MuscleMeat

Rick's homegym log

Bezoekers in dit topic

Vr 17 dec 2021 (Leanbulk W3D2)

Echo bike
3min steady state 40 kcal

OHP
4x10x41@8

Superset DB Reverse fly
4x15x6,8@8

Leg curl
4x12x32,5@8

Superset Leg extension
4x12x32,5@8

Laatste weken zijn beetje dubbel. Ik zie best progressie in de spiegel en op de weegschaal maar voel me niet top. Voeding is redelijk on point maar nachtrust en gemoedstoestand kunnen beter.

Trainingen zijn qua gevoel vaak een krappe voldoende en kan me niet echt toe zetten om meer volume te draaien.

Onderhand al best lang zonder trainingsmaatje (blessure) getraind, dat helpt ook niet. Winterdipje misschien.
 
Cutten gaat vaak gepaard met slechte nachtrust en slechte gemoedstoestand. Gewoon volhouden en per 6-8 weken even refeedweekje
 
Cutten gaat vaak gepaard met slechte nachtrust en slechte gemoedstoestand. Gewoon volhouden en per 6-8 weken even refeedweekje
Ik zit nu in derde week lichte surplus na 8 weken te hebben gecut, maar op de een of andere manier voel ik me alleen maar slechter en minder gemotiveerd haha
 
Ik zit nu in derde week lichte surplus na 8 weken te hebben gecut, maar op de een of andere manier voel ik me alleen maar slechter en minder gemotiveerd haha
En kom je ook bij of verlies je nog steeds gewicht?
Hoe zit het met je NEAT? Merk je dat je door de dag wat minder beweegt, vaker op de bank hangt, ... Dan zit je misschien toch nog net te laag in energie met je huidige dieet.
 
En kom je ook bij of verlies je nog steeds gewicht?
Hoe zit het met je NEAT? Merk je dat je door de dag wat minder beweegt, vaker op de bank hangt, ... Dan zit je misschien toch nog net te laag in energie met je huidige dieet.
Ik ben nu 900gr aangekomen en ook netjes in een rechte lijn van ongeveer 300gr per week. Taille omtrek is gelijk gebleven en in spiegel ziet het er ook goed uit. Maar qua energieniveau en gemoedstoestand is er weinig verschil met de cut.

NEAT is al ruim 1,5 jaar stabiel door corona: thuiswerken in een zittend beroep, 3x daags een wandeling met de hond en naast krachttraining gemiddeld één voetbaltraining en één wedstrijd per week (zolang competities niet worden stilgelegd).
 
Ik ben nu 900gr aangekomen en ook netjes in een rechte lijn van ongeveer 300gr per week. Taille omtrek is gelijk gebleven en in spiegel ziet het er ook goed uit. Maar qua energieniveau en gemoedstoestand is er weinig verschil met de cut.

NEAT is al ruim 1,5 jaar stabiel door corona: thuiswerken in een zittend beroep, 3x daags een wandeling met de hond en naast krachttraining gemiddeld één voetbaltraining en één wedstrijd per week (zolang competities niet worden stilgelegd).
Die voetbal training en wedstrijd tellen niet mee met je NEAT.
Maar als je niet echt merkt dat je echt minder actief bent zal het wel OK zijn.
Misschien dat je toch echt nog wat tijd nodig hebt je energie niveau wat verder aan te vullen.
 
Za 18 dec 2021 (Leanbulk W3D3)

Echo bike
3min steady state 40 kcal

Squat
4x10x100@8

Superset DB Bench
4x12x24,9@8

Korte sessie, vanwege tijdsgebrek en niet vanwege gebrek aan energie/motivatie. Hele weekend volgepland, had een halfuurtje voor deze sessie.
 
Wo 22 dec 2021 (Leanbulk W4D1)

Echo bike
3min steady state 41 kcal

OHP
4x10x41@8

Superset DB Reverse fly
4x15x6,8@8

DB Bench
4x12x27,2@8

Superset Leg extension
4x15x35@8

Superset Leg curl
4x12x35@8

Voel me alweer wat beter in m'n vel. Wilde vandaag gaan squatten maar heb afgelopen zondag bij m'n zwager een vloertje gelegd, tijdens opwarmsets squat bleek m'n rechterknie nog wat gevoelig te zijn. Komt deze week nog wel.
 
Za 25 dec 2021 (Leanbulk W4D2)

Echo bike
3min steady state 40 kcal

Squat
10x70
10x90
2x10x100@8

Superset Pull up
4x10xBW@8

Leg curl
4x12x35@8

Superset DB bench
4x12x27,5@8

Knie voelde goed, squat wel even conservatief benaderd. Lekker getraind, nu weer vreten. Fijne kerst allemaal!
 
