Fitness Seller

Reverse flyes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Inb4

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
22 jan 2015
Berichten
5.057
Waardering
2.685
Lengte
1m75
Massa
50kg
Vetpercentage
> 50%
Beste Dbb'ers,

De achterkant van mijn schouders loopt flink achter.

Sinds ongeveer een jaar doe ik reverse flyes (dumbells), in die tijd heb ik een kilo of 3 (per hand) op kunnen hogen dus het gaat wel vooruit.
Echter als ik in de spiegel kijk is er zo goed als geen bolling te zien aan de achterkant van mijn schouders.
Als ik mijn arm achteruit steek en dan de schouder aanspan is er zeker wel definitie zichtbaar.

Mijn vraag is hoe kan het toch dat dit zo langzaam gaat ? (Ik train de achterkant schouder zeker 2x per week).

Verder doe ik ook bijv. Militairy presses, Bor's, Upright Rows (zo nu en dan ook pec back ipv pec dek).

Het mag allemaal niet baten.

Hopelijk heeft deze of gene wat advies / tips voor me.

Bvd
 
Zware dumbbell rows of Kroc Rows. Reverse flyes hebben nooit veel gedaan voor mij, want je kan er ook geen serieus gewicht op pakken.
 
Nee dat is waar.
Vind jij dat zware dumbell rows veel verschil maken met de Bor ?

Sowieso ben ik al aan het over wegen om over te gaan stappen op dumbell rows.

Thanx
 
machine reverse flyes, die kan je imo wel zwaar pakken.
 
Heb je als een geprobeerd of je met rear delt rows met dumbell of kabel of facepulls meer succes hebt?
Zoals je voor je side delt upright rows en side raises kan doen kan je voor je rear delt rows en flyes doen.
 
Nee dat is waar.
Vind jij dat zware dumbell rows veel verschil maken met de Bor ?

Sowieso ben ik al aan het over wegen om over te gaan stappen op dumbell rows.

Thanx

Yup, het bankje zorgt er al voor dat je onderrug vrijwel niet meer belast wordt en de ROM is beter met dumbbells. Ik vind BOR een prima oefening, maar voor mij zijn DB rows zoveel beter.
 
machine reverse flyes, die kan je imo wel zwaar pakken.

Ja bij ons heet dat de pec back (zijn idd machine reverse flyes).
Die kan ik idd wat zwaarder pakken, de spanning op de spier is ook constanter.

Ik doe deze oefening nog niet lang (en vaak) genoeg om te kunnen beoordelen of ik hierop gain.

In principe train ik UB thuis en LB op de sportschool.
Vandaar niet zo vaak, maar ik moet maar eens wat drastische veranderingen door gaan voeren.

Thnx

---------- Toegevoegd om 12:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:08 ----------

Heb je als een geprobeerd of je met rear delt rows met dumbell of kabel of facepulls meer succes hebt? Zoals je voor je side delt upright rows en side raises kan doen kan je voor je rear delt rows en flyes doen.

Nee nog niet geprobeerd, ik zal me eens in gaan lezen.

Thnx

---------- Toegevoegd om 12:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:10 ----------

Yup, het bankje zorgt er al voor dat je onderrug vrijwel niet meer belast wordt en de ROM is beter met dumbbells. Ik vind BOR een prima oefening, maar voor mij zijn DB rows zoveel beter.

O, okay nou dan is de keus snel gemaakt.
Dan stap ik over, met Bor's heb ik vaak ook wat last van de onderrug (mijn houding is goed).

Wat je zegt van de ROM is helemaal waar.

Thank you :D
 
Bij ons staan er meerdere machines met kabels en verwisselbare handvaten voor oa cable flyes, biceps en triceps oefeningen etc en kan je ook de hoogte van de hendels verplaatsen. Hierop kan je volgens mij zeer goed een positie vinden waarop je met cable reverse flyes je rear delts goed traint. Ikzelf heb heel zwakke side delts en rear delts en heb al vanalles geprobeerd en dit lijkt te werken de laatste maanden, weliswaar immens traag maar beter dan niet natuurlijk
 
Bij ons staan er meerdere machines met kabels en verwisselbare handvaten voor oa cable flyes, biceps en triceps oefeningen etc en kan je ook de hoogte van de hendels verplaatsen. Hierop kan je volgens mij zeer goed een positie vinden waarop je met cable reverse flyes je rear delts goed traint. Ikzelf heb heel zwakke side delts en rear delts en heb al vanalles geprobeerd en dit lijkt te werken de laatste maanden, weliswaar immens traag maar beter dan niet natuurlijk

Okay,
Die mogelijkheden hebben wij ook wel.
Tot nu toe heb ik eigenlijk nog nooit met kabels gewerkt.
Ik ga er eens even naar kijken.

Ik ga er vanuit dat ik nu wel wat effectievers (als reverse flyes ga vinden).

