AndroidHealthClinic

Nieuws Rico VS Badr (challenge accepted) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic


Hij neemt'We vreten Rico op! ', wel erg letterlijk waarschijnlijk.
'We'moeten iets fitter zijn dan de langzaamste in het bos. :)


Ik hoop stiekem wel dat we winnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop op Rico!
 
Die speknek trainer van Hari ontleent wel heel veel status uit het werk van zn mattie. Hoe bedoel je "WE vreten hem op"? Wat ga jij dan doen, landwalvis? :roflol:
 
En toch heeft hij kwaliteiten. Eens, de meeste vechters hebben al een bepaald niveau bereikt voor ze bij hem komen, maar hij weet er dan net iets meer uit te halen. Hij staat technisch en tactisch goed bekend. Ik denk dat hij een soort mentor is, en dat hij juist kan klikken met de vechtsporter die bij hem aanklopt. Joeri Mes is geloof ik wel door hem opgeleid voor hij naar Edwin van Os vertrok.
 
Spoiler alert,

Badr wint door ko in de 1e ronde,

simpelweg teveel ko power ,talent en ervaring
 
Spoiler alert,

Badr wint door ko in de 1e ronde,

simpelweg teveel ko power ,talent en ervaring


De vraag is en blijft of Verhoeven goed genoeg is om Badr van zich af te houden tot ie op is. Conditioneel is Verhoeven sterker. Maar is hij goed genoeg?
 
De vraag is en blijft of Verhoeven goed genoeg is om Badr van zich af te houden tot ie op is. Conditioneel is Verhoeven sterker. Maar is hij goed genoeg?
Hoezo is Rico per se conditioneel beter? Alsof Badr ooit issues daarmee gehad heeft als ie zich voorbereid...

Rico had issues met Zimmerman en werd compleet outclassed door Schilt. Hij was wel nog wat jonger en minder ervaren, maar Zimmerman ws in zijn generatie bepaald geen relevante vechter. Ik denk wel dat je kunt concluderen aan de hand daarvan dat Rico niet het grootste talent is dat ooit in de ring heeft gestaan. Voor mij is deze fight dus echt een vraag hoeveel % van prime Badr krijgen we te zien.

Mijn gevoel zegt niet genoeg. Gewoon te lang eruit, mentaal niet op een goede plek en Rico is gewoon technisch een solid kickbokser. Maar er zit van nature wel een verschil in talent tussen deze twee heren dat vrij groot is, make no mistake about it.



 
Laatst bewerkt:
Badr is Badr, een van de grootste talenten. Wanneer beiden de eerste ronde overleven zegt mijn gevoel dat Rico in het voordeel is. Het is niet echt te voorspellen, veel zal duidelijk worden in de eerste minuten. Ze schelen vijf jaar. Ik geloof in Rico maar heb dingen gezien van Badr waar ik nog steeds van onder de indruk ben. Echt genoten van hem als vechter, op de incidenten na.
 
Wie wint er tijdens de krachtmeting tussen Badr Hari en Rico Verhoeven op 10 december in de König-Pilsener-Arena in het Duitse Oberhausen? Het is een vraag die door veel hoofden spookt. De echte kenners, die zelf ook tegenover één of beide heren in de ring hebben gestaan, geven antwoord. The King of Kickboxing of The Golden Boy?

1. Sem Schilt

De Nederlandse kickbokser Sem Schilt werd maar liefst vijf keer wereldkampioen en is daarmee in het kickboksen het meest succesvolle zwaargewicht aller tijden. The Hightower won als enige kickbokser zowel van Badr Hari als van Rico Verhoeven, maar werd in 2009 ook een keer door Hari verslagen. Het maakt Schilt dan ook niet uit wie er 10 december wint. ,,Ik heb van beide gewonnen, dus wie er ook wint, het maakt mij alleen maar sterker.''

De man - die met zijn 2 meter 12 door sportverslaggevers ook wel De Reuswordt genoemd - vindt het heel moeilijk om de uitkomst te voorspellen. ,,Maar dat is ook het mooie van dit gevecht'', aldus Schilt. Hij denkt dat des te langer de partij duurt, des te meer Rico in het voordeel is. ,,Dit komt door fitheid, maar ook hoe Badr mentaal is. Hij heeft een kort lontje en het gaat goed tot het moment dat hij alles weggooit. Dat is een spannend stukje. Rico moet proberen om Badr over de zeik te helpen, om te kijken of hij zijn woede kan beheersen. Daar is weinig voor nodig'', weet Schilt uit ervaring.

