MuscleMeat

Reverse deadlift, wie doet'm

Bezoekers in dit topic

Wanneer je de neiging hebt met zwaar deadliften veel vanuit de rug te liften, en moeite hebt om de heupen laag te houden (meestal bij mensen met lange benen en korte romp) kan dit een goede oefening zijn om zo nu en dan mee af te wisselen (indien biomechanisch in staat). Je moet namelijk dan wel meer 'leg/hip drive' gebruiken.
Jij kende de oefening al? Heb je deze zelf ook eens gedaan?
 
ik doe hem wel, maar ik leg de barbell op mijn borst zoals bij front squat.
En dan met schouders tot aan de grond, anders heb je geen goede rom en ben je niet hardcore
 
Nog nooit gezien. Volgens mij zou ik echt achterover vallen.
 
lijkt meer een soort reverse goodmorning ofzo.
 
Nooit gezien of gedaan, ook niet van plan ooit te gaan doen.
 
Doet al pijn als ik er naar kijk.
 
I think I'll pass.
 
niets voor mij. Lijkt er ook op dat je voornamelijk bezig bent je buikspieren te gebruiken terwijl je rug in een nare kromming moet afwachten of de rest van lichaam sterk genoeg is om het in balans te houden. In ieder geval vaag dus.
Ongelooflijk wat mensen durfen te doen met het idee dat ze misschien beroemd worden...
 
Die zijn rug zal wel eens krak zeggen...
 
Ik denk dat waneer je de techniek goed beheerst en je de beweging onder toezich uitvoert het een veilige oefening is die je spieren weer eens anders anspreekt.

Ik denk niet dat het een oefning is die je zomaar adhv een filmpje moet gaan proberen met veel extra gewicht.
 
ik doe hem wel, maar ik leg de barbell op mijn borst zoals bij front squat.
En dan met schouders tot aan de grond, anders heb je geen goede rom en ben je niet hardcore


Dat is dus en Sissy Squat
 
ik doe hem wel, maar ik leg de barbell op mijn borst zoals bij front squat.
En dan met schouders tot aan de grond, anders heb je geen goede rom en ben je niet hardcore

bedoel je niet de bb op je front delts?
 
Dat is dus en Sissy Squat

haha, ik was maar een grap aan het maken, kan toch geen oefening zijn, geraak je nooit meer recht
 
lijkt me meer een rek oefening, niet iets wat je gaat doen met serieuse gewichten op de barbell
 
Denk dat mensen heel raar kijken als je dit in de gym doet.
 
lijkt me geen rugoefening
 
Nog nooit gezien en ik denk ook voor een goede reden.
 
Waarom zou ik iets doen wat geen [normale] beweging is, net als chinnen latpull tot in de nek. of je moet met je rug naar het toestel toe zitten.
 
Back
Naar boven