Fitness Seller

Rick's homegym log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Di 25 jan 2022 (The Bridge W4D1 Leanbulk)

Squat
5x50
5x75
5x100
5x115@6
5x118,5@7
4x5x122,5@8

CGBP
4x40
4x60
4x70@7
4x73,5@8
3x4x77,5@9

Block pull
7x50
7x100
7x137,5@6
7x143,5@7
2x7x147,5@8

High stress week goed begonnen, alles bewoog lekker.
 
Do 27 jan 2022 (The Bridge W4D2 Leanbulk)

2ct paused squat
4x70
4x100
4x116@7
4x120@8
3x4x125@9

OHP
5x30
5x40
5x47,5@6
5x48,5@7
4x5x51@8

Pendlay rows
8x70@6
8x75@7
3x8x78,5@8
 
Vr 28 jan 2022 (The Bridge W4D3 Leanbulk)

Deadlift
5x70
5x90
5x120
5x143,5@6
5x148,5@7
3x5x152,5@8

Paused bench press
5x40
5x60
5x68,5@6
5x71@7
5x5x73,5@8

3-0-3 tempo squats
8x60
8x80
8x105@6
8x110@7
3x8x113,5@8

Zo dit was qua volume wel ongeveer de max wat ik effectief kon leveren. Idealiter had ik deze training ook na een rustdag gedaan, maar aangezien zondag het competitievoetbal weer begint wil ik niet een dag ervoor deadliften :o Volgende week moderate stress (en geen tempo squats meer), da’s weer wat beter te behappen.
 
Ben even een paar dagen flink ziek geweest, negatieve zelftests dus het was een flinke griep. Vandaag weer redelijk fit, wel bijna 2 kg afgevallen sinds zaterdag. Komende week ga ik op skivakantie, dus training wordt vanaf 13 feb weer opgepakt.
 
Ben even een paar dagen flink ziek geweest, negatieve zelftests dus het was een flinke griep. Vandaag weer redelijk fit, wel bijna 2 kg afgevallen sinds zaterdag. Komende week ga ik op skivakantie, dus training wordt vanaf 13 feb weer opgepakt.
Zelftesten zijn berucht onbetrouwbaar bij een omicron besmetting. Best dubbel checken met een pcr test.
 
Zelftesten zijn berucht onbetrouwbaar bij een omicron besmetting. Best dubbel checken met een pcr test.
Verder geen snotneus, keelpijn of verlies van reuk/smaak gehad gedurende de 'ziekperiode' en ben sowieso de hele tijd thuis geweest. Ik heb de dagen dat m'n vriendin de deur uit moest voor de zekerheid een zelftest gedaan. Ik weet verder niet wat het testbeleid in België is, maar hier moet men eerst naar een zelftest grijpen en bij positieve uitslag (of bij verergerende symptomen) door naar een test bij de gezondheidsdienst.
 
Had in voorbereiding op onze verhuizing en de grotere homegym wat meer ijzerwerk gekocht bij Rogue. Het plan is om uiteindelijk een six post rack met achterin plate storage en dumbbell shelf te bouwen, maar dat is in de huidige ruimte/indeling niet mogelijk. Omdat ik mijn plate tree al heb verkocht heb ik dit in elkaar geïmproviseerd (kon het ook niet laten:D). Niet perse mooi, wel praktisch. Voor nu.

PXL_20220203_172506887.MP.jpg
 
Ziet er alsnog mooi uit. Gaaf spul heb je
 
Ziet er alsnog mooi uit. Gaaf spul heb je
Thanks, ben er ook blij mee! Had misschien nog wel tot na de verhuizing kunnen wachten met bijkopen, maar kan ook goed zijn dat (staal)prijzen tegen die tijd verder zijn gestegen en/of voorraden op zijn) Dus ik had mezelf wijsgemaakt dat ik nu wel móest kopen :rolleyes:
Heb je nou ook een Ohio power bar?
Yessir! Echt een top bar. Had hiervoor een ATX Ram Bar 1.0, wat ook wel een fijne bar was maar qua knurling is de OPB flink wat stapjes agressiever. Heb m een paar jaar geleden op de FIBO in Keulen gekocht bij de Rogue stand. Aan het eind van de beursdag verkochten ze nogal eens demomateriaal direct op de beursstand zelf. Krijg je beetje korting, geen verzendkosten en heb je hem direct in huis :)
 
Laatst bewerkt:
Yessir! Echt een top bar. Had hiervoor een ATX Ram Bar 1.0, wat ook wel een fijne bar was maar qua knurling is de OPB flink wat stapjes agressiever. Heb m een paar jaar geleden op de FIBO in Keulen gekocht bij de Rogue stand. Aan het eind van de beursdag verkochten ze nogal eens demomateriaal direct op de beursstand zelf. Krijg je beetje korting, geen verzendkosten en heb je hem direct in huis :)
Lijkt me ook echt een mooie bar om te gebruiken, zat al even te twijfelen om hem te kopen. Ga hem waarschijnlijk rond mijn verjaardag als cadeau doen haha.

