MuscleMeat

revenge (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als ik na 3 maand non stop creatine een pauze durf in te lassen dan voel ik altijd een terugval op het vlak van energie en kracht.


Ik geloof echter ook dat non stop gebruik geen probleem is. Het menselijk lichaam kan veel aan en en imo is de schade die het lichaam oploopt door pakweg luchtvervuiling veel groter dan van creatinegebruik als er überhaupt al schade door optreedt.
 
Luchtveruiling...daar kan het lichaam zich van ontgiftigen,of zit je 24/7 in uitlaatgas.
Maar gans jaar door nieren belasten dat kan het lichaam alleen terug in orde krijgen door een pauze in te lassen.
Alle goede merken vermelkden op hun label WARNING : IN CASE OF RENAL PATHLOGIE DONT USE THIS PRODUCT!
Dit wil niet zeggen dat creatine schadelijk is voor het lichaam maar ga
 
The rebel zei:
Als ik na 3 maand non stop creatine een pauze durf in te lassen dan voel ik altijd een terugval op het vlak van energie en kracht..

Dat is normaal, die stof verdwijnt rustig uit je lichaam, als je het altijd gebruikt dan blijven de positieve werkingen even sterk iig niet sterker dan je na een paar weken al hebt behaald. Je wordt er niet meer sterker van, je boekt er geen extra kracht/massa/spierwinst mee. Ik denk dat je als het 6 weken wel gebruikt je er de resultaten al van hebt behaald. Dan ook weer zeg 4-6 weken stoppen, dan verdwijnt er wellicht iets van je behaald resultaten omdat de ingenomen crea langzaam uit je lichaam gaat, maar je hebt er als het goed is spierwinst mee behaald en die verdwijnt niet/nauwelijk. Ga je na 4-6 weken weer aan de crea, dan is die stof weer langzaam uit je lichaam en krijg je er opnieuw profeit van. Zo bouw je elke keer een stukje meer spieren op lijkt me.

The rebel zei:
Ik geloof echter ook dat non stop gebruik geen probleem is. Het menselijk lichaam kan veel aan en en imo is de schade die het lichaam oploopt door pakweg luchtvervuiling veel groter dan van creatinegebruik als er überhaupt al schade door optreedt.

Het zal niet slecht zijn, maar imo ook niet ''goed'' (effectief)
 
johanheeze zei:
Ik ken iemand en die kreeg echt een dikke en opgeblazen hoofd van creatine te lang gebruiken (tenminste hij zegt dat het daardoor kwam). Ik weet niet of het waar is, maar je kunt toch wel zeggen dat het beter is om creatine niet het hele jaar door te gebruiken, ivm wat brutez omschrijft. Je lichaam went eraan dus heeft het niet hetzelfde effect wanneer je het b.v. 6 weken wel, 6 weken niet gebruikt.
Er is onderzoek dat duidelijk aantoont dat je lichaam er niet aan went. Je blijft maw de creatine uit de voeding opnemen en gebruiken en de eigen aanmaak zal ook niet beïnvloed worden. Wat opgeblazen hoofd aangaat, daar heb ik persoonlijk nooit last van gehad maar het is een bijwerking die aantoont dat gewone monohydraat bij die persoon minder goed wordt opgenomen. Andere vormen (oa CEE) kunnen dan een oplossing bieden.

harembib zei:
De fabricanten van creapure SKW te Duitsland deden ook onderzoek en weerlegt jouw mening.
Zelf alle andere fabricanten van creatine preparaten geven advies om on and off periode te volgen.
Soms word er wel door finaciele aspecten vanwege verkopers, advies gegeven om gans het jaar door een supplement te gebruiken.
Men kan "alles" een gans jaar door nemen,dit wil niet zeggen dat dit ook goed is.
Eigenaanmaak is bij iedereen variabel.

harembib
de wolf in de schaapsvel

Sponsors : the people, knowledge is power for to the people
Dat onderzoek mag je eens laten zien. En voor alle duidelijkheid: mijn advies heeft niets met financiële doeleinden te maken. Eigen aanmaak is bij iedereen ongeveer 1 gr. Dat bijdehand gedoe op het laatste hoeft niet.

Risk assessment of the potential side effects of long-term creatine supplementation in team sport athletes.

Schroder H, Terrados N, Tramullas A.

Lipids and Cardiovascular Epidemiology, Unit Institut Municipal d'Investigacio Medica, IMIM, c/Doctor Aiguader 80, 08003, Barcelona, Spain.

