XXL Nutrition

Riddle me this..... (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

zooooooooo >simpel< :p geef meteen een nieuwe raadsel :D
 
Damn ja!
Als ge de uitkomst ziet... dan lijkt het poepsimpel
 
De boer de wolf en de geit

De boer heeft een probleem

Hij staat in een weiland (a) en wil land weiland (b); tussen e weilanden is een sloot met een vlot. Hij kan echter twee van drieen tegelijk op het vlot.

Per keer kan hij slechts twee van drie/producten mee nemen op het vlot. Zolang de boer erbij is eet de geit de kool niet en de wolf de geit niet. Hoe zet hij alledrie van kant a naar kant b ?
 
Re: De boer de wolf en de geit

Originally posted by Shadum
De boer heeft een probleem

Hij staat in een weiland (a) en wil land weiland (b); tussen e weilanden is een sloot met een vlot. Hij kan echter twee van drieen tegelijk op het vlot.

Per keer kan hij slechts twee van drie/producten mee nemen op het vlot. Zolang de boer erbij is eet de geit de kool niet en de wolf de geit niet. Hoe zet hij alledrie van kant a naar kant b ?

Beetje onduidelijk raadsel. Kun je het niet wat beter omschrijven plz?
 
Boer=B
Kool=K
Geit=G
Wolf=W
Vlot=#

BGWK
+----------------------+
(sloot)
##
##

+----------------------+

Zolang de boer in de buurt is is alles okay anders ;

Wolf eet geit
Geit eet kool

Op het vlot is slechts ruimte voor de boer en 2 van de anderen
Hoe krijgt de boer alles naar de overkant.
 
moet dat in 1 keer?


hij laat de wolf de kool in zn bek houden zodat de geit dat niet durft te pakken en de geit kan niet gepakt worden?

zoja heb ik een geweldig nieuwe hersenbreker
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik denk dat op het vlot slechts ruimte is voor de boer en één dier/plant. Anders is het makkelijk, de boer neemt de wolf en de kool mee, gaat terug en neemt de geit mee.

Als er maar ruimte is voor de boer en één dier/plant dan is het moeilijker... maar ik ken hem al dus ga het antwoord niet geven. :p
 
ja, weet ik maar wil mijn niwue raadsel posten.:D
had er idd een smilei achter moeten plaatsen

Originally posted by Shadum

Op het vlot is slechts ruimte voor de boer en 2 van de anderen
Hoe krijgt de boer alles naar de overkant.

dus dit klopt niet? moet er 1 ipv 2 zijn
 
Laatst bewerkt:
Ik hou t niet meer uit:shake:

Weet t nog steeds niet. zit er al de hele tijd op!!!

plaats toch mijn raadsel voor de afwisseling. mag er gerust eentje tussendoor om de topic levendig te houden.

sorry Shadum:( , maar jou riddle is wel erg goed. ken m wel van mensen die zodoende naar de overkant moeten maar met dieren en kool is dat een ander verhaal.

komt ie:

Dandy (omop de koningentour van Robg door te gaan) staat op een stuk land in t water ingsloten (lijkt dus ietwat op de vorige/huidige riddle). In dit water bevinden zich levensgevaarlijke gemuteerde goudvissen en zwaar agressieve haaien die hem bij t leven staan.

om hem heen staan 4 bruggen waar hij uit kan kiezen om op t vasteland te geraken. doch staat er op elke brug een verschrikkelijk monster die dandy allen pijn willen doen. (geen idee waarom, ben altijd heel lief tegen beessjes:D )

maar goed.
op brug A staat een vleesetende plant
op brug B staat een duivels lieveheersbeestje met gevaarlijk scherpe slagtanden
op brug C staat een agressief uit de kluiten gewassen gemuteerde strontvlieg
op brug D staat een gruwelijk agressief, hondsdol schuimbekkend varken met vlijmscherpe tanden

Hoe komt Dandy op t vaste land?
 
Originally posted by dandyman
Ik hou t niet meer uit:shake:

Weet t nog steeds niet. zit er al de hele tijd op!!!

plaats toch mijn raadsel voor de afwisseling. mag er gerust eentje tussendoor om de topic levendig te houden.

sorry Shadum:( , maar jou riddle is wel erg goed. ken m wel van mensen die zodoende naar de overkant moeten maar met dieren en kool is dat een ander verhaal.

komt ie:

Dandy (omop de koningentour van Robg door te gaan) staat op een stuk land in t water ingsloten (lijkt dus ietwat op de vorige/huidige riddle). In dit water bevinden zich levensgevaarlijke gemuteerde goudvissen en zwaar agressieve haaien die hem bij t leven staan.

om hem heen staan 4 bruggen waar hij uit kan kiezen om op t vasteland te geraken. doch staat er op elke brug een verschrikkelijk monster die dandy allen pijn willen doen. (geen idee waarom, ben altijd heel lief tegen beessjes:D )

maar goed.
op brug A staat een vleesetende plant
op brug B staat een duivels lieveheersbeestje met gevaarlijk scherpe slagtanden
op brug C staat een agressief uit de kluiten gewassen gemuteerde strontvlieg
op brug D staat een gruwelijk agressief, hondsdol schuimbekkend varken met vlijmscherpe tanden

Hoe komt Dandy op t vaste land?

