XXL Nutrition

Rick's homegym log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RickW

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
28 feb 2019
Berichten
921
Waardering
1.562
Lengte
1m85
Massa
91kg
Hoi, ik ben Rick. Nog net 29 jaar, woon samen met m'n vriendin in Doetinchem en ben online marketeer. Zwerf al een paar jaar op dit forum rond zonder account, maar ben het laatste halfjaar (weer) serieuzer gaan trainen en ook begonnen met m’n homegym dus dan is interactie hier wel tof :)

Ik voetbal al sinds jochie van 4, maar heb eigenlijk m’n hele leven te kampen gehad met overgewicht. Tot ongeveer m’n 25e naast voetbal ook hardgelopen, wedstrijden tot ongeveer 16km. Bleek toch een inefficiënte manier van calorieën verbranden te zijn, maar wist ik toen veel.

Begin 2017 woog ik 101kg (bij 185cm lengte), at en dronk ik veel te veel en was ik zwaar uit vorm. Voetbal begon pijn te doen aan gewrichten en ik zat totaal niet lekker in m’n vel. Tijd om het roer om te gooien.

Van februari 2017 tot augustus 2017 heb ik een Personal Body Plan programma gevolgd. Wellicht bij meerderen hier wel bekend, maar via een app contact met een persoonlijke coach waarbij je alles wordt geleerd op het gebied van (kracht)training, voeding, gedrag en herstel. Iedere training en maaltijd loggen, iedere 4 weken voortgang meten, invullen en foto’s opsturen. Ik ben hierbij van 101kg naar 82kg gegaan en ik kan gerust zeggen dat deze periode levensveranderend is geweest voor mij.

Zomer 2018 begonnen met thuis trainen, aangezien zowel m’n vriendin als ikzelf dat liever doe dan in de gym. Ik kracht, zij vooral HIIT maar ondertussen weet ze de gewichten ook steeds meer te vinden. Ik heb een slaapkamer ingericht met squatrek, olympische stang en bumpers, maar gedurende afgelopen jaar steeds meer uitgebreid. Binnenkort ben ik klaar met de verbouwing van m’n zolder en verhuist de gym daarheen.

Flash-forward naar nu: ik train 4x in de week, momenteel met een Wendler 5/3/1 Triumvirate schema aangevuld met wat roeien en 2x in de week voetbaltraining/wedstrijd.

Ik zit stabiel rond 84kg. Doel is progressie op de main lifts, in eerste instantie zonder veel aan te komen. Ik begin volgende week aan m’n 3e cyclus van Wendler, gaat op zich lekker. Squat 140, bench 85, deadlift 185, overhead press 65. Kortetermijn doel is vooral verbetering van m’n bench, die loopt hopeloos achter op de rest (voor m’n gevoel).

Stats april 2019
Squat 140 kg
Benchpress 85 kg
Deadlift 185 kg
Overhead press 65 kg

Lichaamsgewicht 84 kg

Huidige schema
Wendler 5/3/1 triumvirate (Excel sheet)
 
Laatst bewerkt:
Di 9 april 2019 (Wendler C3W1 Squats)
Eerste training in homegym 2.0 (verplaatst naar de zolder)

Wup
3min roeien 75kcal

Squats
50 kg 5x
57,5 kg 5x
67,5 kg 3x
80 kg 5x
92,5 kg 5x
105 kg (amrap) 7x

SSB Squats
70 kg 5x10

Dumbbell lunges
27,5 kg 5x10 per kant

Core
3x 50sec plank BW + 5,5kg

Squats voelde zwaar en in laatste set zat misschien nog een herhaling extra, maar niet geforceerd. Wennen aan squatten binnen nieuwe rack, paar keer de uprights geraakt. Wel tevreden met m'n setup :)

WhatsApp Image 2019-04-09 at 21.42.44.jpeg
 
Da's een mooi rack!
Ga je'm nog vastzetten in de vloer of staat ie zo al stabiel genoeg?
 
In! Je zolder is mooi geworden! Heb je meer foto's?
 
Da's een mooi rack!
Ga je'm nog vastzetten in de vloer of staat ie zo al stabiel genoeg?

Thanks, ben er blij mee! Afgelopen november tijdens black friday gekocht bij Rogue, heeft me heel lang aangestaard voordat de verbouwing klaar was en ik ermee aan de slag kon :D
Het is echt een beest van een ding, geen beweging in te krijgen. Ik zet hem waarschijnlijk nog wel vast in de vloer, maar laat hem even een paar weken los staan. Even ervaren of hij nu op de meest handige plek staat, aangezien ik vaker tegelijkertijd met een maat of m'n vriendin in dezelfde ruimte train.

