Fitness Seller

Review Powercage.nl (Henk)

Bezoekers in dit topic

Hier mijn volledige review van mijn ervaringen met powercage.nl (Henk) en mijn squat rack.

Algemeen

Contact met Henk
Uitstekend, 90% van de keren binnen de 24 uren een antwoord. Hij denkt actief mee en reikt ook zelf oplossingen aan.

Levering en duur
Perfect, niets op aan te merken. Stevig ingetaped op een pallet. De leverancier was ook zo vriendelijk om het iets verder dan de deurtrap te plaatsen. Klein nadeel (voor de Belgen) zijn de ietwat duurdere verzendingskosten. Een mogelijk oplossing is (desnoods via het forum) 2 bestellingen samen te laten opsturen. Totale proces (definitieve bestelling tot levering) nam ongeveer 4 weken in beslag.

Over de cage/ rack

Stabiliteit
Deze is goed te noemen. Als ik of een ander zwaarder persoon met het volledig gewicht zou smijten op de kooi, zou deze heel misschien wel kunnen kantelen (de kooi is weliswaar geen Barbarian Cage van 160kg). Heeft intussen al een paar keer mijn Squat fails gered en gaf toen weliswaar geen kick.

Coating
Dit wordt amper aangehaald bij een review maar is daarom niet minder belangrijk. Op basis van de foto’s op internet dacht ik dat deze een soort lak ging zijn dat schilfers zou geven mettertijd. Was dan ook aangenaam verrast dat het een poedercoating is (of ten minste lijkt). Ik doe mijn calf raises door rechtstaand met bar tegen de kooi te schuren en de lak houdt zich goed. Ik train in een (koude) schuur en daarom is deze van groot belang voor me, wil binnen 2j geen roestige kooi en heb er het vertrouwen in dat dit niet zal zijn.

Dip attachment
Ik heb Henk hier een knik in laten maken want standaard zijn deze recht. Zo heb ik iets meer variatiekeuze qua breedte. De eerste keren leek het me wat eng in de kooi maar eens je met vol gewicht druk uitoefent, geeft deze geen kick. Ik plaats wel de handles in de kooi, buiten de kooi is deze minder stabiel en voelt het (naar mijn gevoel) ook onwenniger aan.

Spotters
Zijn goed. Is massief gemaakt en heb er statisch al 400kg op gelegd (in midden van de spotters) en gaven geen krimp. Kleine opmerking is dat de spotters (en/ of de gaten) niet perfect waterpas zijn. Heb dit vastgesteld bij de squat dat ik telkens één spotter raakte en de andere (net) niet (nadien ook gecontroleerd met waterpas ter staving). Dit vormt heus geen probleem maar vermeld ik ter volledigheid. Wat wel jammer is (voor mensen die weinig plaats hebben) is dat je de spotters niet in de kooi kan verplaatsen zoals bv bij de Megatec en Powertec kooien.

Pull up bar
Monkey Bar. Zéér handig. Een (verplichte) accessoire als je het mij vraagt. Veel mogelijkheden. Enkel de Monkey bar van Barbarian lijkt me beter omdat daar nog meer greepbreedtes mogelijk zijn.


Hooks
De gewone hooks zijn goed. De J Hooks (net als de monkey bar) zou ik ook als een verplicht accessoire beschouwen. De gewone hooks zijn vrij lang waardoor de bar wat schuin kan liggen, dit probleem heb je niet met de J Hooks.

Overall
Enorm tevreden met de kooi en service van Henk. Een doorslaggevende reden voor bij Henk te bestellen waren ook de lange en onoverzichtelijke wachttijden bij FS... Bovendien betaal je er 100eu of meer voor iets wat hetzelfde doel dient. We worden niet sterker of breder van een merksticker op de kooi.
 
ik vind henk idd ook erg goed mee denken.

ik heb een squatstand van hem. V1 model. en een deadlift jack. prima kwaliteit! heel tevreden over.
de squatstand is het zelfde model als die van rogue. alleen dan veel goedkoper. als ik meer ruimte had, dan had ik het v2 model gekocht (met pull up bar)

het enige kleine nadeel vond ik is dat er geen rubber laagje op de spotters en j-hooks zaten. maar even met een paar euro langs de gamma en dat was ook weer opgelost
 
Ik heb de kooi van Henk nu 1.5 jaar. Moet je bijtreden over de monkeybar en de J-hooks. Monkeybar heb ik niet en vind ik spijtig. J-Hooks heb ik achteraf bijbesteld voor bench, maar gebruik ik nu exclusief!

De coating gaat wel verslijten door gebruik. Bijvoorbeeld in de J-hooks of als je de andere pinnen gebruikt, daar vlak boven door het racken van de squat.

Als mijn huis af is, ga ik wel overschakelen naar een half rack, maar ga het waarschijnlijk ook bij Henk bestellen. (+ een slee)
 
Staan de dip attachments niet te ver van elkaar af als je ze buiten de kooi gaat gebruiken?
 
Back
Naar boven