De vijfvoudig wereldkampioen heeft de sterke en mindere kanten van beide vechters in de ring ondervonden. ,,De kwaliteit van Badr is dat hij voor de knock-out gaat. Hij heeft lef en durft zelfs met een lage dekking in te komen. Dat is zijn sterke punt, maar ook zijn minpunt. Hij is er gevoelig voor om gefrustreerd te raken. Rico is dat minder, maar als je hem onder druk zet dan heeft hij het wel lastig. De grote vraag hier is of Badr dit kan zonder zichzelf te verliezen.''
?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.jpg

© anp
Rico moet proberen om Badr over de zeik te helpen

2. Remy Bonjasky
De Surinaams-Nederlandse kickbokser Remy Bonjasky won in zijn carrière twee keer van Badr Hari. In één van de wedstrijden werd Hari gediskwalificeerd, omdat hij Bonjasky trapte en sloeg toen hij al op de grond lag. ,,Als je de voors en tegens tegenover elkaar zet, geef ik Badr 51 procent kans en Rico 49. Als Badr net zo getraind heeft zoals vroeger, dan denk ik dat hij gaat winnen. Maar uiteindelijk beslist de vorm van de dag.''

Om Badr te verslaan, moet je volgens The Flying Gentleman heel slim zijn. Rico moet zijn moment afwachten, zijn moment dúrven afwachten. ,,Badr is sterk, snel en heeft alles in zich om de beste te zijn. Alleen heeft hij het nooit bewezen. Hij heeft iedereen in de kickbokswereld verslagen die hij wilde verslaan, maar hij heeft nooit de belangrijkste titel gewonnen, de K1. Ik heb er drie, sommige Nederlanders zelfs vier, maar Badr geen één.''

Volgens Bonjasky heeft Rico een goede gesloten dekking, maar geen '10' in zijn vuisten, benen of knieën. Nog net een '7' oordeelt hij. ,,Badr heeft dat wel. Hij heeft zeker een 10 in zijn vuisten, misschien zelfs een 11. Maar Badr heeft dan weer een mindere dekking.''

Volgens de drievoudig wereldkampioen is het voordeel van Rico dat hij elf wedstrijden achter elkaar heeft gewonnen. ,,Hij heeft wedstrijdritme, en dat heeft Badr dan weer niet. Maar Badr heeft 'vuurpower' in zijn vuisten waarmee hij een wedstrijd kan beslissen in één ronde.''


?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.jpg

Bonjasky na het winnen van de finale van de World GP K-1 in Japan © anp
Als Badr net zo getraind heeft zoals vroeger, dan denk ik dat hij gaat winnen

3. Gökhan Saki
De Turks-Nederlandse kickbokser Gökhan Saki is geboren in Schiedam, maar komt uit voor Turkije. Het zwaargewicht speelde zo'n 100 wedstrijden, waarin hij slechts 10 keer werd verslagen. Van die 10 wedstrijden verloor hij twee keer van Badr Hari en één keer van Rico Verhoeven.

The Rebel, die onder het grote publiek ook wel bekendstaat als de man die Wesley Sneijder fit kreeg voor het WK in Brazilië, verwacht een spektakel. Als hij zou moeten gokken, schat Saki een kans van 60 tegen 40 voor Badr Hari. ,,Badr is een geval apart. Zijn techniek is hoog en inzicht is groot. Qua kwaliteit en ervaring is hij een maatje te groot voor Rico.'' Daarentegen benadrukt Saki dat Badr er lang tussenuit is geweest. Hierdoor is zijn wedstrijdritme eruit en dat kan volgens hem een rol gaan spelen.

Dat zou in het voordeel zijn van Rico Verhoeven. Over hem zegt Saki: ,,Rico is geen bijzondere vechter en geen natuurtalent. Qua techniek en kwaliteit schiet hij gewoonweg tekort. Maar Rico is daarentegen wel een hele harde werker en ontwikkelt zich daardoor ook. Hij beweegt goed op zijn voeten ondanks dat hij een zwaargewicht is. Hij heeft veel wedstrijden gedraaid en is momenteel gewoon heel erg fit.''



?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.jpg

© Photoshop AD
Badr is qua kwaliteit en ervaring een maatje te groot voor Rico

4. Ismael Londt
De Surinaams-Nederlandse Ismael Londt, momenteel één van de beste zwaargewichten op de wereld, is de laatste kickbokser waar Hari tegen heeft gevochten. Golden Boy Badr won door middel van technische knock-out in de Tjetsjeense hoofdstad Grozny van Mr. Pain. Op basis van die partij roemt het zwaargewicht de timing van Badr. ,,Die is echt goed.''