In! Je zolder is mooi geworden! Heb je meer foto's?

Meer foto's volgen nog, ben nog niet helemaal klaar. Maar aangezien jij m'n vorige vloer hebt overgenomen ben ik iets vervroegd naar boven verhuisd ;)
 
Thanks, ben er blij mee! Afgelopen november tijdens black friday gekocht bij Rogue, heeft me heel lang aangestaard voordat de verbouwing klaar was en ik ermee aan de slag kon :D
Het is echt een beest van een ding, geen beweging in te krijgen. Ik zet hem waarschijnlijk nog wel vast in de vloer, maar laat hem even een paar weken los staan. Even ervaren of hij nu op de meest handige plek staat, aangezien ik vaker tegelijkertijd met een maat of m'n vriendin in dezelfde ruimte train.
Doet Rogue ook in Europa aan Black Friday?
Hmmm, kan handig zijn als ik nog een stel rooie plates wil bijkopen. :)

Ja, eerst ff testen of ie op de juiste plaats staat voor je'm fixeert is wel verstandig.
 
Ja, al was er korting op maar een beperkt aantal producten en ook lang niet altijd even hoog. Op het rack zat 20%, weet niet of ze korting gaven op plates en hoeveel dat was. Wel hadden ze een soort formule waarbij de korting op plates toenam naarmate je er meer bestelde.

Black friday werd vooraf flink gehyped door Rogue en beperkte voorraad, maar er werd geen startdatum voor de kortingen bekendgemaakt. Dus tegen die tijd ff abonneren op de Rogue Europe nieuwsbrief, zodat je het op tijd weet. Het rack was binnen 3 dagen uitverkocht (voor die prijs).
 
Ja, al was er korting op maar een beperkt aantal producten en ook lang niet altijd even hoog. Op het rack zat 20%, weet niet of ze korting gaven op plates en hoeveel dat was. Wel hadden ze een soort formule waarbij de korting op plates toenam naarmate je er meer bestelde.

Black friday werd vooraf flink gehyped door Rogue en beperkte voorraad, maar er werd geen startdatum voor de kortingen bekendgemaakt. Dus tegen die tijd ff abonneren op de Rogue Europe nieuwsbrief, zodat je het op tijd weet. Het rack was binnen 3 dagen uitverkocht (voor die prijs).
OK, bedankt voor de tip.
 
Wo 10 april 2019 (Wendler C3W1 Bench)

Wup
3min roeien 72kcal

Bench
32,5 kg 5x
37,5 kg 5x
42,5 kg 3x
52,5 kg 5x
60 kg 5x
67,5 kg (amrap) 5x

Dumbbell incline bench
20 kg 5x10

Wide dips
Assisted (rood) 5x10

Core
3x 50sec plank BW + 5,5kg

Heel zware training, tank was op driekwart helemaal leeg. Verbouwen en verhuizen plus start nieuwe cyclus denk ik, plus dat bench echt mn zwakste lift is. Maar zoals m'n trainingsmaat zegt "je moet je niet laten leiden door scorebord-bankdrukken" :rolleyes:

Zag trouwens ook dat ik onbedoeld 4kg was afgevallen (sinds begin dit schema, dus nu 9 weken onderweg), dat helpt natuurlijk ook niet met progressie. Ff wat tweaken in m'n maaltijden.
 
Laatst bewerkt:
Afvallen hoeft geen probleem te zijn met Wendler. Ben zelf in 6 cycles 7kg lichter geworden. en op al mn lifts vooruit gegaan
 
Damn mooi rack man!
 
Vr 12 april 2019 (Wendler C3W1 Deadlift)

Wup
3min roeien 71kcal

Deadlift
67,5 kg 5x
77,5 kg 5x
92,5 kg 3x
110 kg 5x
125 kg 5x
142,5 kg (amrap) 8x

Single leg curl
20 kg 5x10

Romanian deadlift
110kg 5x10

Core
3x 50sec plank BW + 5,5kg

Goeie rebound vandaag, alles kwam makkelijk van de grond af. Morgenochtend laatste training van de week, 's middags schroef ik het rack vast aan de vloer en doe ik wat kleine afwerkingen in de gym. Zal dan ook ff wat meer foto's posten.
 
