XXL Nutrition

Riddle me this..... (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Haha zo origineel heb ik m nog niet eerder gehoord:laugh: :thumb:

maar niet t antwoord waar ik nar op zoek was:rolleyes:
 
Je vraagt "Welke deur zou de andere persoon mij aanraden" Degene die liegt zal je dus de verkeerde deur geven, en de gene die altijd de waarheid zegt ook omdat dat de deur is die de leugenaar zal vertellen, dus dan neem je gewoon de andere deur dan die je te horen krijgt.
 
Jij hebt vandaag zeker Labyinth gekeken.

Heel goed, volgende van een ander aub
 
Je kan ook vragen of de leugenaar aan de deur v/d vrijheid staat...

Als de leugenaar aan de deur v/d vrijheid staat zegt hij nee, als de persoon die de waarheid spreekt aan de deur v/d vrijheid staat zegt hij nee. Dus wie nee zegt staat altijd aan de deur v/d vrijheid. (Kan nooit 2 x nee zijn)
 
Originally posted by dandyman

Je zit opgesloten in een kamer met 2 deuren.
Je moet de kamer verlaten door 1 deur.
1 deur leid je tot de vrijheid, de ander tot de dood
Er BEVINDEN zich 2 mensen in de kamer
Eentje vertelt altijd de waarheid, de ander liegt altijd
Je hebt geen enkel idee wie van de twee de waarheid vertelt en wie er liegt
Je mag maar 1 vraag stellen!
Welke vraag moet je stellen om erachter te komen welke deur jou naar de vrijheid brengt?

Staat niet dat ze bij een deur staan:D
 
Originally posted by admin
Je kan ook vragen of de leugenaar aan de deur v/d vrijheid staat...

Als de leugenaar aan de deur v/d vrijheid staat zegt hij nee, als de persoon die de waarheid spreekt aan de deur v/d vrijheid staat zegt hij nee. Dus wie nee zegt staat altijd aan de deur v/d vrijheid. (Kan nooit 2 x nee zijn)

Nouwe, heb het inmiddels ongeveer 38 keer doorgelezen maar volgens mij klopt het niet admin.

Als de persoon die de waarheid spreek vraagt of hij aan de deur v/d vrijheid staat, en hij staat r ook voor dan zal hij ja zeggen. De persoon die liegt zal in diezelfde situatie nee zeggen.

Maar als de persoon die de waarheid spreek niet voor de deur v/d vrijheid staat zal hij nee zeggen. Dus gaat je theorie niet opm toch...?


damn nu snap ik het zelf niet meer...:)
 
Precies Rob. ik had m zelfs uitgetekend en bij mij kwam er t zelfde uit aangezien je a-niet weet wie er liegt en zodoende dus ook niet weet welke deur de juiste is want voor t zelfde geld staat...ah joh jij hebt t al uitgelegd
maar ik dacht dat t aan mij lag:thumb:
 
Originally posted by Bracke


Je duwt gewoon elk van de twee teringlijers door de deur.. Je zal wel zien wie er het meeste tegen zal stribbelen..

;)

:haha:

En de prijs van beste antwoord gaat naar ! ! ! ! ! !
 
Originally posted by Rob G


Nouwe, heb het inmiddels ongeveer 38 keer doorgelezen maar volgens mij klopt het niet admin.

Als de persoon die de waarheid spreek vraagt of hij aan de deur v/d vrijheid staat, en hij staat r ook voor dan zal hij ja zeggen. De persoon die liegt zal in diezelfde situatie nee zeggen.
Je vraagt of de leugenaar voor de deur van de vrijheid staat, niet waar de persoon die de waarheid zegt staat. Je redenering gaat dus niet op.

Maar als de persoon die de waarheid spreek niet voor de deur v/d vrijheid staat zal hij nee zeggen. Dus gaat je theorie niet opm toch...?
Als de persoon die de waarheid zegt voor de deur v/d vrijheid staat dan zal hij op de vraag of de leugenaar voor de deur van de vrijheid staat altijd nee zeggen ;)

Dus als je voor de persoon kiest die nee antwoord op deze vraag heb je altijd de juiste deur te pakken.

Sorry jongens, theorie klopt perfect.
 
Hmz je kan er toch ook een omkopen?:D
 
Originally posted by admin

Je vraagt of de leugenaar voor de deur van de vrijheid staat, niet waar de persoon die de waarheid zegt staat. Je redenering gaat dus niet op.


Als de persoon die de waarheid zegt voor de deur v/d vrijheid staat dan zal hij op de vraag of de leugenaar voor de deur van de vrijheid staat altijd nee zeggen ;)

Dus als je voor de persoon kiest die nee antwoord op deze vraag heb je altijd de juiste deur te pakken.

Sorry jongens, theorie klopt perfect.


