik ook wel eerder langs zien komen, wellicht het overwegen waard.
 
Dag 42
Slechte week gehad.
Pijn blijft aanwezig, ook de rechterpols begint wat meer op te spelen.
Wel 3x wezen trainen op de dagen dat het redelijk ging. Wat gefietst, lichte pulldowns en lichte machinepresses.
Heb het idee dat de verhoogde dosis nog weinig doet.
Daarnaast testosteron laten meten. Deze zat op 10, te laag dus. Over een paar weken extra meting om te bevestigen

Metingen
86,7G, 20,6% vet
83 cm buikomtrek
BADSAI 5,8

Medicatie:
Maandag
15mg Methotrexaat
Dinsdag+vrijdag
foliumzuur

dagelijks:
06:00/08:00 15MG Meloxicam (NSAID)
 
Dag 49
Slechte week gehad.
Pijn blijft aanwezig, ook de rechterpols begint wat meer op te spelen. Nek een beetje last. Opstaan wordt steeds iets lastiger.
Wel 3x wezen trainen op de dagen dat het redelijk ging. Wat gefietst, lichte pulldowns en lichte machinepresses.
Heb het idee dat de verhoogde dosis nog weinig doet.
Daarnaast testosteron laten meten. Deze zat op 10, te laag dus. Over een paar weken extra meting om te bevestigen

Metingen
86,6G, 20,5% vet
83 cm buikomtrek
BADSAI 5,8

Medicatie:
Maandag
17,5mg Methotrexaat
Dinsdag+vrijdag
foliumzuur

dagelijks:
06:00/08:00 15MG Meloxicam (NSAID)
 
Hoe ziet je dieet er nu uit?
 
Momenteel zetmeelvrij, lactosevrij en alcoholloos.

Hou op dit moment ook geen marco's/calorieën bij, maar zit door mn dieet hoog in vet en eiwit.
3 maaltijden per dag met 2 of 3 tussendoortjes.
Weegschaal en spiegel geven me info dat ik zowel spieren als vet verlies.

Spierafbraak ga ik helaas momenteel toch niet voorkomen, dus wel fijn dat er ook wat vet mee afkomt ;)
 
Dag 49
Opstaan blijft extra lastig.
Gewicht lijkt nu wel redelijk stabiel te zijn.
Gebeld met reumatoloog, extra paracetamol toegestaan. Wellicht toch eens even kijken naar die kratom van Mister B.

Metingen
86,8G, 20,2% vet
82,5 cm buikomtrek
BADSAI 5,8

Medicatie:
Maandag
15mg Methotrexaat
Dinsdag+vrijdag
foliumzuur

dagelijks:
06:00/08:00 15MG Meloxicam (NSAID)
 
Dag 56
Opstaan blijft extra lastig.
Gewicht lijkt nu wel redelijk stabiel te zijn.
Gebeld met reumatoloog, extra paracetamol toegestaan.

Metingen
86,4G, 20,3% vet
? cm buikomtrek


Medicatie:
Maandag
15mg Methotrexaat
Dinsdag+vrijdag
foliumzuur

dagelijks:
06:00/08:00 15MG Meloxicam (NSAID)
3x paracetamol
 
Dag 63
Opstaan blijft extra lastig.
Ook het idee dat spiermassa verder aan het afnemen is. Bij kuiten zie ik bot en een hangend stukje spier..
Morgen de buikomtrek maar weer eens meten.

Metingen
86,2KG, 20,2% vet
? cm buikomtrek


Medicatie:
Maandag
15mg Methotrexaat
Dinsdag+vrijdag
foliumzuur

dagelijks:
06:00/08:00 15MG Meloxicam (NSAID)
3x paracetamol
 
Dag 63
Opstaan blijft extra lastig.
Ook het idee dat spiermassa verder aan het afnemen is. Bij kuiten zie ik bot en een hangend stukje spier..
Morgen de buikomtrek maar weer eens meten.

Metingen
86,2KG, 20,2% vet
? cm buikomtrek


Medicatie:
Maandag
15mg Methotrexaat
Dinsdag+vrijdag
foliumzuur

dagelijks:
06:00/08:00 15MG Meloxicam (NSAID)
3x paracetamol

Mag je niet meer paracetamol? Ik heb maanden op 4 gram per dag gezeten. En dan soms nog wat ibuprofen of tramadol er bij.
 
Mag je niet meer paracetamol? Ik heb maanden op 4 gram per dag gezeten. En dan soms nog wat ibuprofen of tramadol er bij.
Zit nu op 3 gram (3x1 gram)
Meloxicam als NSAID (ibuprofen achtig) erbij
en metotrexaat 1x per week 15MG
 
Dag 70
Opstaan blijft extra lastig.
Ook overdag veel last

Metingen
86,0KG, 20,1% vet
82,5 cm buikomtrek


Medicatie:
Maandag
15mg Methotrexaat
Dinsdag+vrijdag
foliumzuur

dagelijks:
06:00/08:00 15MG Meloxicam (NSAID)
3x paracetamol

Dag 73: Reumatoloog
Eindelijk stond er weer een afspraak. Vanwege de achteruitgang zag ik er erg naar uit.
Geen half werk ook deze keer gelukkig. Nieuwe medicatie wordt gestart vanaf aankomende maandag (moet dan langskomen voor injectie instructies)
Gelijk ook een prednison injectie gezet voor de pijn.
Gaan starten maandag met
25MG metotrexaat inject (voorheen 15mg in 6 pillen van 2,5mg) 1x per week
40MG Idacio pen (adalimumab) 1x per 2 weken
Ik heb goede hoop dat het hiermee de goede kant uit zal gaan, is namelijk ook ongeveer de laatste stap die ze kunnen zetten op medicatie gebied vanuit de reumatoloog

Anders maar een spuit deca erin:D
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe medicatie wordt gestart vanaf aankomende maandag (moet dan langskomen voor injectie instructies)
40MG Humira pen 1x per 2 weken
Ah, je gaat nu al aan de biologicals. Die reumatoloog houdt wel van doorpakken! Ben benieuwd of die goed aanslaan...
 
