Fitness Seller

Rick's homegym log

Bezoekers in dit topic

Je hebt me doen laten besluiten om mijn gym toch ook maar op m'n zolder te gaan bouwen straks :roflol:
Erg strak, mooi man! Wat een rack heb je ook joh, pfoeh.
 
Welkom en thanks! En rustig maar, het is 2x 22 kg haha. Misschien voor de duidelijkheid ff op die manier noteren.
Ik stond ook al versteld. 5x10x44kg zou een mooie prestatie geweest zijn.
Bij dumbbells zet je normaal wat 1 dumbbell weegt.
 
Je hebt me doen laten besluiten om mijn gym toch ook maar op m'n zolder te gaan bouwen straks :roflol:
Erg strak, mooi man! Wat een rack heb je ook joh, pfoeh.

Thanks! Ben er ook heel blij mee. Rib uit m'n lijf, maar het is hopelijk de setup waar ik de rest van m'n leven mee uit de voeten kan. Ben benieuwd naar jouw zolder binnenkort!

Ik stond ook al versteld. 5x10x44kg zou een mooie prestatie geweest zijn.
Bij dumbbells zet je normaal wat 1 dumbbell weegt.

Check, heb het ff aangepast. Zou mooi zijn geweest, 70 kg barbell bench voor 4 reps en vervolgens 2x44 kg dumbbell incline bench 5x10 :p
 
Check, heb het ff aangepast. Zou mooi zijn geweest, 70 kg barbell bench voor 4 reps en vervolgens 2x44 kg dumbbell incline bench 5x10
Ja, dat viel me al op. Ik dacht even dat je altijd enkel met dumbbells had getraind en nu nog wat moest wennen aan de barbell. Maar ook dan was het verschil verdacht groot.
Nu heb je wel iets om naar toe te werken. :D
 
Mooie homegym man.Hoe bevalt Wendler?
 
Thanks! Wendler bevalt goed, is m'n eerste schema na twee jaar (varianten van) Personal Body Plan 8x3 UB/LB schema's.
 
Waar heb je die DL jack vandaan?
 
Di 16 april 2019 (Wendler C3W2 Squats)

Wup
3min roeien 72kcal

Squats
50 kg 5x
62,5 kg 5x
72,5 kg 3x
85 kg 3x
97,5 kg 3x
110 kg (amrap) 8x

SSB Squats
70 kg 5x10

Dumbbell lunges
22 kg 5x10 per kant

Core
3x 50sec plank BW + 5,5kg

Weer sterk. We hebben nu zelfs met 3 man tegelijkertijd kunnen trainen, voorafgaand aan Juventus - Ajax. Gaat dan wel alleen als twee man aan beide kanten van het rack squatten, en de derde UB op een bankje met dumbbells doet. Zo hoefden we geen enkele stang te herladen en konden we alledrie voor de aftrap klaar zijn :)
 
Lekkere squats. Oook BBB template zo te zien
 
Echt een mooie homegym. Kan ik op geen enkele manier aan tippen.
Ik heb een Powermark Rack + een Rogue Gymflag - haha.
 
Echt een mooie homegym. Kan ik op geen enkele manier aan tippen.
Ik heb een Powermark Rack + een Rogue Gymflag - haha.

Thanks! Realiseer me dat het redelijk overkill is maar ik vind het gewoon leuk om hiermee bezig te zijn. M'n vriendin lacht me uit, maar zij geeft een fortuin uit aan 250 kleuren nagellak (letterlijk) :emo:
Sowieso vind ik het heerlijk om thuis te trainen met m'n vriendin of met vrienden, of dat nou in een Powermark of Rogue rack is maakt eigenlijk niets uit. Als t maar veilig is :)
 
Wo 17 april 2019 (Wendler C3W2 Overhead press)

Wup
3min roeien 70kcal

Overhead press
22,5 kg 5x
30 kg 5x
35 kg 3x
40 kg 3x
47,5 kg 3x
52,5 kg (amrap) 6x

Pull up
Assisted (rood) 5x10

Dumbbell curl
13 kg 5x10

Core
3x 50sec plank BW + 5,5kg

Beetje slecht en kort geslapen afgelopen nacht, vandaag thuisgewerkt. Zo'n workout waarbij je in de eerste minuten al voelt dat die zwaar gaat worden, maar redelijk doorgekomen. Is met voetbaltraining en wedstrijd erbij ook m'n negende dag sporten op rij. Morgen en vrijdag rust, zaterdag deadlift, zondag rust.
 
