XXL Nutrition

Riddle me this..... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Eh? Je hebt maar 10 dumbbells. En toch wil je 5 rijen maken met ieder 4 dumbbells = 20 dumbbells?
 
benchMarc zei:
Eh? Je hebt maar 10 dumbbells. En toch wil je 5 rijen maken met ieder 4 dumbbells = 20 dumbbells?

De dumbbells mogen in meerdere rijen voor komen.
 
C'mon guys!!! THINK!!! :)
 
dit is het enige wat ik kan bedenken


0 0 0 0 0 0 0 0
-------
rij 1
..-------
....rij 2
....-------
......rij 3
.......-------
.........rij 4
..........--------
.............rij 5

de stippellijntjes geven aan tot waar de rij loopt (let niet op depuntjes), op deze manier heb je 5 rijen van elk 4 dumbbells en je hebt maar 8 dumbbells nodig :D:D

heb je er nog 2 over om mee te dumbbell curlen :D
 
Hmmmz, r wordt niet echt hard geriddled moet ik zeggen...

Ik zal nog een hint geven, deze moet het wel wat duidelijker maken.

Een beetje een doordenkertje, we moeten het natuurlijk niet te makkelijk maken. Komt'ie:

SATAN



:devil:
 
Ja, dat was wel een erg makkelijke hint hoor. Maar zonder liegen, ik zag je reply pas nadat ik erachter was gekomen.


.........0
....................
0....0......0.....0
....................
...0............0
..........0..........
..0............0......

Is niet helemaal duidelijk maar ik hoop dat je het snapt.
 
Wohooooo Hee Kay heeft het geflikt!!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Netjes kerel :thumbs:
 
OK zal ik er maar eentje geven. Stel je hebt een 9 vakken zoals hieronder.

____________
|....|.....|....|
|__|___|___|
|....|.....|....|
|___|___|__|
|....|.....|....|
|__|___|___|

Duidelijk? Ja? mooi. Niet op de stipjes letten he.

Hier moet je getalletjes invullen. Nou je mag elk getal van 1 t/m 9 één keer gebruiken en er moet op elke mogelijke manier 15 uitkomen als je de getallen bij elkaar telt. Van links naar rechts, onder naar boven en diagonaal.
 
Makkie toch.. :D

4...9...2
3...5...7
8...1...6
 
Ja indd, maar het is het enige raadseltje dat ik ken. :D
 
ok nieuwe:

We hebben 12 munten en een balans. 11 munten hebben hetzelfde gewicht, maar één van de munten heeft een ander gewicht (zwaarder óf lichter, maar we weten niet of die zwaarder dan wel lichter is!). Je mag drie wegingen doen om te achterhalen welke munt een afwijkend gewicht heeft en daarbij bovendien te bepalen of de afwijkende munt zwaarder of lichter is.

De Vraag: Hoe moet je de drie wegingen doen om de afwijkende munt te vinden en daarbij bovendien te bepalen of de afwijkende munt zwaarder of lichter is?
 
niet te doen dit denk ik, je kan wel een munt vinden als je weet dat de afwijkende munt OF alleen zwaarder is OF alleen lichter. maar als je gewoon wat weegt dan weet je nooit in welke kant de afwijkende munt zit (aangezien die lichter en zwaarder kan zijn).

Als de munt alleen maar zwaarder/lichter kan zijn dan moet je gewono 2x4 wegen, is die in balans dan weeg je de overige 4 munten door 2 keer 1x1 te doen, en als die niet in balans is dan doe je dat met de zwaardere/lichtere kant.
 
Het is te doen :) Maar het is wel een complex probleempje :)
 
Rob G zei:
Het is te doen :) Maar het is wel een complex probleempje :)

Ik denk dat ik al op de goede weg ben.. :D
 
MmS zei:
Ik denk dat ik al op de goede weg ben.. :D

:rolleyes: Het koste wat meer tijd dan gedacht!

