AndroidHealthClinic

Rick's homegym log

Bezoekers in dit topic

Waarom de kies je voor front raises? Ik dacht altijd dat je al meer dan genoeg front delt stimulatie krijgt van al die presses
Beetje de aard van dit programma, op de squat dag doe ik ook drie oefeningen om quads te stimuleren, van zware compounds naar isolatie/pompwerk. Side raises doe ik de tweede upper dag al en upright rows voelen echt kut met m'n asymmetrische schouders.
 
Wo 9 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W2D2)

SSB squat
3x10x95@8

DB goblet squat
3x10x31,8@8

Banded leg extension
4x12x blauw @8

Calf raise
4x12x110@8

Bloedheet, maar echt een lekkere sessie. Sterk en stabiel. Bij SSB's is conditie wel echt de limiterende factor haha. Naar adem happen voor de laatste rep, terwijl de benen nog niet aan de max zitten.
 
Za 12 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W2D3)

Pull up
3x10x assisted groen-6 @8

DB seal row
4x12x24,9@8

DB bench press
3x12x28,3@8

DB lat raise
3x15x7,8@8

DB shrug
3x12x28,3@8

Morgenochtend een trainingswedstrijd bij de voetbalclub, die zit een beetje in de knoop met deadlift dag al is een beetje GPP ook wel goed en lekker. Als de wedstrijd op zomeravondtempo is kan ik later op de dag miss nog deadliften, anders wordt dat maandag en begint week 3 wat later.
 
Zo 13 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W2D4)

Deadlift
3x10x126@8

SSB Good morning
3x10x62,5@8

Banded leg curls
4x12x blauw @8

Calf raise
4x15x100@8

Voetbal toch afgezegd, de laatste dagen verschrikkelijk last van alle pollen in de lucht. Dan maar zweten op zolder. Schouders zijn beetje verbrand van een zaterdag in de tuin werken en auto wassen (shirtless en uiteraard niet ingesmeerd) Trok wel ff flink bij de deads haha.
 
Ma 14 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W3D1)

Bench press TnG
3x10x70@8

Dumbbell flyes
4x12x13,6@8

OHP
3x10x43,5@8

Pendlay rows
3x10x75@8

Dumbbell front raise
3x12x11,2@8

Monday International Chest Day. Feels good om consequent 10x70@8 te benchen. Rest ging ook lekker, naderhand plonzen in een net iets te koud zwembadje.
 
Di 15 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W3D2)

SSB squat
3x10x96@8

DB goblet squat
3x10x31,8@8

Banded leg extension
4x12x blauw @8

Calf raise
4x12x110@8

En plons.
 
Vr 18 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W3D3)

Pull up
3x10x assisted groen-6 @8

DB seal row
4x12x24,9@8

DB bench press
3x12x28,3@8

DB lat raise
3x15x7,8@8

DB shrug
3x12x28,3@8

27,5 graden en 65% luchtvochtigheid, da's een ATH sinds ik hier een thermometer heb hangen. Wel lekker gewerkt.
 
Za 19 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W3D4)

Deadlift
3x10x126@8

SSB Good morning
3x10x63,5@8

Banded leg curls
4x12x blauw @8

Calf raise
4x15x100@8


25 graden / 57% luchtvochtigheid maar buiten was het koeler en een heerlijk briesje in m'n nek tijdens de deads en leg curls.
 
Za 19 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W3D4)

Deadlift
3x10x126@8

SSB Good morning
3x10x63,5@8

Banded leg curls
4x12x blauw @8

Calf raise
4x15x100@8


25 graden / 57% luchtvochtigheid maar buiten was het koeler en een heerlijk briesje in m'n nek tijdens de deads en leg curls.
netjes man, 10 reppers knallen op dl is geen lachertje in die warmte/vochtigheid :p Lijkt wel alsof je je lats niet echt samen trekt door je schouders naar beneden te trekken? Kan ook vertekend zijn door de frontale hoek hoor.
 
netjes man, 10 reppers knallen op dl is geen lachertje in die warmte/vochtigheid :p Lijkt wel alsof je je lats niet echt samen trekt door je schouders naar beneden te trekken? Kan ook vertekend zijn door de frontale hoek hoor.
Is wel een mentale cue die ik gebruik, maar is idd niet heel zichtbaar. Ik zie ook dat de reps iets slordiger worden naarmate de set vordert.