Zolder is tot nu toe prima! Even goed kijken hoe ik het rack moest zetten i.v.m. walkout voor overhead press, zodat ik de schuine plafonds niet raak. Verder heb ik het lage gedeelte mooi benut voor het roeiapparaat, daar heb je de hoogte toch niet voor nodig. Op de vloer liggen nu poreuze tegels van 2,5cm en ik lift met bumpers, dus dat hoort men in huis en bij de buren ook niet. Ik woon in een tussenwoning en in de eerste versie van m'n gym had ik stalmatten liggen, dat heeft de buurman op een deadlift dag wel eens gehoord zei die :rolleyes:. Rows heb ik nog niet gedaan, misschien doe ik dan pendlays in de safety straps. Dat zal je dan ook niet horen denk ik.

Je woont denk ik wel in een vrij nieuw huis of niet? Ik woon nu in een huis van 1926 en ik durf dat niet aan haha.
 
Je woont denk ik wel in een vrij nieuw huis of niet? Ik woon nu in een huis van 1926 en ik durf dat niet aan haha.

Klopt, is nu drie jaar oud. Ik heb even opgezocht hoe de verdiepingsvloeren zijn opgebouwd, is 20cm beton (kanaalplaatvloer) en de overspanning tussen de dragende muren is 5,70m. Dat durf ik wel aan. De plate tree is nu 245kg en die staat vlakbij de dragende muur, verder weinig spannends in de ruimte. Ik deadlift zelf ook (nog wel) onder de 200kg en ben niet zo van het gooi en smijtwerk.

In een jaren 20 huis zou ik het ook niet aandurven, betonvloer of niet. Aan de andere kant, een gym hier in de buurt heeft ook een houten vloer met plate loaded toestellen erop, en de kelder eronder ook in gebruik voor leden.
 
Klopt, is nu drie jaar oud. Ik heb even opgezocht hoe de verdiepingsvloeren zijn opgebouwd, is 20cm beton (kanaalplaatvloer) en de overspanning tussen de dragende muren is 5,70m. Dat durf ik wel aan. De plate tree is nu 245kg en die staat vlakbij de dragende muur, verder weinig spannends in de ruimte. Ik deadlift zelf ook (nog wel) onder de 200kg en ben niet zo van het gooi en smijtwerk.

In een jaren 20 huis zou ik het ook niet aandurven, betonvloer of niet. Aan de andere kant, een gym hier in de buurt heeft ook een houten vloer met plate loaded toestellen erop, en de kelder eronder ook in gebruik voor leden.

Erg mooie gym, geniet ervan :) !
 
Za 20 april 2019 (Wendler C3W2 Deadlift)

Wup
3min roeien 73kcal

Deadlift
67,5 kg 5x
85 kg 5x
100 kg 3x
117,5 kg 3x
135 kg 3x
150 kg (amrap) 7x

Nordic curl
Assisted (rood) 5x10

Romanian deadlift
110kg 5x10

Core
3x 50sec plank BW + 5,5kg

Vanochtend wel geklust, maar voor de training nog gelegen en zelfs ff weggedut. Bij het roeien leek het een zware training te gaan worden, maar alles kwam lekker van de grond af. Rest van het weekend lekker eieren vreten :p
 
Laatst bewerkt:
Ma 22 april 2019 (Wendler C3W3 Bench)

Wup
3min roeien 73kcal

Bench
32,5 kg 5x
40 kg 5x
47,5 kg 3x
60 kg 5x
67,5 kg 3x
75 kg (amrap) 2x

Dumbbell incline bench
22 kg 5x10

Wide dips
Assisted (rood) 5x10

Core
3x 50sec plank BW + 5,5kg

Tweede Paasdag training, aan het begin van de avond tussen brunch en BBQ in. Volle buik, niet ideaal trainen. Ook niet echt tevreden met die 75 kg die maar twee keer omhoog kwam, begon wel aan derde rep maar ik heb een sticking point op ongeveer 20cm van m'n borst. Ellebogen vliegen naar buiten, einde oefening. Lichtere sets blijven de ellebogen netjes tucked en gaan met gemak omhoog.

BW was afgelopen week verder gezakt naar 82 kg, -6 kg sinds afgelopen februari. Niet echt m'n doel om af te vallen, dus ik heb afgelopen week m'n porties van alle maaltijden iets vergroot. Al wel merkbaar tijdens trainingen, op de weegschaal moet komende weken nog blijken.
 
6kg afvallen zonder dat het de bedoeling is? Hoe doe je dat?
6kg bijkomen, ja daar kan ik me wat bij voorstellen. :D
 
Rik76 Ik ben niet gestructureerd bezig met meten van gewicht en vetpercentage en heb m'n voeding wel dusdanig op orde dat ik geen enkel moment van de dag honger heb of op een lege tank train. Maar blijkbaar is dat onder onderhoud.

Het is niet dat ik niet doorhad dat er wat vanaf ging, maar dit was meer dan ik dacht en idd niet echt de bedoeling :rolleyes:
 
Back
Naar boven