XXL Nutrition

reuma (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Reuma natuurlijk te lijf
"Wat is het beste medicijn tegen reuma? Ik ben 70 jaar en er zijn zoveel
voedingssupplementen en homeopathische middelen. Ik las in Gezondheidsnieuws iets over drie supplementen: glucosamine, chondratine en cetylmyriteolaat."

Het antwoord van het artsenpanel.
Durk Meijer: Voor de behandeling van artrose (gewrichtsslijtage) blijkt de combinatie van 500 milligram glucosamine en 400 milligram chondroïtinesulfaat effectief te zijn. Cetylmyriteolaat blijkt niet echt werkzaam. Glucosamine is een natuurlijke verbinding die sterke ontstekingsremmende eigenschappen blijkt te hebben. Volgens onderzoeken is het middel net zo effectief als aspirine, terwijl het geen vervelende bijwerkingen kent. Chondroïtinesulfaat bevat een natuurlijke kraakbeensubstantie die van belang is voor de opbouw van het kraakbeen. Bij mensen met reuma gaat deze substantie de verdere verwoesting van kraakbeen tegen. De combinatie van bovengenoemde middelen kan de pijn verlichten, de gewrichtszwelling verminderen en de beweegelijkheid bevorderen. Gebruik de eerste drie weken driemaal daags 1 capsule van deze combinatie. Daarna tweemaal daags 1 capsule. Verder adviseer ik mensen met reuma extra vitamine E (1000 mg) en visolie (2 capsules van 1000 mg) in te nemen. Beide middelen werken extra ontstekingsremmend.


dat van die vitamine E 1000 mg dat is toch veelste veel??
de ADH is 10 mg, dus dat los toch (bijna) allemaal op in je vet?
 
dit stond er dus ik vond het wel erg veel, wou even weten wat jullie ervan vinden
 
Hay trainingfreak,

ik ben zelf ook reuma patiënt (ziekte van bechterew). Ik ben nu 22 en heb het vanaf mijn 16.
Ik gebruik zelf naprocoat. Maar dat is een medicatie.
Ik had ooit eens een brief geschreven naar de Sport&Fitness en hun gaven mij het advies om groenlip extracten te gebruiken en visolie.
Ik heb dit zelf nooit gebruikt maar het schijnt goed te zijn. Ook is lijnzaadolie goed om de gewrichten spoepel te houden.
Sinds dat ik dieet en goed op mijn voeding let, heb ik mijn medicatie kunnen halveren.
Ik heb eens gelezen over KICKAS dieet. Veel reuma patiënten hebben met dit dieet goede ervaringen. Check het op het internet.
Ook schijnt zetmeel producten niet goed te zijn voor reuma.
Verder heb ik ook vaak het advies gehad om glutamine te nemen, het is namelijk goed voor de ontstekingen. Maar ook dit heb ik nooit gebruikt.
Ik ga pas hulpmiddelen gebruiken als ik er echt behoeft aan zal hebben.

Veel succes en strekte

Jopie
 
Back
Naar boven