Het is denk ik ook iets beter te zien als ik 5kg lichter ben, met name upper body begint een beetje een ongedefinieerd blok te worden :o

Ik zag toevallig dat jij met dezelfde overweging zat in je log, ik weeg onderhand 95 kg en zou wel terug willen cutten naar 88-89. Even bedenken wanneer, ik ga de tweede helft van augustus met vakantie en met dit lekkere weer en zoveel sport op tv drink (en eet) ik ook meer haha.
 
Haha ja, ik weeg 91 op dit moment, zou in die 7 weken terug willen naar +- 85-86?
 
Haha ja, ik weeg 91 op dit moment, zou in die 7 weken terug willen naar +- 85-86?
Ik denk dat ik in september pas ga cutten en dan over een iets langere periode. Het is voor mij geen super hoge prioriteit en ik ben niet zo van dat rigide/Spartaanse cutten. Het leven moet ook wel een beetje leuk blijven.
 
Ik denk dat ik in september pas ga cutten en dan over een iets langere periode. Het is voor mij geen super hoge prioriteit en ik ben niet zo van dat rigide/Spartaanse cutten. Het leven moet ook wel een beetje leuk blijven.
ja zoiezo. Voordeel voor mezelf is dat ik enorm snel gewicht kan verliezen, maar erg moeilijk aankom :p maar 7weken is idd best kort als je iets deftig wilt doen
 
ja zoiezo. Voordeel voor mezelf is dat ik enorm snel gewicht kan verliezen, maar erg moeilijk aankom :p maar 7weken is idd best kort als je iets deftig wilt doen
Nou dat heb ik dus andersom, ben ook best tevreden over de massa (wel jammer van de powerbelly en de matige krachtgains :() maar definitie heb ik eigenlijk alleen maar beetje in bovenrug, quads en kuiten.

Twee jaar geleden was m'n vriendin voor langere tijd in het buitenland en toen heb ik in overschot aan vrije tijd echt fanatiek getraind en teruggecut naar 82kg. Was heel tevreden met m'n fysiek maar voelde me waardeloos, constant grieperig en overal pijntjes waar ik eigenwijs doorheen trainde (en ook nog eens erbij voetbalde).
 
Di 22 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W4D1)

Bench press TnG
4x10x70@8

Dumbbell flyes
4x12x13,6@8

OHP
3x10x43,5@8

Pendlay rows
3x10x75@8

Dumbbell front raise
3x12x11,2@8

Temperatuur en luchtvochtigheid weer aangenaam op zolder en ik kon eind van de middag trainen, perfect.
 
Die bench doe ik je op dit moment niet na hoor.
Sowieso, wie bencht er nu 10 reps in 1 set?:D
 
Die bench doe ik je op dit moment niet na hoor.
Sowieso, wie bencht er nu 10 reps in 1 set?:D
Als je singles niet al te impressive zijn moet je 10reppers gaan doen he :D
 
Bij mij trekken ze tegenwoordig allebei op niks.:janken:
Ja hoe is het dan met jou (en je training)? Ik meende ergens gelezen te hebben dat je een nekblessure had?
 
Ja hoe is het dan met jou (en je training)? Ik meende ergens gelezen te hebben dat je een nekblessure had?
Ja, een hernia waardoor ik erg veel krachtverlies had aan de linkerkant van mijn bovenlichaam. Dat is gedeeltelijk hersteld maar niet volledig. Ik hoop dat het nog volledig goed komt maar de progressie begint wat stil te vallen en ik ben nog lang niet op mijn oude niveau.
Squat gaat uitstekend. Deadlift gat moeilijker omdat ik links minder grip heb en de barbell moeilijk tegen het lichaam kan houden bij zware gewichten. Dus setjes aan 85% gaan goed. Maar als ik dan een zware single wil doen is het een gesukkeld.
 
Back
Naar boven