MuscleMeat

Reverse Wrist Curls (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

axestream

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2003
Berichten
5.504
Waardering
5
Vandaag zat ik langs de lange zijde van een bench op m'n knieën m'n RWC's te doen. Fout dus, ik moest volgens twee gasten m'n handen niet op schouder breedte van elkaar houden, maar echt gewoon tegen elkaar. Anders krijg je RSI zegt een van ze (trainer).

Volgens mij kan je die RWC's toch gewoon uitvoeren zoals ik het deed of ben ik nou gek geworden?
 
Originally posted by axestream
Vandaag zat ik langs de lange zijde van een bench op m'n knieën m'n RWC's te doen. Fout dus, ik moest volgens twee gasten m'n handen niet op schouder breedte van elkaar houden, maar echt gewoon tegen elkaar. Anders krijg je RSI zegt een van ze (trainer).

Volgens mij kan je die RWC's toch gewoon uitvoeren zoals ik het deed of ben ik nou gek geworden?


Je deed het precies goed, zo doe ik het ook, en zo deed arnold ze ook ik heb een boek van hem waar zelfs een foto in staat met de uitleg van rwc's en waar hijzelf die oefening uitvoert \

Dus gewoon niet luisteren naar die anderen en verder trainen:D
 
Originally posted by axestream
Vandaag zat ik langs de lange zijde van een bench op m'n knieën m'n RWC's te doen. Fout dus, ik moest volgens twee gasten m'n handen niet op schouder breedte van elkaar houden, maar echt gewoon tegen elkaar. Anders krijg je RSI zegt een van ze (trainer).

Volgens mij kan je die RWC's toch gewoon uitvoeren zoals ik het deed of ben ik nou gek geworden?

RSI krijg je van een hele tijd dezelfde houding of beweging. Bijvoorbeeld 8 uur per dag achter de kassa ofzo. Niet van een half uur je onderarmen trainen, dat is echt vette bullshit.
 
Re: Re: Reverse Wrist Curls

Originally posted by Reinier


RSI krijg je van een hele tijd dezelfde houding of beweging. Bijvoorbeeld 8 uur per dag achter de kassa ofzo. Niet van een half uur je onderarmen trainen, dat is echt vette bullshit.

Juist, repetitive strain injury en dus geen tendonitis ofzo. Trouwens, ik doe voor m'n onderarmen altijd maar 2 setjes curls en twee reverse. Ik zei maar niks want ik kom om te trainen en geen discussies te voeren. Na 't trainen heb ik er ook geen tijd voor want dan ga ik snel naar huis om m'n shake te nemen.

Maar dat over die curls bracht me echt aan het twijfelen. Aan de andere kant begon dat andere lid opeens reverse biceps curls te doen die dus ook effectief zouden zijn volgens hem. Uhm, ja in beperkte mate, maar het is geen oefening waarmee je aktief je onderarm traint. Dus dat was ook weer reden om te denken dat hij door het harde trainen misschien een zuurstof tekort in z'n hersenen had ofzo.

Toch, zo'n vent die wel een jaar of tien traint, daar zeg je niet zo gauw tegen "man, lul niet". :D En van zo'n trainer/manager verwacht je op z'n minst ook wel een redelijke kennis wat oefeningen betreft.
 
Originally posted by axestream
Vandaag zat ik langs de lange zijde van een bench op m'n knieën m'n RWC's te doen. Fout dus, ik moest volgens twee gasten m'n handen niet op schouder breedte van elkaar houden, maar echt gewoon tegen elkaar. Anders krijg je RSI zegt een van ze (trainer).

Volgens mij kan je die RWC's toch gewoon uitvoeren zoals ik het deed of ben ik nou gek geworden?
Zoals hun het zouden doen DAN krijg je pas RSI
 
Armen in een natuurlijke houding houden.(schouderbreedte is ok/natuurlijk)
Breng je je handen naast elkaar krijg je meer ulnairdeviatie in je polsen (je handen wijzen meer in de richting van je pinken) en in die stand is het geen natuurlijke beweging meer als je dan dorsaalflexie/palmairflexie bewegingen (pols omhoog/omlaag) gaat uitvoeren met een submaximale ulnairdeviatie in je polsen.
Je krijgt dan geen maximale contractie van de spieren die je beoogt bij RWC.

Of je probeert ze gewoon beiden en doet de oefening die je het meeste ligt en die je het beste voelt.
Simpeler kan het niet.
 
Back
Naar boven