Fitness Seller

Reuma, ziekte van bechterew (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jeroenjay

Novice
Lid geworden
17 jan 2017
Berichten
6
Waardering
0
Hallo mensen,
Heb al vaker berichten gelezen op deze site en heeft mij erg kunnen helpen.

Maar nu heb ik een vraag aan jullie..

Ik ben 21 jaar en doe nu een jaar of 6 aan bodybuilding. Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat ik de ziekte van bechterew heb. Dit verklaart al die pijntjes die ik iedere keer heb. Toch ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die hier meer ervaring mee hebben? Hoe gaat het sporten nu met jullie ? Medicijnen gebruik ? Werkt dit ? Etc. Heb afspraak staan met reumatoloog, maar kan niet wachten op antwoord.

Ik hoor graag van jullie !
 
Touch as fuck, diagnosed toen ik 11 was - geloofde er toen weinig van. Ik heb inmiddels soms wel vage pijn maar dat kan ook door wielren of mtb ongelukken gekomen zijn (dekplaat van wervel, ribben & sternum gebroken gehad). Ik gebruik niets maar heb soms kudt dag na vage yoga moves maar het gaat :)
 
Thanks voor bericht !
Haha, fijne plekken om wat te breken of niet..
Maar zoals je zegt de pijn valt wel mee ?
Ik heb dagen dat niet vooruit te braden ben.
Verder nog tips?
 
Bij ons zit het ook in de familie, een oom en mijn zus hebben er last van. Bij de oom slaan de ontstekingen op de rug, bij m'n zus op haar ogen, angstig afwachten voor me dat ik het niet heb (krijg).
 
Bij ons zit het ook in de familie, een oom en mijn zus hebben er last van. Bij de oom slaan de ontstekingen op de rug, bij m'n zus op haar ogen, angstig afwachten voor me dat ik het niet heb (krijg).

Ik hoop het ook niet voor je ! Maar gebruiken zij medicijnen ? En kunnen ze nog normaal functioneren ? Met het sporten word ik namelijk echt belemmerd.
 
Ik hoop het ook niet voor je ! Maar gebruiken zij medicijnen ? En kunnen ze nog normaal functioneren ? Met het sporten word ik namelijk echt belemmerd.

Not sure welke medicatie ze gebruiken, beiden functioneren doorgaans normaal maar doen ook beiden niet aan sport.
 
Mijn vriendin heeft RA en mijn collega heeft ook Bechterew.
De ervaringen die ik ermee heb is dat het in het begin vooral zoeken is naar de medicatie en doses. Voor allebei geldt dat beweging goed voor ze is. Dat kan fitness zijn, fietsen, zwemmen. Ook doen ze beiden aan krachttraing. Dat gaat vaak goed, mits de medicatie zijn werk goed doet.
 
Mijn vriendin heeft RA en mijn collega heeft ook Bechterew.
De ervaringen die ik ermee heb is dat het in het begin vooral zoeken is naar de medicatie en doses. Voor allebei geldt dat beweging goed voor ze is. Dat kan fitness zijn, fietsen, zwemmen. Ook doen ze beiden aan krachttraing. Dat gaat vaak goed, mits de medicatie zijn werk goed doet.

Dat klinkt dan nog positief. Bedankt voor het bericht !
 
Dat klinkt dan nog positief. Bedankt voor het bericht !

Succes! Zal nu en in het begin nog wel lastig zijn. Mijn vriendin heeft nu al een jaar of 8/9 RA. Ze heeft het kunnen accepteren en kan nu al vele jaren eigenlijk alles prima. Nu helemaal omdat ze een biological als medicijn heeft. Dat werkt voor haar super goed. Lijkt er vaak op dat ze helemaal geen reuma heeft.
 
Even afwachten tot je de reumatoloog hebt gezien. Er zijn verschillende gradaties bij Bechterew. Onderhouden van beweeglijkheid is zeer belangrijk. Dingen als zwemmen en yoga zijn laag belastende activiteiten die zeker gaan helpen. Doorgedreven en uitputtende kracht training is zeker niet aan te raden op termijn.
 
Succes! Zal nu en in het begin nog wel lastig zijn. Mijn vriendin heeft nu al een jaar of 8/9 RA. Ze heeft het kunnen accepteren en kan nu al vele jaren eigenlijk alles prima. Nu helemaal omdat ze een biological als medicijn heeft. Dat werkt voor haar super goed. Lijkt er vaak op dat ze helemaal geen reuma heeft.

Thanksman,
Deze biologicals zorgen er wel voor dat je sneller ziek word etc ? Ervaart jou vriendin dit ook ?
Fijn dat ook goed gaat met je vriendin ! Moet het zelf nog wel even accepteren haha
 
Even afwachten tot je de reumatoloog hebt gezien. Er zijn verschillende gradaties bij Bechterew. Onderhouden van beweeglijkheid is zeer belangrijk. Dingen als zwemmen en yoga zijn laag belastende activiteiten die zeker gaan helpen. Doorgedreven en uitputtende kracht training is zeker niet aan te raden op termijn.

Nee dat had ik ook al wel verwacht. Maargoed denk dat we bijna allemaal hier op dit forum wel weten dat het niet zo makkelijk is om te stoppen met fitness.
Maar idd misschien aanpassingen in de gedrevenheid en zwaarte. Als mijn gedachten dat toelaat ;)
 
Thanksman,
Deze biologicals zorgen er wel voor dat je sneller ziek word etc ? Ervaart jou vriendin dit ook ?
Fijn dat ook goed gaat met je vriendin ! Moet het zelf nog wel even accepteren haha

Mijn vriendin heeft op dit moment geen enkele bijwerking. Ze is ook niet sneller ziek. Maar goed, voor iedereen geldt dat het ene medicijn wel werkt en de ander niet. Of je krijgt bijwerkingen, vroeg of laat, of niet.
 
Sterkte er mee man! Kan er weinig zinnigs over zeggen helaas.
 
Bij ons in de familie zit Sjögren. Ontstoken gewrichten wat af en aan door gaat. Het komt en het gaat. Helaas kunnen ze dit pas constateren na het 40 ste levensjaar.
Ik heb wel alle klachten al en ook de ontstekingen op de knokkels van mijn handen die mijn moeder al bij me herkend. Er valt niet veel aan te doen. Maar bewegen doet veel goed.
Overleg gewoon goed met je reumatoloog. Succes en sterkte.
 
Misschien gek, maar ik was aan het zoeken op bechterew en sporten en kwam bij dit topic uit.

Nieuw hier, maar sport al enkele jaren om m'n bechterew in bedwang te houden. Ik vroeg me af hoe er door de topic starter inmiddels mee omgegaan wordt?

Ik zelf wil wat beter in m'n vel zitten. Kom van 110 kilo af, zit nu op de 76 te schommelen, maar wil nog van de heup- en buikvet af en weer wat spiermassa. Altijd hardlopen gedaan, maar dat kan echt niet meer. Dus pak nu wat crosstrainer minuten en dan wat krachttraining. Dat laatste zou ik echt wel wat advies in kunnen gebruiken tav bechterew
 
Back
Naar boven