MuscleMeat

Rice & Protein - Bodylab

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Weightgainer / maaltijdvervanger
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Bodylab Rice & Protein heeft een ideale verhouding van koolhydraten en eiwitten. En het beste nieuws is dat deze koolhydratenbron voor 100% uit zilvervliesrijst bestaat. De beste koolhydraten bron die je kunt wensen als sporter. Voor de eiwitten is een hoogwaardige mix gecreëerd van de 6 meest ideale eiwitbronnen voor sporters. Deze mix geeft je net als gekookte kip een vetvrije bron van eiwitten maar met een nog hogere biologische waarde!
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 week
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Een matig zoete, volle, eiwitachtige smaak, licht korrelig
  • Welke dosis heb je gebruikt? 5 scheppen in 350ML magere melk
  • Waar heb je het supplement gekocht? Bodylab
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis t-shirt, gratis shakebeker, 3 gratis repen, snelle levering. Deze extra's krijg je wel alleen als b2b klant. Shakebeker of shirt kan je wel gratis krijgen als je er naar vraagt denk ik.
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 32,95
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? De kans is groot. Het is een interessant product.

Mijn review:

*Zie ook de CCG review voor meer info en een vergelijking*

Bodylab brengt met Rice & Protein een interessant product op de markt. Men heeft vastgesteld dat veel amateursporters niet de tijd hebben om te eten als een wedstrijdatleet, en daarom vaak tekortschieten op vlak van voeding. In het verleden zijn er daarom maaltijdvervangers op de markt gekomen, die snel klaargemaakt konden worden in een shakebeker of blender. De eerste maaltijdvervangers en weightgainers zaten helaas vol met suikers, minderwaardig aan een volwaarde maaltijd. Dat deze suikers 50% of 100% bestonden uit maltodextrine i.p.v. dextrose of fructose betekende nog niet dat de opname geleidelijk genoeg was, of de maaltijd gezonder werd. Suiker bevat namelijk geen micronutriënten of vezels. Sterker nog, het onttrekt andere micronutriënten uit het lichaam die dus weer aangevuld moeten worden.

Het doel is dus om niet alleen een gezondere maaltijdvervanger te maken, maar ook eentje die langzaam genoeg opneemt om de krachtsporter voldoende lang te voorzien van een gevulde maag en een geleidelijke opname van voedingsstoffen. Daarom zagen we al maaltijdvervangers / weightgainers met gemalen haver.

Rice & Protein is weer een goede stap in die richting. Het product bevat fijngemalen, verteerbare zilvervliesrijst en hoogwaardige eiwitten waaronder kippeneiwit, wei en caseïne. Met name interessant omdat rijst voor veel mensen beter verteerbaar lijkt te zijn dan alternatieve koolhydraatbronnen. Bovendien is rijst ook al sinds de eerste bodybuilding-maaltijden de koning van de koolhydraten, natuurlijk ook niet zonder reden. Zilvervliesrijst neemt in combinatie met eiwit geleidelijk op, en bevat ook nog de nodige micronutriënten en vezels.

Het is dus een typische bodybuilding-maaltijd in de blender, als oplossing voor het moeilijk beschikbaar zijn van een warme maaltijd. Daarom is dit bijna eerder voeding dan suppletie. Hoewel de shake nooit alle maaltijden mag vervangen, en vooral dient om de extra behoeften van de krachtsporter op te vangen.

Is de shake identiek en evenwaardig aan een kip met rijst maaltijd? Waarschijnlijk niet, niets gaat boven een warme maaltijd met vlees en gekookte rijst. Bovendien mis je de nodige groenten. Maar het is wel een uitstekende oplossing als het echt niet lukt om warm te eten. En het is in elk geval beter dan de shakes die barsten van de suikers en goedkope wei-eiwitten.

Ik denk dat dit een betaalbaar en nuttig product kan zijn voor wie nood heeft aan een snelle maaltijdvervanger, en dat meen ik oprecht zonder dat er belangen mee gemoeid zijn.

Bodylab's Rice & Protein krijgt dan ook een 9/10 en valt voor mij onder de aanraders.

Ander topic over dit product: http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/rice-and-protein-bodylab-228526/

rice_protein.jpg


maaltijd_shake.jpg
 
mooie review Big-T :) nu ben ik nieuwsgierig als ik zilvervlies rijst neem krijg ik tintelingen in me gezicht en handen zou ik dat met dit product ook krijgen of is het zo dat ik het eerst moet proberen?
 
ik heb het ook . vind de vanille smaak niet zo lekker . verder wel goed product om snel een maaltijd te nuttigen
 
Vraag aan Big T.