Ten eerste nummer ik de munten van 1 t/m 12..

Bij de eerste weging weeg ik de nummers 1,2,3,4 tegen 5,6,7,8
A: in evenwicht dan is 9,10,11 of 12 niet goed
B: niet in evenwicht; één van de 8 is niet goed.

Nu begin ik weer opnieuw te nummeren in deze groep en de groep die zwaarder was geef ik de nummers 1,2,3,4

Bij de tweede weging ligt het aan het wel of niet in evenwicht zijn van de eerste weging..
Bij deze weging ga ik uit van A: 9,10,11 tegen 1,2.3
AA: in evenwicht; 12 niet goed.
AB: niet in evenwicht; 9,10 of 11 niet goed. Nu weet je of de munt die niet goed is zwaarder of lichter is.

Bij deze weging ga ik uit van B: 1,2,5 tegen 3,4,6
BA: in evenwicht; 7 of 8 niet goed.
BB: 1,2,5 zwaarder; 1 of 2 te zwaar of 6 te licht
BC: 3,4,6 zwaarder; 1 of 2 te licht of 6 te zwaar

De derde weging waarbij het zwaarder of lichters zijn valt af te leiden aan de weging hierboven.
In geval AA: 12 niet goed dus die word samen met 11 tegen 9 en 10 gewogen.
In geval AB: 9 tegen 10.
ABA: in evenwicht; 11 niet goed.
ABB: 9 zwaarder; 9 niet goed.
ABC: 10 zwaarder; 10 niet goed.

In geval BA: 7 tegen 8.
BAA: 7 zwaarder; 8 niet goed.
BAB: 8 zwaarder; 7 niet goed.
In geval BB: 1 tegen 2.
BBA: In evenwicht; 6 niet goed.
BBB: 1 zwaarder; 1 niet goed.
BBC: 2 zwaarder; 2 niet goed.
In geval BC: 3 tegen 4.
BCA: In evenwicht; 5 niet goed.
BCB: 3 zwaarder; 3 niet goed.
BCC: 4 zwaarder; 4 niet goed.
 
Bij de hotel balie

't is al weer bijna een jaar geleden, dus het wordt hoog tijd:

Bij de hotel balie

Zeven reizigers kwamen in een hotel aan en vroegen om een kamer.
Helaas waren er maar 6 kamers vrij. De manager beloofde zijn best voor hen te doen. Hij gaf de eerste kamer aan de eerste man en vroeg een andere daar even te wachten. Daarna gaf hij de tweede kamer aan de derde reiziger, de derde aan de vierde reiziger, de vierde aan de vijfde reiziger en de vijfde aan de zesde reiziger. Daarna haalde hij de zevende reiziger op, die in de eerste kamer stond te wachten, en gaf hem de zesde kamer.
Daarmee had hij alle reizigers ondergebracht, nietwaar?
 
De tweede reiziger heeft geen kamer.
 
Nee. Dat is niet eens een raadsel man.
 
johanqq zei:
't is al weer bijna een jaar geleden, dus het wordt hoog tijd:

Bij de hotel balie

Zeven reizigers kwamen in een hotel aan en vroegen om een kamer.
Helaas waren er maar 6 kamers vrij. De manager beloofde zijn best voor hen te doen. Hij gaf de eerste kamer aan de eerste man en vroeg een andere daar even te wachten. Daarna gaf hij de tweede kamer aan de derde reiziger, de derde aan de vierde reiziger, de vierde aan de vijfde reiziger en de vijfde aan de zesde reiziger. Daarna haalde hij de zevende reiziger op, die in de eerste kamer stond te wachten, en gaf hem de zesde kamer.
Daarmee had hij alle reizigers ondergebracht, nietwaar?

Die gast die in de 1e kamer stond te wachten speelt in dit scenario voor 2e en 7e reiziger, dus het klopt niet.
 
Back
Naar boven