Edit: kan het niet goed zien maar dit lijkt op de stainless steel variant?
 
kan het niet goed zien maar dit lijkt op de stainless steel variant?
Nee dit is de black zinc. Stainless was er destijds niet op de beursstand, en volgens mij is die variant ook pas later in het Europese aanbod opgenomen. Coating begint lichtjes te slijten maar aangezien ik de enige gebruiker in een geïsoleerde ruimte ben is er van oxidering (nog) geen sprake.

Heb stainless nooit zelf in handen gehad, maar die schijnt nog iets scherper te zijn.
 
Maar nieuw fitnessmateriaal kopen is en blijft leuk dus snap dat je niet gewacht heb tm de verhuizing
 
Toffe setup! Ben zelf ook voornemens om de sportschool te verlaten en een homegym op zolder te bouwen. Dus voor jou een paar vragen: hoe lang heb je het Rogue rack nu in je bezit en waarom voor dit rack en merk gekozen? Zie dat je op zolder traint, heb je onder die matten nog iets liggen om de last te verdelen? Bouwjaar van het huis? Verder nog tips? Fijne vakantie!
 
Toffe setup! Ben zelf ook voornemens om de sportschool te verlaten en een homegym op zolder te bouwen. Dus voor jou een paar vragen: hoe lang heb je het Rogue rack nu in je bezit en waarom voor dit rack en merk gekozen? Zie dat je op zolder traint, heb je onder die matten nog iets liggen om de last te verdelen? Bouwjaar van het huis? Verder nog tips? Fijne vakantie!
Nice, come join the home gym masterrace. Ik heb het rack tijdens Black Friday 2018 gekocht, heb juist voor dit rack gekozen vanwege relatief dunne uprights (2x3 inch) icm relatief brede binnenruimte. Mijn grip bij squat is nogal breed en m’n barbell collars zijn nogal dun, dus ik kan binnen de uprights makkelijk m’n handen kwijt en buiten de uprights raak ik het rack nooit met de schijven (ook niet bij een slordige walkout of rerack). Een Rogue Monster of Monster Lite (of de hogere ATX series) zou voor mij wat overkill zijn, en daar verlies je aan beide kanten van je collars speelruimte door de dikkere uprights.

Verder is deze redelijk modulair te bouwen en uit te breiden. Misschien wat duurder dan bijvoorbeeld een ATX, maar ik heb er hobby aan en heb het er graag voor over.

Mijn huis is relatief nieuw, gebouwd in 2016 en verdiepingsvloeren zijn 200mm beton kanaalplaat. Onder de matten ligt verder niks, ik denk dat het qua belasting ook wel meevalt. Een waterbed of aquarium lijkt me zwaarder per vierkante meter dan wat hier staat.
 
Het leven komt weer in de weg van progressie vrees ik. Op de wintersport heb ik m'n knie verdraaid. Gisteren heeft de fysio ernaar gekeken, er zit schade aan de binnenste knieband (MCL). Door het vocht en zwelling is het nog niet goed te beoordelen of het is opgerekt of ingescheurd, gelukkig is het wel uitgesloten dat hij is afgescheurd. Wel al 7 dagen afhankelijk van pijnstillers. Zodra de zwelling weg is kijkt hij er nog eens naar en weten we meer, maar ik mag me voorbereiden op een maandje of 3 upper body training en lower body terug opbouwen vanaf bodyweight.
 
Dat suckt wel gigantisch.
Maar het herstel kan best vlot verlopen hoor. Gewoon niet overdreven voorzichtig zijn. Dat doet vaak meer slecht dan goed.
Vorig jaar mijn adductor afgescheurd en 6 maanden later een PR gesquat. Gewoon blijven trainen, maar met aangepaste ROM en load. Dat heeft er voor gezorgd dat van het moment dat ik wel weer vol kon gaan de achterstand beperkt was.
 
Dat suckt wel gigantisch.
Maar het herstel kan best vlot verlopen hoor. Gewoon niet overdreven voorzichtig zijn. Dat doet vaak meer slecht dan goed.
Vorig jaar mijn adductor afgescheurd en 6 maanden later een PR gesquat. Gewoon blijven trainen, maar met aangepaste ROM en load. Dat heeft er voor gezorgd dat van het moment dat ik wel weer vol kon gaan de achterstand beperkt was.
Daar houd ik me maar aan vast. Van 'bewegingsangst' heb ik bij blessures of overbelasting gelukkig niet zo'n last, motion is lotion (zolang het binnen pijngrenzen blijft) en het is inderdaad ook weer niet zo dat ik helemaal niks kan qua training. Vandeweek eerst maar eens kijken wat we onder de zwelling gaan aantreffen en hoe het tegen die tijd voelt.
 
Damn! Beterschap man. Hopelijk herstel je snel
 
Back
Naar boven