Je staat al op het vaste land...
 
Originally posted by Rob G


Je staat al op het vaste land...
:rolleyes:

ja Robje maar ik moet over een brug zien te geraken.....moe word je af en toe van die jongen;)
 
Ghehehe.... uhhhh... dan moet ik r nog ff over denken.... :)
 
Originally posted by dandyman
Ik hou t niet meer uit:shake:

Weet t nog steeds niet. zit er al de hele tijd op!!!

plaats toch mijn raadsel voor de afwisseling. mag er gerust eentje tussendoor om de topic levendig te houden.

sorry Shadum:( , maar jou riddle is wel erg goed. ken m wel van mensen die zodoende naar de overkant moeten maar met dieren en kool is dat een ander verhaal.

komt ie:

Dandy (omop de koningentour van Robg door te gaan) staat op een stuk land in t water ingsloten (lijkt dus ietwat op de vorige/huidige riddle). In dit water bevinden zich levensgevaarlijke gemuteerde goudvissen en zwaar agressieve haaien die hem bij t leven staan.

om hem heen staan 4 bruggen waar hij uit kan kiezen om op t vasteland te geraken. doch staat er op elke brug een verschrikkelijk monster die dandy allen pijn willen doen. (geen idee waarom, ben altijd heel lief tegen beessjes:D )

maar goed.
op brug A staat een vleesetende plant
op brug B staat een duivels lieveheersbeestje met gevaarlijk scherpe slagtanden
op brug C staat een agressief uit de kluiten gewassen gemuteerde strontvlieg
op brug D staat een gruwelijk agressief, hondsdol schuimbekkend varken met vlijmscherpe tanden

Hoe komt Dandy op t vaste land?
Je draait een verse damper op brug A van de vleesetende plant, daar komt de strontvlieg van brug C opaf waardoor brug C vrij is. Net als je over brug C wilt, staat die strontvlieg die op brug A zit op het punt op te stijgen en jou op te eten... maarrrr de vleesetende plant pakt de strontvlieg en zo kan jij veilig naar het vasteland. :D
 
Originally posted by dandyman
ja, weet ik maar wil mijn niwue raadsel posten.:D
had er idd een smilei achter moeten plaatsen



dus dit klopt niet? moet er 1 ipv 2 zijn
Denk het... zo ken ik hem nl... Shadum, geef het antwoord maar :p of zal ik het doen? Voor 12 uur van8
 
Originally posted by CrocoDillon

Je draait een verse damper op brug A van de vleesetende plant, daar komt de strontvlieg van brug C opaf waardoor brug C vrij is. Net als je over brug C wilt, staat die strontvlieg die op brug A zit op het punt op te stijgen en jou op te eten... maarrrr de vleesetende plant pakt de strontvlieg en zo kan jij veilig naar het vasteland. :D

niet eerlijk meer..jij kent ze echt allemaal:thumb:
 
Originally posted by Shadum
---EXTREEM MOEILIJK RAADSEL VAN SHADUM OVER BOEREN GEITEN KOLEN EN WOLVEN---

W=Wolf
G=Geit
K=Kool
#=Vlot
...=Niets

voor de rare tekens achter de teksten:
overkant #iets op het vlot# beginkant

- ze staat blij op de beginkant ... #...# G W K
- boer brengt geit naar de overkant ... #G# W K
- boer gaat met lege handen terug G #...# W K
- boer brengt wolf naar de overkant G #W# K
- boer neemt geit mee terug W #G# K
- boer brengt kool naar de overkant W #K# G
- boer gaat met lege handen terug W K #...# G
- boer brengt geit naar de overkant W K #G#...

Klaar! W K G :D
 
Laatst bewerkt:
idd, zo moeilijk was die dus niet...:rolleyes:
 
Idd, ik had de oplossing in 5 minuten zonder google te gebruiken oid :rolleyes:
 
Ik weet er nog wel één. Hij is niet zo heel moeilijk maar wel leuk :D

Een jongen en zijn vader zitten samen in een opgevoerde Opel Calibra, ze rijden met 200 over de snelweg en knallen achterop een vrachtwagen. In kritieke toestand worden ze beide naar het ziekenhuis afgevoerd. Daar aangekomen zegt de chirurg, ik kan deze jongen niet opereren, het is mijn zoon!

Hoe kan dit?
 
Originally posted by dandyman
idd, zo moeilijk was die dus niet...:rolleyes:

Wel als je hem in fuzzy logic moet implementeren ! Maar goed ..... ik zal de hobbit er bij pakken en kijken of daar nog wat leuke raadsels in staan!
 
Back
Naar boven