Hoe heeft u de extra's bij dit product gekregen?
T-shirt, shakebeker 3 gratis repen.
Die shakebeker spreekt mij namelijk wel aan en ik ga 2 emmers bestellen dus hoop ik dat ik deze extra's ook krijg ;)

Bedankt!
 
Ik durf niet te zeggen of je dat alles gaat krijgen. Omdat ik bestel als B2B klant...

Maar anders ff een mailtje sturen, volgens mij moet je dat wel voor elkaar krijgen bij een eerste bestelling als DBB member :)
 
Wanneer moet je dit product nemen?
Vond ergens anders dat je over het algemeen 2 tot 4 keer per dag afhankelijk van je behoefte maar dit is natuurlijk rekbaar.
Dus wanneer nam jij dit product, tussen de middag en na de training?

Pim
 
Dit product moet helemaal niet genomen worden als pre/post-workout shake. Je neemt het ofwel als aanvulling na de (warme) maaltijd om je kcal-inname te verhogen, of als maaltijd op zich, als je ergens niet warm kan eten en snel een maaltijd wil klaarmaken.
 
Vindt je hem beter dan complex carb gainer van xxl? Of heb je daar geen ervaring mee?
 
Geen ervaring mee nee, wil ik wel nog een keer proberen. Maar ik eet nu eenmaal veel warme maaltijden dus niet zo'n nood aan dit soort supps.
 
Dit product moet helemaal niet genomen worden als pre/post-workout shake. Je neemt het ofwel als aanvulling na de (warme) maaltijd om je kcal te verhogen, of als maaltijd op zich, als je ergens niet warm kan eten en snel een maaltijd wil klaarmaken.

+1

Daarvoor heb ik het ook gekocht als ik onderweg ben en geen mogelijkheid heb om te "uitgebreid" te eten.
 
volgens mij enigszins te vergelijken met de dieet shake van xxl eigen merk (wel een andere koolhydraat bron boekweit vs rijst).
 
Lekker spul mijn potje 2,5 kg is bijna op.Gebruik het als extra maaltijd:D
 
Ben er ook wel tevreden over.

MAAR had het 2 weken terug nog eens bij bodylab besteld, de betaling per overschrijving gedaan en nog niets ontvangen. Op m'n mails antwoordt niemand ???
 
Goed spul alleen na 't shaken of blenden is 't handig als je alsnog een lepel of vork in je shakebeker gebruikt want de rijst zakt behoorlijk snel door naar de bodem van de beker. Dat is 't enigste minpuntje!
 
Goed spul alleen na 't shaken of blenden is 't handig als je alsnog een lepel of vork in je shakebeker gebruikt want de rijst zakt behoorlijk snel door naar de bodem van de beker. Dat is 't enigste minpuntje!

Inderdaad dat heb ik ook, ik drink hem ook zo snel mogelijk op zodat er zo min mogelijk rijst onderin komt. Das het enige minpuntje
 
En hoevaak nemen jullie dit product dan?
Het een maaltijdvervanger of extra maaltijd, dus iedere dag lijkt mij onnodig.
 
En hoevaak nemen jullie dit product dan?
Het een maaltijdvervanger of extra maaltijd, dus iedere dag lijkt mij onnodig.

Ik neem het s'ochtends, af en toe s'middags en na het trainen( s'avonds dus)
 
En hoevaak nemen jullie dit product dan?
Het een maaltijdvervanger of extra maaltijd, dus iedere dag lijkt mij onnodig.
Hangt gewoon van je persoonlijke situatie af.
 
Ben er ook wel tevreden over.

MAAR had het 2 weken terug nog eens bij bodylab besteld, de betaling per overschrijving gedaan en nog niets ontvangen. Op m'n mails antwoordt niemand ???

En nu nog steeds niet? Ik wil ook weer gaan bestellen maar als ik dit lees wacht ik liever ff;)
 
Per e-mail
info@bodylab.nl

Per telefoon
T. +31-(0)71-4078660

Ze zijn gewoon altijd bereikbaar via bovenstaande gegevens. Laat even weten als het niet lukt dan mail ik je gegevens door naar een direct adres.
 
Back
Naar boven