MuscleMeat

Ribben gekneusd!

• Topic starter MoDe
  • Startdatum
  • Reacties 11
  • Weergaven 2K
  • Volgers 6

Bezoekers in dit topic

MoDe

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
9%
Zondagochtend wakker geworden met een stekende pijn in mijn zij, had de nacht ervoor gewerkt (portier) en er is wat geduw en getrek geweest dus dacht eerst dat ik hier misschien een verkeerde beweging had gemaakt, of fout had gelegen in mijn bed... Dus ben ik maar benen gaan knallen in de gym.

Achteraf gezien... Geen goed idee! De pijn was dubbel zo erg geworden erna maar ik wou hier tijdens het trainen niet aan toegeven. Kom net van de dokter, blijken er 2 ribben gekneusd te zijn, 1 redelijk stevig en de andere licht. Reden: Hevig hoesten!?

Anyhow.. Moet vanzelf genezen zei de dokter, veel rust is essentiëel, kan 6-8 weken duren!
Mijn gezicht sprak boekdelen denk ik... Heb gevraagd of sporten mag, hij zei dat sporten zelfs goed kon zijn, maar mocht geen druk zetten op de ribben, borst of buik.

Volgens mij schiet er dus weinig over wat ik nog kan doen in de gym en ik ging net lekker de laatste weken... :mad:

Ik baal, maar ik wil dus wel in beweging blijven om geen kracht en massa te verliezen.
Mijn idee was om wel te gaan trainen maar met 'zeer lichte' gewichten, veel herhalingen doen tot ik een lekkere pomp heb...

Iemand ervaring met dit soort situatie?

zal lekker je rust pakken, en welke massa valt er nog te verliezen met 1.80 met 73kg?

Train 2 weken wat rustiger en kijk dan hoe het aanvoelt

Vergelijkbare situatie gehad (2 gekneusd, 1 gebroken) en twee weken niet gesport aangezien ademhalen al pijn deed.
Daarna rustig aan begonnen met opbouwen met lichte gewichten icm medicatie (diclofenac).
Na 4 weken weer harder begonnen met sporten.

zal lekker je rust pakken, en welke massa valt er nog te verliezen met 1.80 met 73kg?

Zijn oude stats... Ben hier niet meer geweest sinds december 2012.. Even aanpassen :p

Vergelijkbare situatie gehad (2 gekneusd, 1 gebroken) en twee weken niet gesport aangezien ademhalen al pijn deed.
Daarna rustig aan begonnen met opbouwen met lichte gewichten icm medicatie (diclofenac).
Na 4 weken weer harder begonnen met sporten.

Hmm... Ademhalen doet bij mij nog niet echt pijn, maar ik krijg echt bij bepaalde bewegingen ofzo een hevige steek erin. Medicatie neem ik niet, enkel tabletten om het hoesten te stoppen.

Zijn oude stats... Ben hier niet meer geweest sinds december 2012.. Even aanpassen :p
haha oke :D. Maar in ieder geval wat ik er derest al zei rust en dan rustig aan weer gaan. sterkte

Eerste 2 weken rust pakken.
Daarna rustig opbouwen.

Sterkte

Laatst bewerkt:
Thnx voor de reacties,

Ondanks alle adviezen van rust te nemen ben ik vandaag biceps/triceps gaan trainen, veel lichter dan anders wel te verstaan omdat ik thuis gek werd na 4 dagen niksen.

Heb niets geforceerd en ging redelijk goed dus ben blij dat ik geweest ben!
Komende dagen rustig aan blijven doen en kijken wat het geeft..

Back
Naar boven