Fitness Seller

Stelling reverse grip bench press 6x effectiever dan incline?

Bezoekers in dit topic

Als ik kijk naar de babygewichten op die oefening kan ik me niet voorstellen dat je daar een betere training van krijgt dan gewoon bankdrukken. Het is volgens mij ook niet voor niets dat ALLE grootheden van vóor het anabolentijdperk deze oefening niet als basisoefening hadden, maar wel de varianten bankdrukken en de press (staand incline).
 
ik pak hem wel eens voor de triceps, voor de upper pecs gewoon incline pressen.
 
Als ik kijk naar de babygewichten op die oefening kan ik me niet voorstellen dat je daar een betere training van krijgt dan gewoon bankdrukken. Het is volgens mij ook niet voor niets dat ALLE grootheden van vóor het anabolentijdperk deze oefening niet als basisoefening hadden, maar wel de varianten bankdrukken en de press (staand incline).

je kan hierop best veel gewicht pakken, is ook nog een powerlifter die reverse grip presst. weet zijn naam alleen niet meer
 
Voor wat variatie pak ik deze oefening ook wel eens, echt alleen voor upper chest pak ik wel specifiek incline oefeningen.
 
Als ik kijk naar de babygewichten op die oefening kan ik me niet voorstellen dat je daar een betere training van krijgt dan gewoon bankdrukken. Het is volgens mij ook niet voor niets dat ALLE grootheden van vóor het anabolentijdperk deze oefening niet als basisoefening hadden, maar wel de varianten bankdrukken en de press (staand incline).


Wat versta jij onder babygewichten?

Ik heb zelf meerdere reps gedaan met 160kg (ben het er wel mee eens dat ik de oefening wat borst betreft inferieur vind)
 
je kan hierop best veel gewicht pakken, is ook nog een powerlifter die reverse grip presst. weet zijn naam alleen niet meer

Ik weet dat Atony Clark vroeger over de 300 drukte. Nu zou ik zo snel niet weten wie er mee bezig is.
 
Ik heb het zelf uitgeprobeerd en ben van mening dat de stelling niet klopt. De reverse grip benchpress is maar 3 x effectiever dan incline (t.o.v. 6x).
 
Wat versta jij onder babygewichten?

Ik heb zelf meerdere reps gedaan met 160kg (ben het er wel mee eens dat ik de oefening wat borst betreft inferieur vind)

Ik heb hem zelf ooit geprobeerd en vond het toen al flink vervelend met 50% van m'n max bank. Denk ik een verkeerd beeld heb van hoeveel gewicht je ermee kan pakken dan, mede door het filmpje wat hierboven staat.
 
Als dat voor jou babygewichten zijn wil ik niet weten wat je dan op de normale bank doet ;)
maar zou hij niet een normale cgbp nog zwaarder moeten kunnen?
 
Welke oefeningen gebruiken jullie voornamelijk om nadruk te leggen op de bovenkant en
 
maar zou hij niet een normale cgbp nog zwaarder moeten kunnen?

Als je goed kijkt naar de bewegingsbaan van de bovenarmen dan zie je dat deze schuin naar buiten is ipv recht langs het lichaam. Rol van de borst is dus groter => meer gewicht



Welke oefeningen gebruiken jullie voornamelijk om nadruk te leggen op de bovenkant en

Low Incline (15-30gr)
 
Ikzelf ook 15/ max 30 db press of fly
 
Back
Naar boven