BACKGROUND. Use of creatine has become widespread among sportsmen and women, although there are no conclusive evidences concerning possible health risks of long-term creatine supplementation. THE AIM OF THE STUDY. To investigate long-term effects of creatine monohydrate supplementation on clinical parameters related to health. METHODS. Eighteen professional basketball players of the first Spanish Basketball League participated in the present longitudinal study. The subjects were ingesting 5 g creatine monohydrate daily during three competition seasons. Blood was collected in the morning after an overnight fast, five times during each of the three official competition seasons of the first National Basketball League (September 1999-June 2000, September 2000-June 2001 and September 2001-June 2002) and the European League. Standard clinical examination was performed for 16 blood chemistries. RESULTS. The plasma concentrations of all clinical parameters did not alter significantly during the analyzed time frames of creatine supplementation. All of these parameters were, with the exception of creatinine and creatine kinase, within their respective clinical ranges at all time points.


CONCLUSION. Our data shows that low-dose supplementation with creatine monohydrate did not produce laboratory abnormalities for the parameters tested.

harembib zei:
Luchtveruiling...daar kan het lichaam zich van ontgiftigen,of zit je 24/7 in uitlaatgas.
Maar gans jaar door nieren belasten dat kan het lichaam alleen terug in orde krijgen door een pauze in te lassen.
Alle goede merken vermelkden op hun label WARNING : IN CASE OF RENAL PATHLOGIE DONT USE THIS PRODUCT!
Dit wil niet zeggen dat creatine schadelijk is voor het lichaam maar ga
Iemand met gezonde nieren heeft hier geen problemen mee.
 
harembib zei:
Luchtveruiling...daar kan het lichaam zich van ontgiftigen,of zit je 24/7 in uitlaatgas.


Ga het maar eens na: de schadelijke stoffen uit dieselrook dringen tot diep in je longen door en nestelen zich in het lichaam tot men er kanker van krijgt of tot men sterft.
 
Luchtveruiling...daar kan het lichaam zich van ontgiftigen,of zit je 24/7 in uitlaatgas.
Maar gans jaar door nieren belasten dat kan het lichaam alleen terug in orde krijgen door een pauze in te lassen.
Alle goede merken vermelkden op hun label WARNING : IN CASE OF RENAL PATHLOGIE DONT USE THIS PRODUCT!
Dit wil zeggen dat er druk uitgoefend word op de nieren,het lichaam kan dit probleemloos aan,momenteel..niet gans een jaar.
Als je dan toch durft om een pauze in te lassen vang de terugval op met "Animal pak" van "Universal" daar vele ingredienten in die stimuleren en je hebt minder last van energie verlies.
Als je dan toch in je pauze creatine wil nemen,eet pekelharing hoog gehalte aan creatine, omega3 , proteine,eet er zo drie verdeeld over de dag.
Als ik me niet vergis zit er per portie drie of vier gram goed opneembare creatine.(afhankelijk van groote van portie)
Ik gebruik mijn creatine product in een cycle 2 maanden "on" twee maanden "off",in mijn "off" periode neem ik een GOED "NO" product samen met "Animal pak",de "Animal" neem ik 10 dagen alle dagen, daarna alleen op maandag, woensdag,vrijdag.

Creatine is 1 van mijn favoriete supplementen vooral in combinatie producten.
Xpand,Revenge enz..

harembib
de wolf in schaapsvel

Sponsors : the people, knowledge is power for the people
 
Lucht vervuiling krijgt men ongewild binnen,gebruik van supplementen heb je zelf in de hand.
Alle mensen hier presteren op "National Basketball League"!?
The subjects were ingesting 5 g creatine monohydrate daily!
Wie hier gebruikt 5gr monohydrate creatine per dag,voor spieropbouw??
CONCLUSION. Our data shows that "low-dose" supplementation with creatine monohydrate did not produce laboratory abnormalities for the parameters tested!!!
Ik sprak over sommige verkopers en supplementen in algemeen BigT.

Dat bijdehand gedoe op het laatste hoeft niet."MAAR MAG WEL"
Respect to BigT's opinion vanwege de wolf.

harembib
de wolf in schaapsvel

Sponsors : the people, knowledge is power for the people
 
LANGDURIG CREATINE GEBRUIK...

Dat is misschien onverstandig. Hoewel de 'luie spiercel-theorie' aan kracht heeft ingeboet, is de 'diabetes-2-theorie' nog springlevend. Volgens die theorie kan langdurige creatinegebruik de kans verhogen op suikerziekte type 2. Daarbij maakt de alvleesklier nog wel insuline aan, maar verliezen de cellen langzaam maar zeker het vermogen om adequaat op die insuline te reageren. De cellen kunnen steeds minder goed glucose opnemen.


Australische onderzoekers hebben ontdekt dat menselijke proefpersonen een insulinespiegel hebben die dertig procent hoger is dan de insulinespiegel van niet-gebruikers.[6] Dierstudies wijzen in dezelfde richting.[7] De theorie is dat het lichaam verleert om nog goed op insuline te reageren als de insulinespiegel voortdurend hoog is.


