Hee, leuk om je verhaal te lezen.
Ik heb precies 3 weken geleden mijn linker (gelukkig) arm uit de kom getrokken met wakeboarden.
Na 1,5 uur is de arm teruggezet in het ziekenhuis, in de ambulance lukte het ze niet.
Ik kreeg toen direct een mitella om die ik minimaal 3 weken om moest doen.
Het probleem was echter dat ik een week na de luxatie 3 weken ging backpacken in Bolivia en Peru (75 liter tas op rug en 28 liter tas op de buik).
Maar goed, een dag voor vertrek naar het ziekenhuis voor controle. Hier werd gezegd dat de tijd cruciaal is van het moment van luxatie tot terugzetting, anderhalf uur was erg lang!
De arts raadde mij het rondreizen sterk af maar als ik toch ging de mitella 'niet' mee te nemen.
Zo gezegd zo gedaan. Momenteel zit ik in Sucre Bolivia en ben 3 weken na het incident.
Belasting op de schouder gaat prima. Het naar buiten draaien van de arm geeft een zeurderige pijn. Ook knarst en kraakt het aan alle kanten. Het beklimmen van de Moñtane (machu picchu - Peru) zorgde voor een onverwachtse beweging waardoor ik me opving met m'n linker hand. De pijn kwam weer helemaal terug.
Na de vakantie op controle in het ziekenhuis. De arts zei dat ik 'minimaal' de eerste 6 weken niet kon fitnessen, mountainbiken, wakeboarden en kitesurfen. Mocht er geen vooruitgang inzitten moet er geopereerd worden. Herstel tijd is dan tussen de 4 en 6 maanden........ Maar nu eerst nog 1,5 week vakantie!