,,Wie er gaat winnen? Ik zei eerst keihard Badr, want ik vind zijn vechtstijl spectaculair'', geeft Londt toe. Op basis van de voorbereiding schat de kickbokser de kans nu op fifty-fifty. ,,Badr heeft allemaal sparringspartners die echt respect hebben voor hem, het zijn net bokszakken. Rico spart meer met de grote jongens. Hij is de fitste en heel erg gebrand.''

Het zal volgens Londt, die zelf ook vecht op 10 december, aan het wedstrijdverloop liggen wie er straks als winnaar eindigt. ,,Ik verwacht een snelle knock-out door Badr, maar als het langer duurt dan wint Rico. Als het gevecht langer dan een ronde duurt, dan kan Badr wanhopig gaan worden. Kijk, hij gaat echt voor de kill en kan daardoor wellicht niet zolang doorbranden.''
?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.jpg

© anp
Rico is de fitste en heel erg gebrand

5. Peter Aerts
De Nederlandse kickbokser uit Eindhoven, Peter Aerts, vocht in 2013 zijn afscheidswedstrijd tegen Rico Verhoeven. Verhoeven won toen nipt van de kickbokslegende. De man die bekend staat om zijn uitzonderlijke high-kicks was niet bereikbaar voor commentaar.

Eerder zei The Lumberjack tegen Omroep Brabant dat hij vuurwerk verwacht in het begin van de partij. ,,Badr gaat de eerste twee rondes voor een knock-out. Hij is gevaarlijk, zal écht alles geven."


?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.jpg

© anp
Badr is gevaarlijk, zal écht alles geven
 
Ik heb ooit eens met die dude gespard. Vrij confronterend voor mn ego hahah.
Ik had dikwijls moeite tegen lichtere tegenstanders (80-85kg). Ik vond hoe groter en zwaarder makkelijker, zeker op de grond. Zelf toentertijd 100+.
 
Nu de belangrijkste vraag:

Wie gebruikt er meer AAS? Badr of Rico!?
 
Ik had altijd de grootste moeite tegen lichtere en kleinere tegenstanders (78-85kg). Ik vond hoe groter en zwaarder makkelijker, zeker op de grond.
Grond is een ander verhaal. Ik heb mezelf heel lang als bokser gezien met een gemaakt muay thai arsenaal. Maar ik denk tegenwoordig dat mijn bjj beter is dan mijn boksen. Maar dat is vooral omdat je veel minder mensen tegenkomt die een bjj basis hebben.

Maar als je spart met zo'n mannen dan kom je er al heel snel achter dat er een talentverschil is. Gewoon als een mitrailleur kunnen vuren en altijd in positie zijn. Ik ben qua atletisch vermogen nog best aardig en heb 15 kg op zo'n jongen maar het verschil is dan zo pijnlijk, zelfs met de handrem erop.

Nou ben ik ook maar een hobbyist hoor, maar iedereen kent dat wel. Als je niet genoeg tegen mensen staat die een (of meer) klassen beter zijn, dan krijg je een verkeerd beeld van je eigen skills. Met voetballen heb je dat ook heel erg. Een jongen die in de 4e klasse wekelijks de ster is denkt dat dat ook hoger werkt. En soms klopt dat, maar vaak zie je als mensen minder tijd krijgen dat het lastig is je dingetje te doen. Dus het is heel goed voor je ego om dat af en toe te testen en een reality check te krijgen.

Met bjj is dat wel minder, minder testosteron geladen over het algemeen.
 
Met bjj is dat wel minder, minder testosteron geladen over het algemeen.
Helemaal waar. Constant over volgende stappen nadenken, de ander een stap voor willen zijn. In dat opzicht is de vergelijking met schaken snel gemaakt.
 
Nu de belangrijkste vraag:

Wie gebruikt er meer AAS? Badr of Rico!?
Rico hoeft zoals hij eruit ziet geen AAS te hebben genomen. Heb hem nooit in het echt gezien misschien geeft dat een ander beeld. Maar er zijn genoeg atletische vechtsporters die vrij gespierd en ripped zijn en echt niet aan de AAS zitten.

 
Een belangrijkere vraag: zou Verhoeven of Badr kans maken tegen onze eigen Adon1s?
 
Het zou bijzonder vervelend zijn als Badr wint, maar op basis van zijn kwaliteit kan je het helaas niet uitsluiten. Wat ook vervelend is, is dat ik geen ziggo heb. :fuu:
 
Wordt deze wedstrijd alleen op ziggo uitgezonden?
 
Back
Naar boven