Ja ok, je weet dan of de leugenaar wel of niet voor de deur v/d vrijheid staat. Maar daar heb je toch niets aan want je weet niet wie de leugenaar is. Wat degene aan wie je het vraagt ook zegt je zal toch nooit weten of hij wel of niet liegt. Ook al zegt hij altijd nee, dat boeid toch niet? Ok je weet dan dat de leugenaar niet voor de deur van de vrijheid staat, en dan...?

correct me if i'm wrong :)
 
Ok, alvast een volgende riddle, heb hem ook al bij het hanenhok geplaatst maar toch maar ff hier naar jullie hersenkrakers verplaatsen:

komt'ie:

[Abeelding niet meer beschikbaar]

ik weet de oplossing zelf ook niet dus hoor het graag van jullie!

Dit is wat r er zelf van gebrouwen heb:

Ok, de driehoek heeft een oppervlakte van (13 * 5)/2 = 32.5 blokjes

hij bestaat uit:

-een driehoek van 8 bij 3 = 12
-een driehoek van 5 bij 2 = 5
-een figuur van 7 blokjes = 7
-een figuur van 8 blokjes = 8

samen dus 32 blokjes

klopt dus niet, de 2 figuren van 7 en 8 blokjes maken het verschil. Als ze goed in elkaar passen is het opp 3*5=15 blokjes
Als ze niet goed in elkaar passen (met opening) is het opp 2*8=16 blokjes

Totaal dus:
12 + 5 + 15 = 32 blokjes

Of
12 + 5 + 16 = 33 blokjes

terwijl de driehoek een opp. van 32.5 hokjes heeft!?!?!

De berekeningen hebben niets met de lijnen te maken. Toch...?

wat doe ik fout...?
 
Dandy man... Ik word half gek..
WIL JE NU DE OPLOSSING BEKEND MAKEN???? :spaz:
 
Originally posted by frietbakker
Je vraagt "Welke deur zou de andere persoon mij aanraden" Degene die liegt zal je dus de verkeerde deur geven, en de gene die altijd de waarheid zegt ook omdat dat de deur is die de leugenaar zal vertellen, dus dan neem je gewoon de andere deur dan die je te horen krijgt.
 
Maar dat is wel onder de voorwaarde dat iedereen hetzelfde bedoeld met de GOEDE en de VERKEERDE deur. Misschien is die leugenaar wel sick in the head en vind hij de deur van de vrijheid de verkeerde deur... dan zit je mooi te kijken :)
 
Wat admin zegt klopt... vraag je: staat de leugenaar aan de deur van de vrijheid?

Stel: het antwoord is JA (de leugenaar staat voor de deur van vrijheid)... dan zegt de leugenaar NEE en degene die de waarheid spreekt JA

Stel: het antwoord is NEE (degene die de waarheid spreekt staat aan de deur van de vrijheid)... dan zegt de leugenaar JA en degene die de waarheid spreekt NEE

Hoe dan ook, degene die NEE zegt staat aan de deur van de vrijheid :) Admin, je bent wel slim :thumb: :D
 
En dan...?

Je weet toch niet wie de leugenaar is en wie niet?!?!


Toch..?

ff denken nog...

potjandorie!!! je heb gelijk!
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Rob G
Ok, alvast een volgende riddle, heb hem ook al bij het hanenhok geplaatst maar toch maar ff hier naar jullie hersenkrakers verplaatsen:

komt'ie:

[Abeelding niet meer beschikbaar]

ik weet de oplossing zelf ook niet dus hoor het graag van jullie!

Dit is wat r er zelf van gebrouwen heb:

Ok, de driehoek heeft een oppervlakte van (13 * 5)/2 = 32.5 blokjes

hij bestaat uit:

-een driehoek van 8 bij 3 = 12
-een driehoek van 5 bij 2 = 5
-een figuur van 7 blokjes = 7
-een figuur van 8 blokjes = 8

samen dus 32 blokjes

klopt dus niet, de 2 figuren van 7 en 8 blokjes maken het verschil. Als ze goed in elkaar passen is het opp 3*5=15 blokjes
Als ze niet goed in elkaar passen (met opening) is het opp 2*8=16 blokjes

Totaal dus:
12 + 5 + 15 = 32 blokjes

Of
12 + 5 + 16 = 33 blokjes

terwijl de driehoek een opp. van 32.5 hokjes heeft!?!?!

De berekeningen hebben niets met de lijnen te maken. Toch...?

wat doe ik fout...?

De schuine lijn loopt niet recht... het ene blokje opp. verschil zit hem er dus in of de schuine lijn sTer of minder sT wordt na de knik.
 
Originally posted by CrocoDillon


De schuine lijn loopt niet recht... het ene blokje opp. verschil zit hem er dus in of de schuine lijn sTer of minder sT wordt na de knik.

Jah dat zal wel moeten dan... Nice goin'!
 
Originally posted by Bracke
Dandy man... Ik word half gek..
WIL JE NU DE OPLOSSING BEKEND MAKEN???? :spaz:

Bracke jongen, t antwoord is al gegeven;)
 
Back
Naar boven