Thanx voor de input
 
Als je weerstand bandjes hebt, voeg dan band pull-aparts toe, kun je makkelijk weerstand toevoegen en is nog eens goed voor rotator cuffs.
 
Als je weerstand bandjes hebt, voeg dan band pull-aparts toe, kun je makkelijk weerstand toevoegen en is nog eens goed voor rotator cuffs.

Mhhh, ik heb het eens even bekeken op you tube.
Dat ziet er interessant uit (nog nooit gezien).

Zal eens navragen of ze die bij ons op de sportschool hebben, of anders wat ze kosten.
Ik zag een filmpje waar je vanuit de front raise een soort van reverse fly beweging maakt.

Thanx !

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:16 ----------


Ja ziet er ook interessant uit, volop opties nu :D.

Thanx (allemaal)
 
Face pulls hebben mij heel erg geholpen en een juiste uitvoering bij de bend over side raises.
 
Ik vind het allemaal veel te ingewikkeld. Ik zou gewoon lekker zware DB rows gaan doen. Band pull aparts zijn wel leuk voor wat mobiliteit, maar gaan je echt niet veel massa opleveren. Keep it simple.
 
Mhhh, ik heb het eens even bekeken op you tube. Dat ziet er interessant uit (nog nooit gezien). Zal eens navragen of ze die bij ons op de sportschool hebben, of anders wat ze kosten. Ik zag een filmpje waar je vanuit de front raise een soort van reverse fly beweging maakt. Thanx ! ---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:16 ---------- Ja ziet er ook interessant uit, volop opties nu :D. Thanx (allemaal)
Ik gebruik ook banden af en toe. Heb ze hier gekocht: http://www.fitness-seller.nl/power-bands/http://www.fitness-seller.nl/power-bands/ Begin bij geel. Groen is te licht.

Ik vind het allemaal veel te ingewikkeld. Ik zou gewoon lekker zware DB rows gaan doen. Band pull aparts zijn wel leuk voor wat mobiliteit, maar gaan je echt niet veel massa opleveren. Keep it simple.
Banden kunnen een goede aanvulling zijn, ook als je massa wil bouwen. Je hebt net als een kabel constante spanning op de spier die je traint. Zelf iemand als Ben Pakulski gebruikt banden. Banden gebruiken is ook echt niet moeilijk trouwens.
 
Face pulls hebben mij heel erg geholpen en een juiste uitvoering bij de bend over side raises.

Ik zal eens gaan kijken wat het beste voelt voor mij.

thnx

---------- Toegevoegd om 16:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

Ik vind het allemaal veel te ingewikkeld. Ik zou gewoon lekker zware DB rows gaan doen. Band pull aparts zijn wel leuk voor wat mobiliteit, maar gaan je echt niet veel massa opleveren. Keep it simple.

Dumbell rows roepen nog wat twijfels bij me op, heb er ook op gegoogeld natuurlijk.
Primair spreek je de lats aan toch ?

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:58 ----------

Ik gebruik ook banden af en toe. Heb ze hier gekocht: http://www.fitness-seller.nl/power-bands/http://www.fitness-seller.nl/power-bands/ Begin bij geel. Groen is te licht. Banden kunnen een goede aanvulling zijn, ook als je massa wil bouwen. Je hebt net als een kabel constante spanning op de spier die je traint. Zelf iemand als Ben Pakulski gebruikt banden. Banden gebruiken is ook echt niet moeilijk trouwens.

Thnx, dit overweeg ik zeker.
Ik neem aan dat je ook zelf (door je bijv. je handen anders te positioneren) de weerstand kunt veranderen ?

Zal us effe kijken op die site.
 
Mijn vraag is hoe kan het toch dat dit zo langzaam gaat ? (Ik train de achterkant schouder zeker 2x per week).

Als die twee keer per week naast de trainingen van je rug (waarbij de achterkant ook getraind wordt) is dan doe je waarschijnlijk te veel.

Vergeet niet dat het maar een klein deel van een kleine spier is.


Wat is trouwens je vetpercentage, want wat je ziet wordt voor een groot deel bepaald van hoeveel vet er overheen zit.

EDIT: Laat maar, 20% zegt genoeg.
 
Dumbell rows roepen nog wat twijfels bij me op, heb er ook op gegoogeld natuurlijk.
Primair spreek je de lats aan toch ?


De lats primair voor DB rows? ??? Ik zou nog maar effe verder googlen dan. :p

DB rows pakken primma de achterkant van je schouders mee.
 
Lats vormen de sterkste verbinding armen romp, dus ja de primaire spier in alle rows zijn de lats




Dat klopt, je spreekt de achterkant schouder mee aan

Ik voel mijn lats altijd wel een beetje, maar nooit zoals ik dat heb bij chin ups bijvoorbeeld.
 
Back
Naar boven