XXL Nutrition

Reverse flyes

Bezoekers in dit topic

En toch zijn de lats de primaire verbinding armen/romp, bij alle row en chin/pulldown varianten.

Als je bij rows primair de achterkant schouder zou trainen zou het trainingsgewicht niet veel hoger zijn dan bij reverse flyes ed.
 
Als je met DB rows je lats niet voelt doe je toch behoorlijk wat verkeerds hoor.
 
En toch zijn de lats de primaire verbinding armen/romp, bij alle row en chin/pulldown varianten.

Als je bij rows primair de achterkant schouder zou trainen zou het trainingsgewicht niet veel hoger zijn dan bij reverse flyes ed.

Dus de reverse fly haalt eigenlijk de lats uit de beweging? In ieder geval hou ik het zelf gewoon bij DB rows, die doen op dit moment genoeg. Al is het altijd wel leuk om wat te pompen met flyes en raises.

Als je met DB rows je lats niet voelt doe je toch behoorlijk wat verkeerds hoor.

Heb nooit gezegd dat ik ze niet voel, hoor.
 
Reverse flyes en face pulls afwisselen heeft bij mij goed geholpen voor de achterkant schouders. Deze niet te zwaar doen, niet tot falen gaan, en geconcentreerd in hoge reps uitvoering is hoe ik het momenteel doe. Is maar een kleine spier en je moet er geen compound oefening van maken door te zwaar te gaan en andere spieren te gaan gebruiken.
 
Dus de reverse fly haalt eigenlijk de lats uit de beweging? In ieder geval hou ik het zelf gewoon bij DB rows, die doen op dit moment genoeg. Al is het altijd wel leuk om wat te pompen met flyes en raises.

Je haalt ze er niet uit, maar plaats ze wel in een zwakkere posite
 
Hoe row je?

Als ik zware db rows doe, voel ik het in me lats en rear delts.
 
Normaal gesproken belast je inderdaad je rear delts genoeg bij rows, afhankelijk van hoe hoog je je ellebogen houdt.
Maar wat vaak bij specifieke rear delt oefeningen verkeerd gaat, is de uitvoering.
Te zwaar pakken waardoor je rear delts niet goed belast.

Face pulls vind ik sowieso een goede oefening, maar bij de 'normale'dumbell of barbell rear delt oefeningen met je hoofd steunend op een bench(zie o.a You Tube 'head-on-bench')is smokkelen nagenoeg onmogelijk.
 
2 zware rows en 2 pulls (verticaal) + een isolatie reardelt. of dit nou fly's of facepulls zijn, zou imo genoeg moeten zijn.

Is het niet dat juist jouw frontdelt voorloopt omdat je te veel schouder en borst werk doet tov rug werk?
Er zijn (helaas) veel mensen die 3 rug oefeningen doen tegenover 4 borst en 3 schouder oefeningen.
 
Als die twee keer per week naast de trainingen van je rug (waarbij de achterkant ook getraind wordt) is dan doe je waarschijnlijk te veel. Vergeet niet dat het maar een klein deel van een kleine spier is. Wat is trouwens je vetpercentage, want wat je ziet wordt voor een groot deel bepaald van hoeveel vet er overheen zit. EDIT: Laat maar, 20% zegt genoeg.

Ik pak de reverse flyes met mijn rug mee.

Mijn vetpercentage is inmiddels wel wat gezakt, weet niet precies hoeveel.
Ben ongeveer 1 kilo kwijt (eet onder behoefte / soms cardio), kracht is nog hetzelfde.
Op sommige onderdelen gain ik nog.

Ben nog maar een beginner.

Anyway, ook al is mijn vetpercentage 20% op den duur zou je toch resultaat moeten gaan zien.
Of kijk ik teveel naar de zwaargewichten ?

---------- Toegevoegd om 15:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:53 ----------

Normaal gesproken belast je inderdaad je rear delts genoeg bij rows, afhankelijk van hoe hoog je je ellebogen houdt. Maar wat vaak bij specifieke rear delt oefeningen verkeerd gaat, is de uitvoering. Te zwaar pakken waardoor je rear delts niet goed belast. Face pulls vind ik sowieso een goede oefening, maar bij de 'normale'dumbell of barbell rear delt oefeningen met je hoofd steunend op een bench(zie o.a You Tube 'head-on-bench')is smokkelen nagenoeg onmogelijk.

Ik heb een aantal filmpjes gezien, echter dat doet me toch allemaal aan als reverse flyes.
Weliswaar op een manier dat je niet kunt cheaten.

Ik doe hem (tot nu toe) op een schuin bankje, ik lig dan andersom (dus niet op mijn rug).
Volgens mij isoleer ik dan de rear delts wel.

Goed hoe dan ook, ik ga wel wat anders proberen.
Wat weet ik nog niet, veel informatie :D
 
Back
Naar boven