Ah, je gaat nu al aan de biologicals. Die reumatoloog houdt wel van doorpakken! Ben benieuwd of die goed aanslaan...
Ja inderdaad, niet verwacht maar wel blij mee. Redenatie was: Harde klap en van daaruit eventueel afbouwen als het rustiger is.
CRP waarden en klachten bleven toenemen ondanks de (suboptimale hoeveelheid) metrotrexaat
 
Dag 77
Fijne verbetering. De prednison injectie heeft vrij snel de scherpste pijn weggenomen. Het opstaan is daardoor een stuk dragelijker geworden en ik strompel al minder.
Maandag injecties metrotrexaat en Idacio pen (adalimumab) gehad.
Pijn in de polsen wordt nu ook al minder en kan de kokend waterkraan weer aanzetten.
Wel een plotselinge dip in gewicht. Ga donderdag eens extra wegen.

Omdat er werd aangeraden nog niet direct met krachttraining te starten tot de ontstekingsverdikkingen flink zijn teruggegaan, ga ik eind van de week beginnen met wat zwemtrainingen. Dit heb ik eerder van half september tot eind oktober kunnen doen, daarna werd de pijn te hevig om dit te kunnen doen.

Metingen
83,4KG, 19,1% vet (volgens weegschaal)
82 cm buikomtrek


Medicatie:
Maandag
25mg Methotrexaat
Dinsdag+vrijdag
foliumzuur
maandag EOW
40MG Idacio pen (adalimumab

dagelijks:
06:00/08:00 15MG Meloxicam (NSAID)
1x paracetamol
 
Dag 85
Lijkt de goede kant uit te gaan. Gestopt met de paracetamol. Ook een dag zonder NSAID geprobeerd, maar die hou ik er voorlopig nog even in. Wellicht binnenkort nieuwe test.
Moet wel op blijven passen met teveel willen doen, in het zwembad de enkel teveel belast met duiken.
Zwemtrainingen gaan redelijk. Nog last van de rechterenkel, voor de rest weinig.

Gewicht blijft wel een dingetje.

Metingen
82,5KG, 19,1% vet (volgens weegschaal)
82 cm buikomtrek


Medicatie:
Maandag
25mg Methotrexaat
Dinsdag+vrijdag
foliumzuur
maandag EOW
40MG Idacio pen (adalimumab

dagelijks:
06:00/08:00 15MG Meloxicam (NSAID)
 
Meting.
Vandaag wat metingen gedaan. Niet eerder durven doen, maar verwacht dat het van hieruit voorlopig niet minder zal worden.

Armen (was 39.5)
Links 35.5
Rechts 37

Kuiten (was 43)
Links 39.5
Rechts 39
 
Meting.
Vandaag wat metingen gedaan. Niet eerder durven doen, maar verwacht dat het van hieruit voorlopig niet minder zal worden.

Armen (was 39.5)
Links 35.5
Rechts 37

Kuiten (was 43)
Links 39.5
Rechts 39

Meet ook even een keer je leverwaarden, bij mij ging die heel snel achteruit van de ontstekingsremmers.
 
Meet ook even een keer je leverwaarden, bij mij ging die heel snel achteruit van de ontstekingsremmers.
Deze worden momenteel elke 4 weken gemeten. Gelukkig nog binnen normale waarden. CRP wel verhoogd (56), maar verwacht dat deze de volgende meting teruggezakt is.
 
Dag 92
Langzaamaan wat beter. Linkerpols en rechterenkel blijven wat pijnlijk, voor de rest geen klachten op dit moment.
Vorige week weer eens rustig aan bankdrukken gedaan 30KG gepakt, hierbij voelde ik linkerpols al goed dus niet zwaarder gegaan.

Zwemmen gaat ook steeds iets beter.

Gewicht gelukkig weer stabiel

Metingen
83KG, 19,2% vet (volgens weegschaal)
82 cm buikomtrek


Medicatie:
Maandag
25mg Methotrexaat
Dinsdag+vrijdag
foliumzuur
maandag EOW
40MG Idacio pen (adalimumab

dagelijks:
06:00/08:00 15MG Meloxicam (NSAID)
 
Dag 99
Langzaamaan wat beter. Linkerpols en rechterenkel blijven wat pijnlijk, voor de rest geen klachten op dit moment.
Bankdrukken inmiddels naar 50KG gepakt, maar train voorlopig liever met dumbells.

Zwemmen gaat ook steeds iets beter.

Gewicht gelukkig weer stabiel

Metingen
84,1KG, 19,6% vet (volgens weegschaal). Extra gewicht door pizza vocht van avond ervoor denk ik.
81,5 cm buikomtrek


Medicatie:
Maandag
25mg Methotrexaat
Dinsdag+vrijdag
foliumzuur
maandag EOW
40MG Idacio pen (adalimumab

Meloxicam gestopt (week aankijken hoe het gaat)
 
Back
Naar boven