Ma 27 dec 2021 (Leanbulk W5D1)

Echo bike
3min steady state 41 kcal

DB bench press
4x12x27,2@8

DB row
4x12x27,2@8

Leg extension
4x15x35@8

Superset Leg curl
4x12x35@8

Als volgende week de regelmaat terug is en de knie pijnvrij, weer eens aan een bewezen schema met periodisering beginnen i.p.v. dit freestylen.
 
Di 28 dec 2021 (Leanbulk W5D2)

Echo bike
3min steady state 40 kcal

Warming up RDL
10xbar
10x50

DB seated press
4x12x13,3@8

Superset CGBP
4x10x60@8

Ennnn nu schiet het flink in m'n linker adductor, bij een RDL warmup setje van 50kg. Meteen gestopt en weer wat losgefietst op de echo bike, maar was daarna niet meer te doen. Daarna wel nog wat UB pompwerk gedaan maar dan is de motivatie wel weg.

Denk dat RDLs een dag na zware leg curls iets te veel van het goede was. Nog een reden om aan een bestaand schema te beginnen. Rest van de week even deloaden.

Weet je al welk schema?

Ik denk good old The Bridge van BBM. 3 dagen kracht en een dagje GPP. Gewoon drie compounds per sessie, met werksets beginnend op RPE6.

Denk dat ik terugkijkend op de afgelopen weken iets te lang in de RPE8 range heb getraind, ik dacht dat dat met high-rep en isolatiewerk wel te doen was maar ik heb iets teveel pijntjes en iets te weinig energie overall.
 
Aangezien de training korter was dan gepland de tijd gebruikt voor groot onderhoud aan m'n bar en de knurling weer eens goed schoongemaakt. Beetje schrobben met muziek op werkt echt therapeutisch en de knurling was voelbaar scherper, heerlijk :heart:
 
Is dat niet een schema als je net van een novice schema af komt? Correct me if I’m wrong
Klopt, maar ik ben dan ook lifetime intermediate ;)

Maar dat zegt me eerlijk gezegd niet zoveel, ik wil vooral gewoon een RPE-gebaseerd schema volgen, bij voorkeur 3-4 dagen in de week en met periodisering.
 
Klopt, maar ik ben dan ook lifetime intermediate ;)

Maar dat zegt me eerlijk gezegd niet zoveel, ik wil vooral gewoon een RPE-gebaseerd schema volgen, bij voorkeur 3-4 dagen in de week en met periodisering.
Ik ben het ook een beetje beu om mijn eigen schema's te maken en ga de Low fatigue strength templat aanschaffen. Dat zou redelijk overeen moeten komen met hoe ik zelf programmeerde de laatste tijd (behalve dan de afgelopen 6 weken. Die waren high fatigue, high intensity.). Maar ik mis nog wat de finesse in het samenstellen van zulke schema's, dus die nieuwe template + e-book lijkt me wel de moeite.
Als dat niet meevalt ga ik Juggernaut AI proberen.
 
Ik ben het ook een beetje beu om mijn eigen schema's te maken en ga de Low fatigue strength templat aanschaffen. Dat zou redelijk overeen moeten komen met hoe ik zelf programmeerde de laatste tijd (behalve dan de afgelopen 6 weken. Die waren high fatigue, high intensity.). Maar ik mis nog wat de finesse in het samenstellen van zulke schema's, dus die nieuwe template + e-book lijkt me wel de moeite.
Als dat niet meevalt ga ik Juggernaut AI proberen.
Ik zag dat Brandon Campbell hem ook deed en er erg over was te spreken, met name de bijbehorende app.
 
Ik zag dat Brandon Campbell hem ook deed en er erg over was te spreken, met name de bijbehorende app.
Ja, die app lijkt me erg handig.
Ik ben wel benieuwd naar hoe goed het systeem werkt van de automatische aanpassingen aan de hand van de vorm van de dag en voorgaande trainingen. en persoonlijke parameters die je ingeeft.
 
Do 30 dec 2021 (Leanbulk W5D3)

Echo bike
3min steady state 41 kcal

DB RDL
4x10x34

Superset CGBP
4x10x55

SSB squat
4x10x52,5

Superset DB seated press
4x10x13,6

Deload, alles nog onder RPE6. Geen reactie van adductor of knie. Misschien komend weekend nog wat lichts doen en dan door met The Bridge.
 
Zo 2 jan 2022 (The Bridge W1D1 Leanbulk)

Squat
5x20
5x50
5x70
5x100
5x112,5@6
5x116@7
5x120@8

CGBP
4x20
4x40
4x60
4x70@7
4x73,5@8
4x76@9

Block pull
7x50
7x100
7x133,5@6
7x140@7
7x145@8

Lekkere sessie. Conservatief opgewarmd aangezien RPE inschatten op lagere repranges wat langer geleden was voor mij. Alles viel goed mee.
 
Back
Naar boven