Onderzoekers die creatinegebruikers bijna twee jaar volgden hebben overigens niet gezien dat de gebruikers op wat voor manier dan ook in gezondheid achteruit gingen.[8] Toch is het inbouwen van perioden waarin je geen creatine gebruikt wellicht verstandig, in ieder geval totdat er meer duidelijkheid is. Een goede vuistregel in zulke gevallen is altijd time off = time on: de tijd dat je een middel gebruikt is gelijk aan de tijd dat je datzelfde middel niet gebruikt.
**©2005 KNKF Koninklijke Nederlandse Krachtsport en Fitnessfederatie**

Ik wil wil men mening ivm eigen creatine aanmaak( luie spiercel-theorie) wel herzien,omdat het onderzoek dat ik gelezen had van 2001 is.

harembib
de wolf in schaapsvel

Sponsors : the people, knowledge is power for the people
 
harembib zei:
Lucht vervuiling krijgt men ongewild binnen,gebruik van supplementen heb je zelf in de hand.
Alle mensen hier presteren op "National Basketball League"!?
Doet helemaal niet ter zake, het gaat om wat het menselijk lichaam doet met exogene creatine, ongeacht de beoefende sport. Creatine is nodig bij elke activiteit.


The subjects were ingesting 5 g creatine monohydrate daily!
Wie hier gebruikt 5gr monohydrate creatine per dag,voor spieropbouw??
Ik. Onderhoudsdosis is 5 gr zat.
Ik sprak over sommige verkopers en supplementen in algemeen BigT.

Dat bijdehand gedoe op het laatste hoeft niet."MAAR MAG WEL"
Respect to BigT's opinion vanwege de wolf.

harembib
de wolf in schaapsvel

Sponsors : the people, knowledge is power for the people
Je doet maar. Als je denkt dat dit soort opmerkingen helpt???

Australische onderzoekers hebben ontdekt dat menselijke proefpersonen een insulinespiegel hebben die dertig procent hoger is dan de insulinespiegel van niet-gebruikers.[6] Dierstudies wijzen in dezelfde richting.[7] De theorie is dat het lichaam verleert om nog goed op insuline te reageren als de insulinespiegel voortdurend hoog is.
Rechtstreeks van de onzinsite ergogenics. Die man kan nog geen onderzoek begrijpen laat staan een goede creatine faq schrijven.

Dit is de studie die gebruikt (of moet ik zeggen misbruikt) wordt:
School of Health Science, Deakin University, Burwood, Australia.

PURPOSE: This study investigated whether acute (5 d) and/or short-term (28 d) creatine (Cr) ingestion altered glucose tolerance or insulin action in healthy, untrained men (aged 26.9 +/- 5.7 yr; SD). METHODS: Subjects were randomly allocated to either a Cr ( N= 8) or placebo group (N = 9) and were tested in the control condition (presupplementation), and after 5 and a further 28 d of supplementation. The Cr group ingested 20 g and 3 g.d (-1) of Cr for the first 5 and following 28 d, respectively. The placebo group ingested similar amounts of glucose over the same time period. During each testing period, subjects underwent an oral glucose tolerance test (OGTT) to determine insulin sensitivity, and six subjects from each group underwent a muscle biopsy before each OGTT. RESULTS: Cr supplementation resulted in an increased (P< 0.05) muscle TCr content after both the acute and short-term loading phase compared with placebo. Neither acute nor short-term Cr supplementation influenced skeletal muscle glycogen content, glucose tolerance, or measures of insulin sensitivity. CONCLUSIONS: These findings demonstrated that acute Cr supplementation (20 g.d(-1) for 5 d) followed by short-term Cr supplementation (3 g.d(-1) for 28 d) did not alter insulin action in healthy, active untrained men.
Als je de studie goed leest gebeurd er juist niets met insuline. Dus vraag ik me af waar deze conclusie vandaan komt:

"dat menselijke proefpersonen een insulinespiegel hebben die dertig procent hoger is dan de insulinespiegel van niet-gebruikers."

wtf??? Staat gewoon zwart op wit te liegen die vent....
 
Ok sorry je hebt gelijk.
 
heren, even bach on-topic:
op een niet-trainingsdag, wanneer neem je je portie Revenge dan in? Ben het gisteren (6e dag gebruiken) vergeten in te nemen. Is dat erg voor een keer?
 
gewoon 2week rust inlassen beter op veilig spelen dan je lever op spel setten
 
Mijn mening: Ieder voor zich...
 
Stikstofoxide kan je toch niet het gehele jaar door gebruiken? Meen op een pot gelezen te hebben dat het slecht voor de hersenen zou zijn
 
bank on topic!!!!!!!!!!!
Wanneer neem je Revenge op rustdagen in???????????
 
Was toch ontopic?
 
Back
Naar boven