Laatst bewerkt:
Di 9 april 2019 (Wendler C3W1 Squats)
Eerste training in homegym 2.0 (verplaatst naar de zolder)

Wup
3min roeien 75kcal

Squats
50 kg 5x
57,5 kg 5x
67,5 kg 3x
80 kg 5x
92,5 kg 5x
105 kg (amrap) 7x

SSB Squats
70 kg 5x10

Dumbbell lunges
27,5 kg 5x10 per kant

Core
3x 50sec plank BW + 5,5kg

Squats voelde zwaar en in laatste set zat misschien nog een herhaling extra, maar niet geforceerd. Wennen aan squatten binnen nieuwe rack, paar keer de uprights geraakt. Wel tevreden met m'n setup :)

Bekijk bijlage 452330

Nice! Hoe is trainen op zolder, heeft de rest van het huis en de bewoners hier niet heel erg last van, als je bijvoorbeeld deadlift of rows doet? Benieuwd naar de foto's als het af is :)
 
Za 13 april 2019 (Wendler C3W1 Overhead press)

Wup
3min roeien 71kcal

Overhead press
22,5 kg 5x
27,5 kg 5x
32,5 kg 3x
37,5 kg 5x
42,5 kg 5x
50 kg (amrap) 7x

Pull up
Assisted (zwart) 5x10

Dumbbell curl
13 kg 5x10

Core
3x 50sec plank BW + 5,5kg

Prima training, week weer goed afgesloten.

Na de training ff dakraam verder afgewerkt, timer opgehangen en rack vastgeschroefd op de vloer. Was nog aan het twijfelen of ik het rubber zou uitsnijden, maar uiteindelijk niet gedaan. Staat er nu bovenop, vast als een huis. Ik heb de onderste crossmembers er tussenuit geschroefd, ik wil namelijk ook langs de zijkant nordic curls kunnen doen (en mn voeten vastzetten onder een safety pin).

Foto's:
 
Laatst bewerkt:
Nice! Hoe is trainen op zolder, heeft de rest van het huis en de bewoners hier niet heel erg last van, als je bijvoorbeeld deadlift of rows doet? Benieuwd naar de foto's als het af is :)

Zolder is tot nu toe prima! Even goed kijken hoe ik het rack moest zetten i.v.m. walkout voor overhead press, zodat ik de schuine plafonds niet raak. Verder heb ik het lage gedeelte mooi benut voor het roeiapparaat, daar heb je de hoogte toch niet voor nodig. Op de vloer liggen nu poreuze tegels van 2,5cm en ik lift met bumpers, dus dat hoort men in huis en bij de buren ook niet. Ik woon in een tussenwoning en in de eerste versie van m'n gym had ik stalmatten liggen, dat heeft de buurman op een deadlift dag wel eens gehoord zei die :rolleyes:. Rows heb ik nog niet gedaan, misschien doe ik dan pendlays in de safety straps. Dat zal je dan ook niet horen denk ik.
 
Dat ziet er heel goed uit.
Echt nette homegym.
 
Thanks! Ben er zelf ook echt blij mee, en al een flinke tijd in voorbereiding/verzameling. Eigenlijk bijna alles of nieuw tijdens kortingsacties gekocht, of via Marktplaats. Maar dan is geduld wel een schone zaak.
 
Ma 15 april 2019 (Wendler C3W2 Bench)

Wup
3min roeien 71kcal

Bench
32,5 kg 5x
40 kg 5x
47,5 kg 3x
55 kg 3x
62,5 kg 3x
70 kg (amrap) 4x

Dumbbell incline bench
22 kg 5x10

Wide dips
Assisted (rood) 5x10

Core
3x 50sec plank BW + 5,5kg

Heb de volgorde van de lifts deze week gewisseld, gisteren voetbalwedstrijd gespeeld en komend weekend vrij. Dus beter maandag beginnen met bench i.p.v. squats, en zaterdag eindigen met deads. Erg goed geslapen vannacht, voelde me goed vandaag. Bench beetje geëxperimenteerd met m'n elbow tuck, voelde direct een stuk sterker :) ben denk ik wel iets op het spoor om weer flink progressie te maken, maar dat moet komende weken blijken.
 
Laatst bewerkt:
In! Mooie homegym heb je!


44 kg dumbbells? :eek:

Welkom en thanks! En rustig maar, het is 2x 22 kg haha. Misschien voor de duidelijkheid ff op die manier noteren.
 
Back
Naar boven